Publicerat November 22, 200718 yr I går fick jag tillfälle att vara med min far och övriga pensionärer på deras vanliga onsdagsjakt. De är 5-6 stycken jagade gubbar, som jagar minst varje onsdag. I går hade jag barnvakt och kunde vara med. Man kan väl säga att själva jakten och skjutandet är väldigt lågprioriterat. Det är den sociala biten som är det viktigaste. Samt ätandet. Men i går fick gubbarna vara med om hur det funkar med wachtel, vilket nog var nytt för vissa av dem. Hade igång en hel del rådjur och ngn älg till dem, men det slutade iofs med att jag själv fick skjuta en kidde för lilltiken.
Publicerat November 22, 200718 yr fint ! grattis ;D kom oxå hem ifrån ett härligt gäng med några gubbar.......blev inget skjutit men det siktades både räv o rådjur
Publicerat December 19, 200718 yr Härligt med eftermiddags skift ungarna på skolan sambon på jobbet jag i skogen 8) . Blev en snabbis i dag släppte tysken .Hon börjar väcka omgånde efter tio minuter upptag fem minuters drev sen small det och ett mindre rådjur på skogen . Det blev ett för henne i lördags oxå .Sån nu har man flyt
Publicerat Januari 7, 200818 yr Författare Ähh nu måste jag skryta lite :-[ ;D Så var wachteltikens 27:de rådjur nerlagt. 48:de viltet totalt för tiken som nu i januari går in på sitt 5 år. Lite synd att vi hållt igen va det gäller rådjur på egna markerna ett par år. Skulle säkert varit 10 rå till bara i år som gått i pass men släppts igenom utan salut. Känns rätt trevligt : ;D ;D
Publicerat Januari 7, 200818 yr Ähh nu måste jag skryta lite :-[ ;DSå var wachteltikens 27:de rådjur nerlagt. 48:de viltet totalt för tiken som nu i januari går in på sitt 5 år. Lite synd att vi hållt igen va det gäller rådjur på egna markerna ett par år. Skulle säkert varit 10 rå till bara i år som gått i pass men släppts igenom utan salut. Känns rätt trevligt : ;D ;D Kul Grattis!... ;D
Publicerat Januari 25, 200818 yr Har varit dålig på att kolla jaktsidan stundtals. Den senaste tiden har dessutom mycket annat kommit emellan varför jag har varit än mer frånvarande. Därtill har jag tappat suget lite efter min trogna jaktkamrats frånfälle. Jag har dock hunnit med att jaga en del. Bl.a i söndags då dagen ägnades åt rådjursjakt på svärfars marker. Hagel var enda tillåtna beväpning för dagen och hundarna som skulle släppas var av den långdrivande typen, ingen favorit av vare sig beväpning eller hundtyp men mångfald berikar heter det ju... :roll: Man får ta seden dit man kommer helt enkelt. Resultatet för egen del blev ett kid av mindre modell. Djuret kom på löske och sprang bokstavligt talat rätt i knät på mig varefter det mötte sin överman. Det visade sig bli en trevlig jaktdag med bra "höstväder"!
Publicerat Januari 26, 200818 yr Gratulerar! Bra å fylla ut tiden med jakt efter tråkigheterna med hunden! Bara å gå vidare...