Publicerat Juli 2, 200521 yr letar efter en camoflage jacka typ swedteams överdags jacka till vår,sommar och tidig höst jakt någon som har något tips var man kan få tag på eller tyg med bra mönster så man kan få en jacka syd efter egna önskemål...???
Publicerat Juli 2, 200521 yr Mycket bra fråga.. Jag är också på jakt efter ett bra tyg att sy upp egna camokläder av. Nån som vet om det finns nått ställe i Sverige som säljer realtree eller liknande mönster?
Publicerat Juli 2, 200521 yr Författare lettade på internet i ca 1 timme utan att hitta någon, hoppas någon vet här..
Publicerat Juli 3, 200521 yr Hej, Beror väl på vad man vill ha för mönster som sagt, men http://www.garderoben.se/produkt.php?id=412 har tyg med Woodlandmönster i alla fall, sen hittade jag några olika mönster hos http://medlem.spray.se/designtrader/ .
Publicerat Juli 3, 200521 yr Jag har gjort en sak som knappast blir billigare och den är inte riktigt färdig än men...... Jag köpte en snödräktsjacka av den gamla modellen med stora fickor och halvlång den färgade jag i en ljusgrön färg och har börjat applicera gula/bruna fläckar på....sen blir det lite svarta kvistar också.....(textilfärg är dyrt) Annars kommer jag nog trivas med den.
Publicerat Juli 3, 200521 yr Författare nu e det e ny dag så det e väl dags att börja leta igen.... ingen som vet var man hittar real tree tyg?
Publicerat Juli 4, 200521 yr Författare det finns ju hur mycket vanliga camo tyger som helst men real tree, harwood green och liknade verkar inte gå att få tag på....sökandet fortsätter...
Publicerat Juli 4, 200521 yr Jag hade ett bra ställe tidigare som sålde M90 kamotyg i olika vävar. www.recon.se De har slutat med sömnadsmaterial nu. Jag tror dock att det skall gå att beställa större kvantiteter av dem om man behöver det. Men, de har/hade ju inte heller realtree vävar.
Publicerat Juli 4, 200521 yr Författare mm har hittat m/90 med men det e ju real tree som är av störst intresse...
Publicerat Juli 4, 200521 yr mm har hittat m/90 med men det e ju real tree som är av störst intresse... Lägg gärna ut en länk om du hittat där de säljer M90 tyg också.. Jag kommer nog att behöva en del sånt också..
Publicerat Juli 4, 200521 yr Författare äntligen!!!! Tyg Hardwood Green i micro 100% polyester kostar 84:- / meter Tyg Hardwood Green i fleece kostar 88:- / meter priserna är exkl. moms och frakt. Bredden på tyget är ca. 150 cm tyget finns hos swedteam
Publicerat Juli 4, 200521 yr äntligen!!!! Tyg Hardwood Green i micro 100% polyester kostar 84:- / meter Tyg Hardwood Green i fleece kostar 88:- / meter priserna är exkl. moms och frakt. Bredden på tyget är ca. 150 cm tyget finns hos swedteam Det låter ju bra.. Var har du hittat det? *söker på deras hemsida*
Publicerat Juli 4, 200521 yr Författare var så lite så kan man hjälpa andra när man samtidigt letar själv så e det ju bara en bonus
Publicerat Juli 4, 200521 yr Jo.. Jag håller på att ragga sömmerska (frun är svårflörtad) för att sy upp en anorak.. Blir eventuellt byxor också. Anoraken har jag en bra modell som jag tagit fram. Som mall har jag en gammal anorak som behövs göras i några storlekar större : : , sen blir det en del modifikationer på den.. SPECIELLT ANPASSAD FÖR VÄNSTERSKYTTAR!!
Publicerat Juli 4, 200521 yr Författare SPECIELLT ANPASSAD FÖR VÄNSTERSKYTTAR!! ja är man felgängad så är man slänger upp bild på det färdiga resultatet när min jacka är klar...lycka till
Publicerat Juli 16, 200521 yr äntligen!!!! Tyg Hardwood Green i micro 100% polyester kostar 84:- / meter Tyg Hardwood Green i fleece kostar 88:- / meter priserna är exkl. moms och frakt. Bredden på tyget är ca. 150 cm tyget finns hos swedteam Linus! Du får nog lov att vara mannekäng för oss här på forumet. :D
Publicerat Juli 16, 200521 yr Författare hahah, du e bara avundsjuk för att inte du hitta tyget först
Publicerat Juli 16, 200521 yr Författare min jacka är något mellan en flece jakcka och itab's vildmarksannorak...men ej klar än...