Publicerat September 18, 200916 yr Författare Borde inte nietrean räcka till det då? En tysk kolonialkaliber i USA...du skämtar aprillo?
Publicerat September 21, 200916 yr Om du ätit din gröt och orkar bära 1/2 kg till så brotta på en ljuddämpare. Fällde min första älg med min fina 691:a i 375 H&H i lördags. Rekylen och knallen motsvarar en 6,5:a ungefär... /L
Publicerat September 22, 200916 yr Hej MKJ, Gör som jag och byggom någon gammal vänsterbössa du har liggandes, i mitt fall är det en "rosttrög" Ruger M77 MkII med trälaminatstock. Den ska få en 416 pipa och brotschas(osäker på stavningen) till 416 Ruger, tas upp i pipkanalen, få öppna riktmedel från recknagel, främre rembygelfäste ska flyttas från stock till pipan, lite mod i slutstyckshuvud för magnumbotten samt lite mod av magasinet för att svälja och repetera de lite grövre patronerna..... var det något mer som skulle göras...?? Du får klämma och känna när den är klar. mvh Björn
Publicerat September 23, 200916 yr En tysk kolonialkaliber i USA...du skämtar aprillo? Tja, jag har läst nån artikel i Rifle (?) om att det börjar komma ett gryende intresse för kaliber .366/9,3 i US/Kanada då de insett att skillnaden inte är stor och att det finns fördelar med att slippa magnumbältet mm. Jag har ju idag en Sauer 200 i 9,3X62 och den har en hanterbar rekyl men att gå upp till största möjliga kaliber som är 416RM tror jag inte är aktuellt för min del i en bössa på 3,5kg. Fast man ska inte säga aldrig....