Publicerat Oktober 31, 200718 yr Efter några månaders funderande på nytt kikarsikte där förstoringsgrad,riktmedel och alla andra finesser som finns inbyggda nu för tiden så har denna till slut blivit segrare. http://www.burrisoptics.com/tactical.html Det är den olivgröna 3-12x50 som är beställd. Mildotriktmedel. Target knobs. side-focus. sunshade. 25% tjockare tub än övriga kikare i Burris sortiment (väger hela 750gram). Och som grädde på moset så är den ju....amerikansk ;D Återkommer när jag fått hem den. /Micke
Publicerat Oktober 31, 200718 yr ;D ;D Shit va sjuk du är! Funderade på det tidigare men vågade inte fråga, nu måste jag undra lite försiktigt om du har stjärnbaneret som kallingar typ? Inget ont om tuben dock, den är säkert bra. Mvh!
Publicerat November 1, 200718 yr Efter några månaders funderande på nytt kikarsikte där förstoringsgrad,riktmedel och alla andra finesser som finns inbyggda nu för tiden så har denna till slut blivit segrare.http://www.burrisoptics.com/tactical.html Det är den olivgröna 3-12x50 som är beställd. Mildotriktmedel. Target knobs. side-focus. sunshade. 25% tjockare tub än övriga kikare i Burris sortiment (väger hela 750gram). Och som grädde på moset så är den ju....amerikansk ;D Återkommer när jag fått hem den. /Micke Varför väntar Du inte ett tag tills den här är färdig. Pris:$ +2500 Värstingen ska det visst vara. http://accurateshooter.wordpress.com/?s=March+10-60x52 ;D
Publicerat November 1, 200718 yr ;D Ingick det en Jack Daniels och en låda BUd? Skall bli trevligt att läsa om detta sikte under praktisk drift av en som har lite att jämföra med. Skall denna sitta på 308an? MVH
Publicerat November 1, 200718 yr Och som grädde på moset så är den ju....amerikansk ;D/Micke Den kan ju vara bra än då Väntar vi med spänning på en rapport från praktisk jakt.
Publicerat November 1, 200718 yr Författare Va gick den lös på? Vet inte riktigt än mellan 6-7000:- /Micke
Publicerat November 1, 200718 yr Författare ;D Ingick det en Jack Daniels och en låda BUd?Skall bli trevligt att läsa om detta sikte under praktisk drift av en som har lite att jämföra med. Skall denna sitta på 308an? MVH ;D dricka har jag redan! Den ska sitta på .308:an,har insett efter Henriks rekomendationer och egna undersökningar att mildot är överlägset. Tex på XTR kikaren är mildotarna kalibrerade på 11gångers förstoring,då är det 10cm till första doten på 100m,20cm till andra doten på 200m osv. Antar att jag även kan använda den avståndsmarkerade side-focus ratten för avståndsbedömning,bara att ställa in maximal skärpa och läsa av avståndet. Det kommer att testas tillsammans med en kompis och hans lasermätare hur pass exakt det är. /Micke
Publicerat November 1, 200718 yr Författare ;D ;DShit va sjuk du är! Funderade på det tidigare men vågade inte fråga, nu måste jag undra lite försiktigt om du har stjärnbaneret som kallingar typ? ;D inte riktigt,dock har jag landstigningsscenen från Saving private ryan som ringsignal på mobilen......driver frugan till vansinne ;D Rätt kul när det ringer när man står i kö.... 8) /Micke
Publicerat November 1, 200718 yr Wow! Går det att skicka dylika tingestar? Det kan vara en värdig ersättare till den signal jag har idag, Booten Anna ;D Den är iofs rätt ok, retar de äldre döttrarna till vansinne och den yngsta ser alltid glad ut och börjar dansa när det ringer ;D ;D Mvh!
Publicerat November 3, 200718 yr Författare Så är då kikaren hemkommen och monterad Fästena är Leupolds PRW. Den är större än vad jag trodde och utan picatinnyskenan så hade det blivit omöjligt att montera kikaren. Hela paketet inklusive benstöd väger 4950gram. Observera det stora justerhuset. Förhoppningsvis skjutbanan imorgon /Micke
Publicerat November 3, 200718 yr Trodde det var bara Mickels LTR som hade såna där blänkande lack, typ samma som 50 taggare brukar pudra sig med i fejan. ;D Bössan ser verkligen amerikansk ut nu, congratulation sir. :
Publicerat November 3, 200718 yr Författare Trodde det var bara Mickels LTR som hade såna där blänkande lack, typ samma som 50 taggare brukar pudra sig med i fejan. ;DBössan ser verkligen amerikansk ut nu, congratulation sir. : ;D grön ögonskugga 8) Jag förstår om du blir sugen du kan få kladda på den när vi råkas någon gång. /Micke
Publicerat November 3, 200718 yr Ser väldigt bra ut Micke! Väldigt amerikanskt på något sätt. Känner att jag får vibbar från NRA´s spel där man är Varmintjägare och kryper runt bland suricathålen 8) (felstavat) Ska bli kul att höra vad du tycker om Burris efter en hård andvändning. Jag är helt klart nöjd och när jag tagit igen mig ekonomiskt efter trippeln så ska det på ett Burris på 6BR:en igen MVH/Jocke
Publicerat November 3, 200718 yr ;D grön ögonskugga 8)Jag förstår om du blir sugen du kan få kladda på den när vi råkas någon gång. /Micke Ser ju bar ut kompis! Nu är det bara syntetkolven som ska bytas ut så att det ser ut som en bössa. ;D Grattis iaf! ;D
Publicerat November 6, 200718 yr Grattis Micke! Det skall bli riktigt intressant att höra vad du tycker om kikaren efter att ha använt den ett tag. Hittills har jag hört positiva omdömen om burris (framförallt i förhållande till priset). Sedan börjar väl frågan inställa sig om det inte är dags för dig att byta från "Mr Mauser" till "Captain America" :-* Lev väl och återkom snarast med rapport om hur kikaren verkar. Henrik
Publicerat November 6, 200718 yr Sedan börjar väl frågan inställa sig om det inte är dags för dig att byta från "Mr Mauser" till "Captain America" :-* G.I Jane kanske ;D ;D ;D Den ser väldigt annorlunda ut, inte ful, men annorlunda, återkom som sagt om hur du upplever den i praktiken.
Publicerat November 6, 200718 yr G.I Jane kanske ;D ;D ;DDen ser väldigt annorlunda ut, inte ful, men annorlunda, : : ;D
Publicerat November 6, 200718 yr Författare Den ser väldigt annorlunda ut, inte ful, men annorlunda, Precis som mig då ;D /Micke (som inte låtsas om vad du kallade mig )
Publicerat November 6, 200718 yr Författare Sedan börjar väl frågan inställa sig om det inte är dags för dig att byta från "Mr Mauser" till "Captain America" :-*Henrik ;D får fundera på det,kräver nog att jag för alltid avskaffar Mauser 98:an som världens bästa mekanism först. I söndags sköt jag in kikaren vilket var enklare än någonsin tidigare,sköt träffbilder med fyra olika kulor och räknade ut hur många klick jag skulle vrida upp-ner,höger-vänster för att enkelt ha valfriheten att ladda med den patronen som dagsformen kräver. Vid kontroll så stämde detta perfekt ;D På torsdag blir det skjutbanan igen för att skjuta på 200 och 300m för att se vilken Mil-dot som stämmer med dessa avstånd med de olika kulorna. I söndags kväll satt jag och vakade hjortkalv,kunde konstatera att skymmningsegenskaperna är likvärdiga med mina leupolds,dvs 10min innan tiden går ut måste jag bryta. Hade tillfälle att titta på en dovhind och kunde konstatera att på 150m så täcker en mil-dot inte mer yta än ögat på denne,det går alltså att rikta oerhört exakt. Dock "försvinner" dottarna i det sista skjutljuset. Kul med nya grejor /Micke
Publicerat November 8, 200718 yr Författare Var på skjutbanan idag för att testa Mil-Dotriktmedlet på längre avstånd,det drog ut på tiden då jag hade flera vapen att skjuta med så jag hann inte skjuta på 300m. Skottställde .308:an att skjuta exakt mitt i på 100m,flyttade sedan till 200m och siktade med den första dotten under korset mitt i rådjuret bakom bogarna, liggande med benstöd. Träffbilden talar för sig själv är verkligen supernöjd med mitt val av Mil-Dot efter Henriks inrådan :-* vill inte längre ha något annat ballistiskt rikmedel hädanefter. Nästa prov blir att skjuta på 300m för att se var kulbanan och dottarna samspelar. Sköt även ett par träffbilder på 200m och har inga problem att se kulhålen på 11ggr förstoring,bättre skärpa och klarhet än på mina leupolds. /Micke