Publicerat November 8, 200718 yr Hej! Går i vapenbytartankar och är lite småsugen på en Blaser. Vet inte speciellt mycket om dom men tänkte höra med er här om det är ett bra alternativ? Tänkte mig en i kaliber 30-06. (ska väl mest jaga älg med den men ev. lite fågel oxå) Lite tveksam angående magasinet som bara tar 3 patroner... Har idag en Sako 75 de lux 30-06. Är det ett nerbyte?
Publicerat November 8, 200718 yr har en r-93 offroad... E det bästa vapnet jag ägt, kommer nog aldrig byta studsare så länge denna funkar som de´n ska, bra prec., snabbskjutande... det ända negativa e väll att alla delar till dom e sveindyra, typ ett montage för över 3000, men å andra sidan så e dom riktigt bra... Snart kommer väll hippens inlägg " å spottåfräs,blaser, plaster usch o fy", lyssna inte på´n, karln dricker ju tjära på morgonen... mvh
Publicerat November 8, 200718 yr har en r-93 offroad...E det bästa vapnet jag ägt, Jämfört med Classicen du ägde innan? ;D ;D
Publicerat November 8, 200718 yr Jag har en offroad i 30-06, är tok nöjd...så när på en ganska hal kolv men som jag åtgärdat med lite grepptejp på lämpliga ställen. Var lite skeptisk i början med alla apokalyptiska kommentarer som haglade in, det gick över ;D Den skjuter bättre än jag med hemmladdat så jag har den även till toppfågel. O angående magasins-kapaciteten, En travande eller en älg i sken är förvånadsvärt snabb över ett hygge o när i praktisk jakt kan du tänkas behöva fler än fyra skott, möjligtvis på ett kalfjäll o döva älgar. Köp en om du vill ha den, Du kommer inte att bli missnöjd.
Publicerat November 14, 200718 yr Författare Tack för svaren. Jag har inte bestämt mig ännu. Ska väg på älgjakt till helgen. Då har man ju tid å fundera lite när man sitter på pass!!!
Publicerat November 14, 200718 yr har en r-93 offroad...E det bästa vapnet jag ägt, kommer nog aldrig byta studsare så länge denna funkar som de´n ska, bra prec., snabbskjutande... det ända negativa e väll att alla delar till dom e sveindyra, typ ett montage för över 3000, men å andra sidan så e dom riktigt bra... Snart kommer väll hippens inlägg " å spottåfräs,blaser, plaster usch o fy", lyssna inte på´n, karln dricker ju tjära på morgonen... mvh Behöver ju inte skriva, du har ju redan tagit med det viktigaste ;D Mvh!
Publicerat November 14, 200718 yr Även jag har provat flera gånger, sist var det en offroad i 9,3x62. Den passar vissa men inte andra dit jag hör. Tycker kort och gott att den måste testas grundligt. Jag fyllde framstocken med bly under pipan för att få en någorlunda balans i vapnet men nådde inte ända fram i.a.f. Annars skjuter Blasern väldigt bra, säkringen/kulspänningen är lysande och repeteringen är efter övande förmodligen den snabbaste mekanismen på marknaden. Till det är pipbytessystemet väldigt funkis. Men, Blaser är inte ända vapnet på marknaden som vissa verkar tro. Formsprutad plast får aldrig mig att känna längtan heller. Ta hem och jämför olika. MVH
Publicerat November 14, 200718 yr Jag personligen tycker att den är på tok för dyr. Har provskjutit Johkas och visst ligger den som en smäck och skjuter bra men som sagt, priset avskräckte mig när jag bytte studsare i somras så det blev en Rem LTR istället. Behåll Sakon!!
Publicerat November 14, 200718 yr Behöver ju inte skriva, du har ju redan tagit med det viktigaste ;DMvh! menar du det där med kaffet? ;D
Publicerat November 14, 200718 yr Nej, kaffet har du uppenbarligen lika dålig koll på som vapnen.. Gevalia..blaser.. hövva ;D Mvh!
Publicerat November 17, 200718 yr Blasern är speciel antingen älskar man den eller så hatar man den just nu så är min fru svartsjuk på en R93. Men sen kommer man inte ifrån att du har redan en fin bössa i Sakon. Sen att börja klanka Blaser när man har en Remington är väl att sticka ut hakan lite väl långt. Remington skall man banka ner i jorden och töra hunden i .
Publicerat November 17, 200718 yr ....var det inte ngn på detta forum som myntade begreppet BRA, BÄTTRE, BLASER !! Säger väl istort sett allt. Skämt o sido så stämmer det väl som föregående inlägg skrivet..Antingen så älskar man R93:an eller tvärtom. Jag är ju som alla vet TOKNÖJD med min "darling" ;D ;D
Publicerat November 18, 200718 yr Ville ikke bytte min Offroad med nogen anden riffel,den har aldrig svigtet mig endnu og så er den meget holdbar..... Havde en patron uden krudt og fænghætten skød kuglen halvt ud i løbet og satte den fast,det opdagede jeg bare ikke og skød næste skud af og der var jeg glad for det var en god solid riffel jeg skød med Der kom en stor bule hele vejen rundt på løbet med det holdt til det og jeg har alle mine fingre på venstre hånd endnu. Importøren var meget overrasket over løbet holdt for der er tryk på når der sidder en kugle i løbet og den næste skal skyde den med ud. Og så er det jo nemt at købe et nyt løb fremfor en helt ny riffel når uheldet er ude........ Men som andre skriver,enten kan man li den eller også hader man den,jeg er blandt de første....... Olsen
Publicerat November 19, 200718 yr Sen att börja klanka Blaser när man har en Remington är väl att sticka ut hakan lite väl långt.Remington skall man banka ner i jorden och töra hunden i . Hellre amerikansk grovsmide än en tysk dinky-toybössa. Sen passar väl blästern bättre att töra hunden i, för den är ju gjord för "extrema förhållanden" ;D ;D Aldrig att en bläjser hamnar i mitt skåp iaf. Och ja, jag vet att jag inte har nån superdupermegamagnum-bössa att skryta med, men det skiter jag i ;D Vill man vara som alla andra ska man köpa sig en bläjser, ska man vara lite egen så ska man ha nåt som inte är en bläser ;DOch ja, jag är en av dom som inte tycker om bläjser. MEN, den som nu vill skjuta med sin blaser får gärna göra det för min del :-* ;D
Publicerat November 19, 200718 yr Hellre amerikansk grovsmide än en tysk dinky-toybössa. Sen passar väl blästern bättre att töra hunden i, för den är ju gjord för "extrema förhållanden" ;D ;D Aldrig att en bläjser hamnar i mitt skåp iaf. Och ja, jag vet att jag inte har nån superdupermegamagnum-bössa att skryta med, men det skiter jag i ;D Vill man vara som alla andra ska man köpa sig en bläjser, ska man vara lite egen så ska man ha nåt som inte är en bläser ;DOch ja, jag är en av dom som inte tycker om bläjser. MEN, den som nu vill skjuta med sin blaser får gärna göra det för min del :-* ;D Hej du ! Tur att smaken är olika på folk annars skulle världe inte vara så spännande. Jag är lite nyfiken på vad du inte gillar på Blaser.....rent tekniskt och funktionellt sett....eller vad är det du ogillar ? vg beskriv.
Publicerat November 19, 200718 yr Hej du ! Tur att smaken är olika på folk annars skulle världe inte vara så spännande. Jag är lite nyfiken på vad du inte gillar på Blaser.....rent tekniskt och funktionellt sett....eller vad är det du ogillar ? vg beskriv.Om jag ska vara ärlig(och det ska man ju ) vet jag faktiskt inte, jag vet bara att jag inte tycker om den. Sen om det är för att den är överreklamerad och onödigt dyr vet jag inte... eller... Jo förmodligen därför mvh
Publicerat November 19, 200718 yr Om jag ska vara ärlig(och det ska man ju ) vet jag faktiskt inte, jag vet bara att jag inte tycker om den. Sen om det är för att den är överreklamerad och onödigt dyr vet jag inte... eller... Jo förmodligen därför mvh Ok..det kan jag iof hålla med om.....priset alltså. Tack för motiveringen Eldräv ! 8)
Publicerat November 19, 200718 yr FireFox jag vet att där är många som köper Remington men bara för att dom skall bygga om dom för det är bara ett halvfabrikat som man måste byta ett och annat på. Fy fan vad jag fick till det.
Publicerat November 20, 200718 yr Fy fan vad jag fick till det.Var fick du till nåt ???Det som imponerar hos blaser är väl kikarmontaget, absolut funkis!
Publicerat November 20, 200718 yr Firefox jag hoppas att du kan ta lite skoj oxo för det är det. Alltid roligt med lite spydighet bara det inte spårar ut. Mvh jerry. Vanja05
Publicerat November 20, 200718 yr Snart kommer väll hippens inlägg " å spottåfräs,blaser, plaster usch o fy", lyssna inte på´n, karln dricker ju tjära på morgonen...mvh Men Hippen har ju oxo tupperware pang idel plast... Själv tycker jag R93Pro är en riktigt bra och ändamålsenlig pang, vacker nä inte alls... men funkar kanon....
Publicerat November 20, 200718 yr Ja när det väl kommer till kritan så är det ju så det oxo skall vara det skall bara funka. Jag kan tycka att en fin träbit är bland det finaste man kan ha men det tappar lite av bruksvapen. Min superlyx kolv vågar man knappt ta ut så är det något jag ångrar med Blaser så är det den kolven för den bara står där hemma och sen gillar jag rak kolv man får rent ont i magen när man ser Henriks kolvar närmare sanningen en så kommer man inte nu menar jag hans sako kolvar.
Publicerat November 20, 200718 yr Men Hippen har ju oxo tupperware pang idel plast... Själv tycker jag R93Pro är en riktigt bra och ändamålsenlig pang, vacker nä inte alls... men funkar kanon.... Sniffat för mycket härdning nu eller???? ;D Stocken och kulan på slutstycket är plast eller plastliknande, iövrigt så är allt metall. Normala repterstudsare som är vettigt konstruerade har löstagbara magasin som rymmer 5 skott, allt annat är bara kass! Snabb slutstycksgång på Blaser? Och vad hjälper det givet att det bara finns två plugg i magasinet om det tex är en WSM kaliber? Men skit i detta nu, jag hade inte skrivit här och dissat era bössor om inte Matte bjudit in mej ;D ;D Kul att ni är nöjda med era studsare, kan ge er att bössorna verkar skjuta väldigt bra iaf. Jag gillar dem inte dock, rappel och bök. Mvh!
Publicerat November 20, 200718 yr Firefox jag hoppas att du kan ta lite skoj oxo för det är det.Alltid roligt med lite spydighet bara det inte spårar ut. Mvh jerry. Vanja05 Hehe, jadå ;D Försökte vara lite spydig tillbax ;D