Publicerat Oktober 10, 200817 yr Han har dock beställt H&N Hollow point vilket såg ut som en kombination av en hålspets och en wadcutter,kanske kan vara något?/Micke Nu vet jag inte hur den kulan går i din bössa än men jag kör iaf enligt det spåret att hellre jämn precision än att känna att varje skott är lite som ett lotteri. Det är väl upp till var och en men jag kör nu med en rundnos som jag lärt känna och kan hyffsat nu. Hade jag nu hittat en hålspets som gå lika bra eller bättre än rundnosen så hade jag kört med den för lite effektivitet måste det nog vara i hålspets funktionen. Men tja, inte funnit någon kula när jag luskat efter någon och dessa kulor funkar om man träffar
Publicerat Oktober 10, 200817 yr Författare Nu vet jag inte hur den kulan går i din bössa än men jag kör iaf enligt det spåret att hellre jämn precision än att känna att varje skott är lite som ett lotteri.Det är väl upp till var och en men jag kör nu med en rundnos som jag lärt känna och kan hyffsat nu. Hade jag nu hittat en hålspets som gå lika bra eller bättre än rundnosen så hade jag kört med den för lite effektivitet måste det nog vara i hålspets funktionen. Men tja, inte funnit någon kula när jag luskat efter någon och dessa kulor funkar om man träffar Absolut! är helt med dig här. Något lotteriskytte är inte jag heller intresserad av,dock måste man plöja sig igenom ett antal kulor innan man vet. Efter vad jag hittat på nätet så ska trackern gilla korta kulor typ eley wasp och liknande, den fx-kulan jag sköt med idag är ganska lång,träffbilderna idag på 25m var ok men inte helt övertygande. /Micke
Publicerat Oktober 10, 200817 yr Du Micke! Jag tror denna kikare skulle passa bra på bössan http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=13666 Spöar du mig i cupen nästa gång kan jag ge dig viss rabatt
Publicerat Oktober 11, 200817 yr Författare Du Micke! Jag tror denna kikare skulle passa bra på bössan http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=13666 Spöar du mig i cupen nästa gång kan jag ge dig viss rabatt Aha jag anar en utmaning Kanske får anledning att återkomma om detta,har ev en ny strut på gång redan. /Micke
Publicerat November 1, 200817 yr Jaha finns det möjlighet till en uppdatering här, har du hunnit skjuta ngt Micke? Jag provsköt ett as till bössa nyligen, din kollega här i Norrtälje har ett webbly 6,35.. tung och bökig men herrejävlar vilket skjuts det var i bössan! Sköt HELT ok även, sköt hål i hål på 20 meter.. dessvärre så var siktet svajjigt så jag vet inte om han kommer att byta glugg. Var dock skönt att åter greppa cyclonen efter att ha skjutit med den där kanonen! Mvh!
Publicerat November 1, 200817 yr Författare Jaha finns det möjlighet till en uppdatering här, har du hunnit skjuta ngt Micke? Nepp....har inte fått tummen ur ännu! Man kanske skulle skjuta in den istället för att skjuta månadscupen imorgon efter jakten....hmmmm alla dessa jobbiga val hela tiden /Micke
Publicerat November 2, 200817 yr Luftbössan borde du kunna få ordning på i tjänst i ladan utanför slakteriet, det får fan kommun bjuda på om de ska ha dej att använda den i tjänsten någon gång framöver. Mvh!
Publicerat November 3, 200817 yr Författare Luftbössan borde du kunna få ordning på i tjänst i ladan utanför slakteriet, det får fan kommun bjuda på om de ska ha dej att använda den i tjänsten någon gång framöver.Mvh! Joda sköt in den igår men som sagt så verkar inte bössan trivas speciellt bra med FX egen kula därav mitt Pm igår Inga träffbilder som jag vill lägga in här! /Micke
Publicerat Januari 17, 200917 yr Nu var det länge sedan vi hörde hur det går med din Tracker, får du någon ordning på den?
Publicerat Januari 17, 200917 yr Kan väl skvallra lite, han fick en batch kulor av mej men ingen ville "skjuta" i hans bössa så jag tror ärligt talat att han givit upp med denna bössa.. Mvh!
Publicerat Januari 17, 200917 yr Är det lika illa beställt med den som med den originalTracker jag har stående, jag gick bet på att få mindre träffbilder än ca 50mm på 20 m. Provade visserligen inte en hel hög med kulsorter men jag skyller på det helt vedervärdiga trycket
Publicerat Januari 18, 200917 yr Är det lika illa beställt med den som med den originalTracker jag har stående, jag gick bet på att få mindre träffbilder än ca 50mm på 20 m. Provade visserligen inte en hel hög med kulsorter men jag skyller på det helt vedervärdiga trycket Jag vet ärligt talat inte vad problemet är, inte heller Micke såvitt jag förstod. Han har tydligen rivit bössan i sina beståndsdelar men inte funnit ngn förklaring till varför den skjuter kass.. Mvh!
Publicerat Januari 18, 200917 yr Författare Nu var det länge sedan vi hörde hur det går med din Tracker, får du någon ordning på den? Hippen har sagt det mesta. Har gett upp liket totalt då min Remington 1100 skjuter tätare med slugs på 20m än vad den gör på 10m med kikarsikte. Står och samlar damm i vapenskåpet nu. Om någon vill köpa ett totalt oandvändbart missfoster för samling så finns här ett /Micke
Publicerat Februari 5, 200917 yr RWS har en hålspetskula , som går mycket bra i stort sett alla luftvapen. Tätskjutande , hög kvalla mao.
Publicerat Februari 5, 200917 yr Är det lika illa beställt med den som med den originalTracker jag har stående, jag gick bet på att få mindre träffbilder än ca 50mm på 20 m. Provade visserligen inte en hel hög med kulsorter men jag skyller på det helt vedervärdiga trycket Vanligt fel på Trackers som "sprider" mycket är läckage kring laddbulten. Blir olika fart för varje skott. Träffbild därefter.... Prova smörja runt laddbulten , kolla gärna med krongraf både före & efter. Oljan kan täta en stund, forsätter den sen att sprida , köp renoveringsgrejer , tex av Tommys Vapenverkstad.
Publicerat Februari 5, 200917 yr Wow! Finns det hopp för "liket" möjligen? Välkommen till Jaktsnack Ulf, kul med någon som verkar kunna luftvapen!! Mvh!
Publicerat Februari 6, 200917 yr Författare RWS har en hålspetskula , som går mycket bra i stort sett alla luftvapen.Tätskjutande , hög kvalla mao. Har provat den plus ca 20 andra sorter ALLT sprider lika mycket! /Micke
Publicerat Februari 6, 200917 yr Författare Vanligt fel på Trackers som "sprider" mycket är läckage kring laddbulten. Blir olika fart för varje skott. Träffbild därefter.... Prova smörja runt laddbulten , kolla gärna med krongraf både före & efter. Oljan kan täta en stund, forsätter den sen att sprida , köp renoveringsgrejer , tex av Tommys Vapenverkstad. Hmmmm är rätt less på denna bössa nu och har ingen större lust att lägga ut mer pengar men....har du någon koll på vad ett renoveringsset kostar? Eller vad det kostar att skicka bössan till tex Tommys (om han nu gör sådanan jobb)för renovering? /Micke
Publicerat Februari 6, 200917 yr Kan dessvärre inte säga vad ren.-sats eller kompl. laddbultsats kostar. Vet bara att fjäder + pistongpackning till Tracker kostar (fjäder 150:- , packning 170:-) + moms hos Tommys. Har nyligt bytt detta på en Tracker åt en bekant. Lämnar du in bössan för repet , får man nog lägga på runt en 5-hundring för jobbet. Men är du nu helless bössan , kan du ju pma:a mej.
Publicerat Februari 7, 200917 yr Författare Hmmm nu vart man nästan sugen att ringa Tommy för en konsultation. Tog fram liket igår och kollade lite på den och lade märke till att om jag spänner upp fjädern-fäller upp laddbulten-stoppar i en lula och väntar en stund med att fälla tillbaks laddbulten så pyser det till?? Kan det ligga något i vad du nämner om läckage runt denna och olika fart?? /Micke
Publicerat Februari 7, 200917 yr Det finns alltid hopp för gamla lik även om en Tracker alltid är en Tracker och därför ett högst mediokert luftgevär med kultstatus. /p
Publicerat Februari 7, 200917 yr Det låter ju som du har ngt lekage av någon form.. kostar ju inget att fråga denna Tommy så testa? Det som gör det lite intressant som jag ser det är ju att du gått igenom hela bössan som jag fattat det utan att hitta ngt trassel så rimligen så är det rätt ok skick på den förutom just detta. Om du lyckas uppbåda engagemang och därefter faktiskt lyckas få ordning på det så är ju bössan rätt kul! Mvh!
Publicerat Februari 7, 200917 yr Författare Det låter ju som du har ngt lekage av någon form.. kostar ju inget att fråga denna Tommy så testa? Om du lyckas uppbåda engagemang och därefter faktiskt lyckas få ordning på det så är ju bössan rätt kul! Mvh! Efter att mitt 9,3x57 projekt är i hamn så ska jag nog testa en vända till med liket gillar verkligen tanken på en helstockad tracker /Micke
Publicerat Februari 9, 200917 yr Håll oss gärna uppdaterade om vad som händer me Trackern. Vore intressant veta vad tex, Tommys tror om ditt "lik" som du uttrycker det och om dom har en prisbild på jobb + delar.