Publicerat Mars 11, 200917 yr Författare Är lite nyfiken på hur det går med Webleyn .... Mitt 9,3x57 projekt är ännu inte färdigt och dessutom är jag mitt uppe i en flytt så det har inte hänt något. Till sommaren kanske. /Micke
Publicerat Mars 26, 200917 yr Monterade en gasfjäder i min Tracker.... Skillnaden blev som natt o dag och den rekyl som fanns försvann !! Se nedan Gasfjäder Luftvapentillverkaren Theoben använder sig av en gasfjäder istället för stålfjäder i många av sina luftgevär. Nu har de även lanserat gasfjädrar till andra märken bl a till några av Webleys gevär, där bland Trackern. Fördelarna med gasfjädern är flera. Det blir mindre vibrationer och ett jämnare slag vilket gör att precisionen ökar. Hela mekanismen rör sig smidigare. Med en gasfjäder monterad blir vapnet konstigt nog lättare. Fjädern slits inte heller ut som en vanlig stålfjäder gör och man kan ha vapnet uppspännt under längre perioder utan att fjädern tar skada av det. Enda nackdelen med gasfjädern verkar vara priset, den kostar lite över 1000 kr. -Hur du installerar Theobens gasfjäder i din Tracker, länk till pdf-fil på Theobens hemsida: http://www.theoben.co.uk/download/awt_tracker.pdf Kopierat från annan sajt
Publicerat April 3, 200917 yr Jag hade en Tracker när jag var 10-15 år och från början så sköt den jävulskt bra (nu blev det ju inga långa håll typ 10 20 m). Minns en gång då det satt en timmeroxe (http://sv.wikipedia.org/wiki/Timmerman_(skalbagge)) på en träklabbe i vår vedbod som jag siktade in mig på och sköt (jag hatar dessa kryp fortfarande). Dock hände det inget och han satt kvar så jag gick fram och kollade. Istället för huvudet satt där en rundnoskula i övrigt satt hela skalbaggen kvar och det gjorde den i flera veckor. Jag tog även kort på det (undrar just om det finns kvar hos morsan och farsan). Jag bytte dock fjärder till en kraftigare (tror jag) på den och efter det gick den inte skjuta med. Den slog lös kikar fästet hela tiden och det räckte med 3-4 skott så lossnade bakre fästet. Farsan köpte ett annat fäste till mig (skena med två ringar) och det var helt värdelöst så jag sköt inget mer med det vapnet och tillsluk köpte en kompis det vapnet av mig. Nu skulle jag vilja köpa tillbaka det och lämna in det till någon kunnig person för att lösa problemen som jag hade med det för det var ett roligt vapen innan fjäderbytet.
Publicerat Augusti 23, 201114 yr Intresant läsning, Köpte en Webley Tracker för ca. 20 år sedan ?? oavsett innan licenskravet. Är en halvstock, och 100 kulor har inte passerat pipan. Blir till att damma av den och provskjuta