Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Letar efter Börni.....

Featured Replies

Publicerat

Som rubriken säger så kom hon inte tillbaka efter våran tur i Lysvik (Sunne) igår :lol:

Vi var ute en sväng igår och skulle kika efter lite fågel, och allt gick bra föutom sista svängen över ett hygge, såg hur hon letade sig över krönet på hygget och jag gick efter när hon sedan hade varit borta för länge i mitt tycke (inte ens fem minuter) så visslade jag i pipan...... Inget hände.... Visslade lite mer, men samma sak igen...

Började ropa på henne men ingenting, ringde barnen som satt vid brasan ifall hon hade smitit iväg dit för att sno åt sig lite korv, men det hade hon tydligen inte gjort :rolleyes:

Började bli riktigt orolig, är juh tyvärr kända vargmarker där vi jagade och att jag skulle börja jobba kl. 14.00 och klockan närmade sig 12.30..... Letade som en tok, men hittade henne tyvärr inte...

Blev tvungen att lämna henne där i skogen, lämnade en fleecefilt och korv åt henne ifall hon skulle finna tillbaka.....

Fick samtal ifrån kära svärmor och min sambos farbror (hans finnstövare blev tagen av varg för två år sedan) som åkte ut letade åt mig under tiden jag jobbade, slutade tidigare och tog med mig sambon upp, men tyvärr så åkte vi hem utan hund....

Filten och korven låg kvar på samma plats....

Ska åka ut nu igen och leta innan jobbet, hoppas jag eller nån annan finner henne, håll tummarna :P

Ps. Chansen är rätt så liten men ifall nån läser detta och kan ge upplysningar så ring mig på mobilen: 076-8042094

// Tommy

post-4191-1284455949_thumb.jpg

Börni

• Svar 84
  • Visningar 13,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Usch och fy... Håller tummarna för er!!!

Publicerat

Hoppas verkligen att det slutar bra för er. Otrevligt när hunden är borta...

Publicerat
Som rubriken säger så kom hon inte tillbaka efter våran tur i Lysvik (Sunne) igår :lol:

Vi var ute en sväng igår och skulle kika efter lite fågel, och allt gick bra föutom sista svängen över ett hygge, såg hur hon letade sig över krönet på hygget och jag gick efter när hon sedan hade varit borta för länge i mitt tycke (inte ens fem minuter) så visslade jag i pipan...... Inget hände.... Visslade lite mer, men samma sak igen...

Började ropa på henne men ingenting, ringde barnen som satt vid brasan ifall hon hade smitit iväg dit för att sno åt sig lite korv, men det hade hon tydligen inte gjort :rolleyes:

Började bli riktigt orolig, är juh tyvärr kända vargmarker där vi jagade och att jag skulle börja jobba kl. 14.00 och klockan närmade sig 12.30..... Letade som en tok, men hittade henne tyvärr inte...

Blev tvungen att lämna henne där i skogen, lämnade en fleecefilt och korv åt henne ifall hon skulle finna tillbaka.....

Fick samtal ifrån kära svärmor och min sambos farbror (hans finnstövare blev tagen av varg för två år sedan) som åkte ut letade åt mig under tiden jag jobbade, slutade tidigare och tog med mig sambon upp, men tyvärr så åkte vi hem utan hund....

Filten och korven låg kvar på samma plats....

Ska åka ut nu igen och leta innan jobbet, hoppas jag eller nån annan finner henne, håll tummarna :P

Ps. Chansen är rätt så liten men ifall nån läser detta och kan ge upplysningar så ring mig på mobilen: 076-8042094

// Tommy

post-4191-1284455949_thumb.jpg

Börni

kan du inte ta hjälp av en annan hund. finns inte chansen att de hittar varann?

Publicerat

jag lider med dig.

Publicerat

Usch... :rolleyes:

Publicerat

Satan så jobbigt :lol:

Lider med er, hoppas verkligen det går bra men det är ju lätt att befara det värsta :rolleyes:

Publicerat

Usch vad tråkigt! :wub: Jag hoppas verkligen att det går bra och att hunden kommer tillbaka. Lägger ut en pläd el. ett täcke som hunden anv. där du pakerade bilen. Det är inte sagt att det hjälper men jag har hört att vissa hundar känner sig trygga då och inväntar husse/matte då.

Publicerat

Håller tummarna att ni hittar Börni idag.

Publicerat

Usch, hoppas ni hittar henne hel och vid liv.

//

Publicerat

Fy fan, hemska tanke! :wub: Håller tummarna!

Publicerat
Fy fan, hemska tanke! :wub: Håller tummarna!

Hoppas verkligen du hittar henne!

Publicerat
  • Författare

Ingen lycka än :wub: Känns inge bra att man måste åka iväg och jobba, men svärmor/far skulle ut och leta efter att dem slutar..... Åker ut efter jobbet igen en sväng.... Ska ta med en jaktkompis och hennes labbe imorgon och söka vidare, håller tummarna...... Men det känns inge bra..... :D

Det är juh bara två kilometer från där sambons farbror förlorade sin hund till vargen....

:lol: Tack för stödet!!!!

Publicerat

hoppas hon hittas tryggt o säkert :/ ush detta låt inte roligt :wub:

Publicerat

usch vilken situation. Håller tummarna att det löser sig.

Publicerat

Usch, vilken jobbig sitts. :wub:

Tappade bort min yngre hund tidigare i höst ca 1,5 timme bara, men ändå en otoligt jobbig stund då han aldrig varit borta mer än 7-10 minuter som mest.

När jag efter mycket letande till slut får se Qipper komma rusande mot mig var lyckan total.

Vilken känsla att få se hunden och jag hoppas verkligen du få känna samma sak när du hittar Börni.

Håller tummarna för er.

Publicerat

Jag lider med dig.

Publicerat
:lol: Jag och hundarna här hos mej håller alla tummar och klor som går!!!! :lol:
Publicerat

ne fy fan va trist.....jag blev av med min tax för två års sen så jag vet vilka hemska dagar du har framför dig tills du får svar....hoppas å mitt innersta att du får igen hunden. håller verkligen tummarna för er!

Publicerat
  • Författare

Håller tummarna jag med.... Tack alla ni!!!

Fick ledigt från jobbet i några timmar och tog med mig kompisen och hennes labbar, spårade i ett par timmar utan lycka......

Gick på fågel som aldrig förr på markerna, så jag hoppas att hon fortfarande springer efter dem...

Oddsen blev inte bättre när jag på väg upp fick reda på att det var vargobs igår 2-3km från mina marker, där hon försvann ;)

Hoppas, men känns inge bra i magen..........

Tog med mig lite fuktspärrsplast hemifrån och spikade upp ett litet regnskydd åt henne ifall hon nu hittar tillbaka.....

Känns tungt att jobba ^_^

Tack återigen alla för stödet.....

Publicerat

Håller tummarna så att knogarna är vita... Hoppas på det bästa! Finns ingen värre känsla att inte ha koll.

Publicerat

Fy fan va tråkigt :(

Hoppas hon bara sprungit bort sig och kommer till rätta snart.

Känner med dig/er

Håller alla tummar/

Petter

Publicerat

Fy fan va tråkigt, Lider med er, hoppas ni hitter Börni snart

Publicerat

Fy fan vad jobbigt! :blush:

Jag blev alldeles svettig i händerna och hjärtat började bulta mer och mer ju längre jag läste...usch vad jobbigt! Hoppas verkligen verkligen verkligen att ni hittar varandra igen, att hon åtminstone blir hittad. Ovisshet är minst lika jobbigt som att veta... :( Nej, får hoppas hon kommer tillbaka! Mina knogar vitnar av allt "hållande"!

Publicerat

Håller tummarna!  :(