Publicerat Januari 15, 201214 yr Du som gammal jämte borde väl veta att vi följer andra spelregler i republiken, Wiz... Dock så var det nog ringduva jag tänkte på... Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Januari 16, 201214 yr http://www.expressen.se/noje/tvsajten/1.1105388/per-morbergs-jaktlag-skot-fridlyst-fagel
Publicerat Januari 16, 201214 yr http://www.expressen...-fridlyst-fagel Gammal nyhet har inte hört något mer om detta. har ju varit rätt så tysst om det där.
Publicerat Januari 16, 201214 yr Skulle kanske ställa upp i hans matprogram och tillaga "tjuvskjuten duva alá crokett" undrar vad man skulle få för betyg?? haha
Publicerat Januari 16, 201214 yr Skulle kanske ställa upp i hans matprogram och tillaga "tjuvskjuten duva alá crokett" undrar vad man skulle få för betyg?? haha Att kalla det för "hans matprogram" är väl att ta i en smula, speciellt med tanke på att han är "the comic relief" och inget annat! Tydligen så kan man kalla sig för kock om man har stått vid ett stekbord och flippat lite köttbitar... Men jag är något färgad eftersom jag inte har en uns respekt för den karln så jag slutar nog nu
Publicerat Januari 16, 201214 yr Författare Så om vi summerar läget hittills så är det ingen som vågat sig på stadsduva, kaja eller skata alltså... Förståeligt, men jag gissar att under ex krigen så åt de dessa arter för glatta livet
Publicerat Januari 16, 201214 yr Så om vi summerar läget hittills så är det ingen som vågat sig på stadsduva, kaja eller skata alltså... Förståeligt, men jag gissar att under ex krigen så åt de dessa arter för glatta livet Stadsduva har jag med säkerhet petat i mig några stycken i tron om att de är "vilda". Kajor luktar så otroligt illa att det inte skulle gå att få ner och skatan äter ju precis vad som helst och köttätare äter jag inte pga den dåliga smaken samt att de bär på en hel del parasiter som jag inte tänker laborera med... Har provat räv och en gång är en gång för mycket! Allt kött från levande djur går att äta rent tekniskt men efter man har tillagat dem så länge att de är "säkra" så kommer de att vara så torra och sega att de nästan blir omöjliga att tugga i sig.
Publicerat Januari 18, 201214 yr Ätit en hel del stadsduva i min ungdom som min far sköt ute på en gård som hade problem med dem. Förr var de vanlig mat, från duvslag. Vad jag minns smakade de alldeles förträffligt!
Publicerat Januari 18, 201214 yr Ätit en hel del stadsduva i min ungdom som min far sköt ute på en gård som hade problem med dem. Förr var de vanlig mat, från duvslag. Vad jag minns smakade de alldeles förträffligt! Jag hade inte bangat att äta stadsduvor på 80-talet kanske men efter att ha bott i England i nästan 10 år och ha sett duvorna i London med fysiska defekter, vårtor, variga sår och en hemsk lukt så blir till och med jag skeptiskt... Handlar det om en mindre förort där de har tillgång till ren mat och inte så mycket snusk så skulle jag äta dem utan problem!
Publicerat Januari 20, 201214 yr Allt kött från levande djur går att äta rent tekniskt men efter man har tillagat dem så länge att de är "säkra" så kommer de att vara så torra och sega att de nästan blir omöjliga att tugga i sig. Jag tycker långkok är ett förträffligt sätt att tillaga en del kött på. Även en gammal höna eller en gammal bagge ger mört och fint kött med mycket smak efter att puttrat i en gryta 3-4 timmar.
Publicerat Januari 20, 201214 yr Jag tycker långkok är ett förträffligt sätt att tillaga en del kött på. Även en gammal höna eller en gammal bagge ger mört och fint kött med mycket smak efter att puttrat i en gryta 3-4 timmar. Jo men inte allt kött blir kanon även vid långkok. Jag är långkoksfanatiker men vissa styckningsdetaljer från gamla, slitna och trötta djur kan aldrig bli mer spännande är vad det ha potential till... Gamla hönor eller tuppar blir kanon i grytan och det blir även får och getter men t ex en gammal vildgås kan bli riktigt utmanande i köket... Men går inte det ena sättet så går alltid det andra och i värsta fall kan man ta till köttkvarnen och då funkar det mesta!
Publicerat Januari 20, 201214 yr Morfar sålde både kråkor och grävling till stadshotellet i Eskilstuna under kriget. (mbbohmans nuvarande marker. Fågel special och Viltragu på menyn enligt släktsägnen.. /Må
Publicerat Januari 20, 201214 yr Grävling var en stor del av födan under kriget i vissa delar av landet. Har en gammal kokbok här hemma med recept för just grävling och de gjorde ett bra jobb för att dämpa smaken något om jag säger så... De kunde ju inte bara lägga köttet i mjök för även mjölken var bristvara så de fick vara lite uppfinningsrika. Sen ändrade man namnen på saker för att det skulle vara mer aptitligt och än i dag kan man beställa "trädkyckling" på en restaurang i London - det är grå ekorre! Smakar helt ok faktiskt.
Publicerat April 5, 201214 yr Författare Den här killen verkar ju skjuta en hel del "stadsduvor" som han äter...
Publicerat April 8, 201214 yr Att kalla det för "hans matprogram" är väl att ta i en smula, speciellt med tanke på att han är "the comic relief" och inget annat! Tydligen så kan man kalla sig för kock om man har stått vid ett stekbord och flippat lite köttbitar... Men jag är något färgad eftersom jag inte har en uns respekt för den karln så jag slutar nog nu Yay jag är kock Har t om stått och gjort mat till över 50 personer i ett resturangkök så är nog t om mästerkock. lite on-topic då, har en kamrat som äter så gott som allt så jag kastade på henne lite kråkor och kajor jag tagit på åkrarna här hemma och enligt henne ska dom gå att äta som gryta med mycket kryddor. Duvor betraktas väl allmänt som käk? Iallafall i min släkt som inte direkt är någon jagande släkt och rynkar på näsan åt kvalitetskött som bäver och t om hare, bävrar är tydligen äckliga sumpråttor och hararna är för söta för att ätas, speciellt dom som går hemma på gården.
Publicerat April 8, 201214 yr Yay jag är kock Har t om stått och gjort mat till över 50 personer i ett resturangkök så är nog t om mästerkock. lite on-topic då, har en kamrat som äter så gott som allt så jag kastade på henne lite kråkor och kajor jag tagit på åkrarna här hemma och enligt henne ska dom gå att äta som gryta med mycket kryddor. Duvor betraktas väl allmänt som käk? Iallafall i min släkt som inte direkt är någon jagande släkt och rynkar på näsan åt kvalitetskött som bäver och t om hare, bävrar är tydligen äckliga sumpråttor och hararna är för söta för att ätas, speciellt dom som går hemma på gården. Problemet är att folk i dag endast äter dansk snoräcklig fläskfilé och andra saker som inte kräver tänder och köttets smak har de ingen aning om eftersom allt "smakar som kyckling"... Duva och hare tillhör två av mina absoluta gastronomiska favoriter och skall kryddas extremt sparsamt eftersom det har så bra smak av sig själv. Vad gäller kråka så bangar jag inte om de är unga men kaja äter jag nog inte ens mot betalning! Förut hade jag nog testat men inte i dag... Luktar allt för jävla illa... Sen missar folk en hel del saker inuti djuren som absolut är goda att äta och inte skall lämnas i skogen! Hjärta, lever, njurar osv...!
Publicerat April 8, 201214 yr Rökt hjärta måste vara bland det godaste som finns. Nästan allt kött som kan ätas med gott samvete är riktigt gott i mitt kök, dit hör sannerligen inte den danska fläskfilén.