Publicerat April 22, 201214 yr Förbannade skithelg! Trollhättan igår........ första varvet inleddaes med 4 & 5 på första, en stillastående å en grävling.......strålande......fundrade allvarligt på om siktet fått en smäll, tappade 30 hagel första varvet,(200p/stig). Ryckte upp mig på andra varvet, hade tappat1 hagel till näst sista å fucka upp det med 10-4, 10-4, ridå! Vingåker idag, tappat 2 fram till minksnurran på stn 6, tyckte jag låg bra å sällskapet på 3 pers tyckte träfarna tog bra.....4-10, tappade på 7an åxå och rasade till 145, skärpning för fan!!!!! Sporting insatsen gick ruttet åxå kom upp i 8/10 som bäst. Fan, var ju sämre än vädret!
Publicerat April 23, 201214 yr Första genomförda jaktstigen igår på Myttinge, Värmdö. Jävligt kul måste jag säga men jag besparar er resultatet! Riktigt glad över att det inte var överrepresenterat av jag-vet-bäst-gubbar som jag tycker har en tendens att finnas på många skjutbanor i 08-området. Vad rekommenderar ni erfarna för choker vid en jaktstig? Jag märkte att jag hade på tok för öppet!
Publicerat April 23, 201214 yr Det viktigaste är en jämn träffbild. Försök köpa samma sorts ammo som används på stigarna, testa på pappskivor/slammad plåt och se vilken choke som ger bästa/jämnaste träffbilderna. Så väljer du choke efter det, om det sen är proppfull, full, trekvart är mindre intressant. Men utan att vara för vetenskaplig så brukar trekvart vara en mycket gångbar choke i alla lägen.
Publicerat April 30, 201214 yr Jag ÄR en sopa, Bohman!! Lättaste stn i Näshulta, 5:an, örnjäveln å kattfan, 7 i örn och BOM!!!!!! på katten..........bra jobbat.
Publicerat Maj 1, 201214 yr Jag ÄR en sopa, Bohman!! Lättaste stn i Näshulta, 5:an, örnjäveln å kattfan, 7 i örn och BOM!!!!!! på katten..........bra jobbat. Haha, sånt gläder en skadeglad krake som mig Men det måste vara bra skämmigt att åka på däng av en sån amatör som mig, som skjuter 2-3 stigar per säsong
Publicerat Maj 1, 201214 yr Första plåtbingot på tio år i helgen och det märktes, man va ringrostig och börja med två femmor.. :-( Man lyckades bara skrapa ihop 108/180.. Bara och inse, övning är en färskvara..
Publicerat Maj 1, 201214 yr Gislaved idag, fullt på grön och sju borta på gul Grattis! Går ju riktigt bra för dig.
Publicerat Maj 1, 201214 yr Grattis! Går ju riktigt bra för dig. Tackar, jodå plötsligt händer det som de säger i reklamen
Publicerat Maj 2, 201214 yr Haha, sånt gläder en skadeglad krake som mig Men det måste vara bra skämmigt att åka på däng av en sån amatör som mig, som skjuter 2-3 stigar per säsong Nja..........är för dum för att skämmas, tillika helt befängt att man med en dåres envishet fortsätter att skämma ut sig...........men ibland, men bara ibland, händer det att apan får sig ett kn*ll!!!
Publicerat Maj 6, 201214 yr Författare Fridafors idag, började rätt bra men sen öken. 127/180. 4 äckligt usla stationer med 0/4, 10/1, 3/3 & sist 10/0... Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Maj 6, 201214 yr Eskilstuna idag. 159/160. Låg 2'a på det när jag åkte hem. Grattis även du måste ju ha tur ibland och vingla inn dom. :D
Publicerat Maj 6, 201214 yr Eskilstuna idag. 159/160. Låg 2'a på det när jag åkte hem. Ajjjjjjj, det sviiiiiiider!!!!!!!! Men är stor i mitt nederlag och gratullerar ödmjukast! Sköt i Finspång, hade tappat 1 hagel till näst sista, trodde jag låg bra på ett par minkar och var nöjd...........fick markeringen 1+3...........RIDÅ! Gonatt..............
Publicerat Maj 7, 201214 yr Grattis även du måste ju ha tur ibland och vingla inn dom. :D Ja, en måste ju ha lite tur med vindarna Blev tydligen 3'a när dammet lagt sig.
Publicerat Maj 13, 201214 yr En stig ute i Torhamn idag.. Ingen bra start men man hämtade upp sig lite på vägen, fast skytter rosten sitter hårt i kroppen... 107/160
Publicerat Maj 13, 201214 yr Tranås idag, tappade 1 på grön å 3 på gul... Men jag fick hämta två priser åt mekus oxå... Så ja gick plus Skämt åt sido, dka Mekus till Järnforsen?
Publicerat Maj 13, 201214 yr Tranås idag, tappade 1 på grön å 3 på gul... Men jag fick hämta två priser åt mekus oxå... Så ja gick plus Skämt åt sido, dka Mekus till Järnforsen? Jag provade att skjuta jaktstig med rödpunktsikte på en lånad bössa idag och det verkar ju funka, tappade 8 på grön och fyllde gul stig. @:Gustaf, jag tror att jag ska till järnforsen, pm:a ditt mobilnummer så kan vi sammanstråla //Mekus