Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Plåtbingo 2012

Featured Replies

Publicerat

Förbannade skithelg! Trollhättan igår........ första varvet inleddaes med 4 & 5 på första, en stillastående å en grävling.......strålande......fundrade allvarligt på om siktet fått en smäll, tappade 30 hagel första varvet,(200p/stig). Ryckte upp mig på andra varvet, hade tappat1 hagel till näst sista å fucka upp det med 10-4, 10-4, ridå! Vingåker idag, tappat 2 fram till minksnurran på stn 6, tyckte jag låg bra å sällskapet på 3 pers tyckte träfarna tog bra.....4-10, tappade på 7an åxå och rasade till 145, skärpning för fan!!!!! Sporting insatsen gick ruttet åxå kom upp i 8/10 som bäst. Fan, var ju sämre än vädret!

• Svar 106
  • Visningar 12,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Här kommer programet för Gyttorp Cup 2012.http://www.jagareforbundet.se/Jagarenojakten/Jaktskytte/Jaktskyttetavlingar/Jaktskyttetavlingar/Gyttorp-Cup-och-Jagarduvan/

Publicerat

Japp, du är kass :lol:

Publicerat

Japp, du är kass :lol:

Tack, tokfan!
Publicerat

Första genomförda jaktstigen igår på Myttinge, Värmdö. Jävligt kul måste jag säga men jag besparar er resultatet! Riktigt glad över att det inte var överrepresenterat av jag-vet-bäst-gubbar som jag tycker har en tendens att finnas på många skjutbanor i 08-området.

Vad rekommenderar ni erfarna för choker vid en jaktstig? Jag märkte att jag hade på tok för öppet!

Publicerat

Det viktigaste är en jämn träffbild. Försök köpa samma sorts ammo som används på stigarna, testa på pappskivor/slammad plåt och se vilken choke som ger bästa/jämnaste träffbilderna.

Så väljer du choke efter det, om det sen är proppfull, full, trekvart är mindre intressant.

Men utan att vara för vetenskaplig så brukar trekvart vara en mycket gångbar choke i alla lägen.

Publicerat

Kisa idag, fick ihop 155 av 160

Publicerat

Jag ÄR en sopa, Bohman!! Lättaste stn i Näshulta, 5:an, örnjäveln å kattfan, 7 i örn och BOM!!!!!! på katten..........bra jobbat.

Publicerat

Jag ÄR en sopa, Bohman!! Lättaste stn i Näshulta, 5:an, örnjäveln å kattfan, 7 i örn och BOM!!!!!! på katten..........bra jobbat.

Haha, sånt gläder en skadeglad krake som mig :lol:

Men det måste vara bra skämmigt att åka på däng av en sån amatör som mig, som skjuter 2-3 stigar per säsong B)

Publicerat

Första plåtbingot på tio år i helgen och det märktes, man va ringrostig och börja med två femmor.. :-( Man lyckades bara skrapa ihop 108/180..

Bara och inse, övning är en färskvara..

Publicerat

Gislaved idag, fullt på grön och sju borta på gul :)

Publicerat

Gislaved idag, fullt på grön och sju borta på gul :)

Grattis! Går ju riktigt bra för dig. :)

Publicerat

Grattis! Går ju riktigt bra för dig. :)

Tackar, jodå plötsligt händer det som de säger i reklamen ;)

Publicerat

Trehörna idag 172 av 180

Publicerat

Haha, sånt gläder en skadeglad krake som mig :lol:

Men det måste vara bra skämmigt att åka på däng av en sån amatör som mig, som skjuter 2-3 stigar per säsong B)

Nja..........är för dum för att skämmas, tillika helt befängt att man med en dåres envishet fortsätter att skämma ut sig...........men ibland, men bara ibland, händer det att apan får sig ett kn*ll!!!
Publicerat

Trehörna idag 172 av 180

Bra där :) :)
Publicerat
  • Författare

Fridafors idag, började rätt bra men sen öken. 127/180. 4 äckligt usla stationer med 0/4, 10/1, 3/3 & sist 10/0...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Eskilstuna idag.

159/160. Låg 2'a på det när jag åkte hem.

Publicerat

Eskilstuna idag.

Grattis även du måste ju ha tur ibland och vingla inn dom. :D :D

Publicerat

Eskilstuna idag.

Ajjjjjjj, det sviiiiiiider!!!!!!!! Men är stor i mitt nederlag och gratullerar ödmjukast! Sköt i Finspång, hade tappat 1 hagel till näst sista, trodde jag låg bra på ett par minkar och var nöjd...........fick markeringen 1+3...........RIDÅ! Gonatt..............
Publicerat

Grattis även du måste ju ha tur ibland och vingla inn dom. :D :D

Ja, en måste ju ha lite tur med vindarna :)

Blev tydligen 3'a när dammet lagt sig.

Publicerat

En stig ute i Torhamn idag.. Ingen bra start men man hämtade upp sig lite på vägen, fast skytter rosten sitter hårt i kroppen... 107/160 :blink:

Publicerat

Tranås idag, tappade 1 på grön å 3 på gul... Men jag fick hämta två priser åt mekus oxå... Så ja gick plus ;)

Skämt åt sido, dka Mekus till Järnforsen?

Publicerat

Tranås idag, tappade 1 på grön å 3 på gul... Men jag fick hämta två priser åt mekus oxå... Så ja gick plus ;)

Skämt åt sido, dka Mekus till Järnforsen?

Jag provade att skjuta jaktstig med rödpunktsikte på en lånad bössa idag och det verkar ju funka, tappade 8 på grön och fyllde gul stig.

@:Gustaf, jag tror att jag ska till järnforsen, pm:a ditt mobilnummer så kan vi sammanstråla

//Mekus

Publicerat

Nässjö idag fick ihop 153 räckte till en 3e plats

Publicerat

Arboga idag, 155/160 räckte till en tredjeplats.