Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Plåtbingo 2012

Featured Replies

Publicerat

Oppunda och björkvik hade en stig i fredags tillsammans. Alltså man får gå två varv på samma bana.

Hade en kompis uppe från växjö över helgen och då blir man ju lite extra taggad för att slå varandra.

Gick första varvet med de är bara o glömma, tappade på ställen där man inte får tappa och fyllde de svåra. Tror jag var för säker på att ta dom lätta... :( Skrapade iaf ihop 146p och smålänningen 148p. Men pappa slog personbästa och sköt 156p och han tappade 4 på en stor långsamgående fågel ;) Lite surt men hade ju ett varv kvar.

Käkade några korvar och när klockan slog 13.00 gick vi ut som sista skyttar. Man kan ju säga att det gick rätt skapligt, när vi kom till station 7 var båda fortfarande fulla och då kom kuriren springande efter oss. Vi sköt 7an och fortfarande fulla. Jag började på station 8 som jag fyllde varvet innan så jag visste att jag kunde den. Ropade fram och sköt första smällen men sen andra råkade bli lite högt i huvudet på figuren och jag petade bara in 5 i den.

Sköt alltså 155p något surt att tappa 5 i sista skottet.

Pressen var hög på smålänningen men han lyckades peta in 19 på den stationen och slog mig igen :(:D

Vi kom 1,2a i på ena varvet och 2,3a på ena.

Riktigt kul dag! http://kkuriren.se/sport/lokalsport/1.1399766

Är dock en hel del fel i den artikeln...

• Svar 106
  • Visningar 12,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Här kommer programet för Gyttorp Cup 2012.http://www.jagareforbundet.se/Jagarenojakten/Jaktskytte/Jaktskyttetavlingar/Jaktskyttetavlingar/Gyttorp-Cup-och-Jagarduvan/

Publicerat
  • Författare

Sköt i Bodafors idag. Med 140/160 spöade jag iaf Musköt litegrann.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Enköping 88/160 :unsure::)

Fjärdhundra 110/160 :) :)

/M

Publicerat

Bodafors idag, fyllde både grön och gul så jag lyckades vinna båda två :)

Publicerat
  • Författare
Bodafors idag, fyllde både grön och gul så jag lyckades vinna båda två

Grattis! Äckligt bra skjutet.

Hur mycket fick du från gula stigen då?

Publicerat

Då får man lyfta på hatten! Grattis!

Publicerat

Grattis! Äckligt bra skjutet.

Hur mycket fick du från gula stigen då?

Tackar! Jag vet inte hur mycket, dom skickar dom priserna :P

Publicerat

Då får man lyfta på hatten! Grattis!

Tacktack, men behåll du hatten på tack ;)

Publicerat

Fan va kul! Grattis!

Jag la 12 på grön stig och 6 på gul

Men bäst på hela dagen var ändå när jag fick syn på Musköt och tänkte "Fan va den killen är lik Björn..." Vem kunde tro att han skulle åka på en jaktstig?

//Mekus

Publicerat

Fan va kul! Grattis!

Jag la 12 på grön stig och 6 på gul

Men bäst på hela dagen var ändå när jag fick syn på Musköt och tänkte "Fan va den killen är lik Björn..." Vem kunde tro att han skulle åka på en jaktstig?

//Mekus

Jag va ju förvarnad om att han skulle åka ;) så jag va ju mentalt förberedd :P

Publicerat

Var ju rätt många som fick ett gott skratt när Ericsson var på jaktstig i Bodafors. Men idag fick jag också ett gott skratt. Sköt ju ett par skott på insatsen, en katt som sprang som om den hade ett gäng laikor efter sig. :)

Kändes helt omöjligt att träffa, men jag lyckades peta in 11hagel. Räckte till 3e pris. :D

Så skratta på nu Erik. ;)

Publicerat

De e inte dåligt på den katten, för den e jävlig ;) å ja skrattar fortfarande :)

Publicerat

Sköt stigen i floda och resulterande i 145hagel :/ piss men det var hyfsat för att vara de stigen, hatar den stigen

Publicerat

Sköt stigen i floda och resulterande i 145hagel :/ piss men det var hyfsat för att vara de stigen, hatar den stigen

VA?

Jag sköt 145 och råkade vinna på de men inte fan sa dom ditt namn på prisutdelningen? Du var heller inte uppskriven på resultatlistan?

Publicerat

VA?

Jag sköt 145 och råkade vinna på de men inte fan sa dom ditt namn på prisutdelningen? Du var heller inte uppskriven på resultatlistan?

jag skjuter ju i öppen nu mera vettu !

Publicerat

Gick hyffsat för skyttarna från Åsbro Jaktskytteklubb idag på stigen i Frövi, plats 1 till 4 till klubben, 3 av oss sköt fullt, jag fick stryk av de andra i särskjutning å blev 3:a. Segraren i Veteran är åxå från Åsbro. 1:an och 2:an i insatsen på trappen från Åsbro........en jävla bra dag!

Publicerat
  • Författare

Vislanda idag, 138/180 var ingen höjdare. Började med att på 2:a stationen skjuta 2/6 efter det var inte motivationen på topp...

Publicerat

Årets premiär avklarad Björköby 165/180

Publicerat

Björköby idag, 10 bort på grön å 15 på grön, e väl inte jättenöjd men inte jätte besviken heller... Den va krånglig på vissa ställen... :P

Publicerat

Tierp/ fors

122/160

Publicerat

Om det kan vara intressant så är det både kul- och hagelstig på Myttinge övningsområde (Värmdö) nu på söndag den 22 april . Finns möjlighet att skjuta bägge om man vill. Anmälan från 08.00. För mer info se http://www.jagareforbundet.se/stockholm/wermdo-nacka/

Publicerat

Ja det var lugnt i bilen när gubben piskade upp ungtupparna sköt 155 + 26 hagel på insatsen blev 100kr rikare eller hahahaha

Publicerat

15/4, Bocksätter, Söderköping, årets första 112/160.....ja jag skäms. Märkligt nog satte jag första skottet bra 9-10 på många men andra skottet gick kass. Jag hade dessutom en felaktig choke (för öppen) i nya bössan. Kommer en ny (rätt) på posten snart!

Publicerat
  • Författare

Idag var jag i Älmhult. 153/180 kändes okej. Tappade 7 redan på 2a stationen (en svänghare med små lappar som var i mask av ett oljefat mellan skotten). La 9 hagel på 2 skapligt snabba wireduvor med.