Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Plåtbingo 2012

Featured Replies

Publicerat

En kass säsong!! Hade tappat 2 till näst sista (gungan) i Arboga, sköt full och 2........tack å hej. Avslutade med 8 & 2 på sista...........

Åkte till Frövi och sköt Jägarduvan, inte mycket bättre där 3 varv på 21 och ett på 20.

• Svar 106
  • Visningar 12,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Här kommer programet för Gyttorp Cup 2012.http://www.jagareforbundet.se/Jagarenojakten/Jaktskytte/Jaktskyttetavlingar/Jaktskyttetavlingar/Gyttorp-Cup-och-Jagarduvan/

Publicerat

148 i rejmyre och 146 i arboga helt okej

Publicerat

Jag har just återupptagit mitt jaktstigsskytte efter 2 års vila (vila=för slö för att åka utanför kommungränsen) med en stig i Kolsva i torsdags där jag skrapade ihop 123/180

Har vi någon fin kalender med lite olika jaktstigar någonstans så man kanske kan komma iväg på ett par till i år? Eller om någon har koll på västmanland med angränsande län.

Publicerat

Någonstans där det finns typ tider för start? Strartavgifyter etc?

Publicerat

Någonstans där det finns typ tider för start? Strartavgifyter etc?

Det brukar stå i gyttorps regelverk, båda frågorna :)

Publicerat

I dokumentet Nyheter för 2012 i Gyttorp Cup står följande:

• Jägareförbundet rekommenderar följande startavgifter för Gyttorp Cup

Tävling med 140 poäng 120 kr

160 poäng 140 kr

180 poäng 160 kr

För juniorer bör startavgiften vara hälften mot övriga klasser

Något om start tider står inte specat speciellt, men en del har det på sin inbjudan... "brukar vara 9-13"

Publicerat

Nästintill alla stigar är 08.00-13.00, undantag brukar stå i tävlingsprobrammet i länken ovan.

Publicerat
  • Författare
Nästintill alla stigar är 08.00-13.00, undantag brukar stå i tävlingsprobrammet i länken ovan.

Härnere i Småland är det i regel 09.00-13.00.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Se vad bra detta forum är :)

• 3 weeks later...
Publicerat

Finns inga stigar alls kring Gävle och Uppland?

Kanske är jag som letar dåligt men kul skulle det vara att hitta något i närheten!

Publicerat

Någon som vet var i Torsås jaktstigen är på söndag den 17/6, sett annonser på andra jaktstigar. Men var i skogarna är den??

Publicerat

Finns inga stigar alls kring Gävle och Uppland?

Kanske är jag som letar dåligt men kul skulle det vara att hitta något i närheten!

Det var en hagelstig i Axmarby i helgen, ca 5 mil norr om Gävle. Sedan brukar dom ha en kulstig i augusti.

Publicerat

Det var en hagelstig i Axmarby i helgen, ca 5 mil norr om Gävle. Sedan brukar dom ha en kulstig i augusti.

Men var sjutton annonseras de?! Tråkigt för det hade vart riktigt kul!

Finns det något annat kring Gästrikland - Uppland ?

Publicerat

Ja det var nog obefintlig annonsering, jag hörde det av en polare som bor däruppe.

Publicerat

Men var sjutton annonseras de?! Tråkigt för det hade vart riktigt kul!

Finns det något annat kring Gästrikland - Uppland ?

De som är med i Gyttorp cup annonseras i både Jakt&jägare och Svensk jakt nyheter, samt på Jägareförbundets hemsida, la upp en länk i början på tråden men den verkar inte funka längre. Nu är det ju snart slut på stigar för i år, bara 2 veckor till finalen i Grästorp/Svegeråsen.
Publicerat

Läste i svensk jakt nyheter att alla som deltagit i gyttorp cup ska bli kvalificerade till finalen, hur kul är det då att skjuta? :(

Tycker det var mycket bättre när man blev kvalificerad till finalen!

Publicerat

De vill väl ha fler startande i finalen, men ställer mig åxå frågande till det. Som du säger,hur kul är det att skjuta då? Dessutom brukar det ju vara mycket folk ändå på finalen, har ju inte varit direkt svårt att kvalificera sig förut heller. Tycker snarare de skulle skärpt till det, så det varit svårare att kvala, finalen ska ju vara för de "bästa", du ska ju ha förtjänat en plats där, kan jag tycka.

Publicerat

De vill väl ha fler startande i finalen, men ställer mig åxå frågande till det. Som du säger,hur kul är det att skjuta då? Dessutom brukar det ju vara mycket folk ändå på finalen, har ju inte varit direkt svårt att kvalificera sig förut heller. Tycker snarare de skulle skärpt till det, så det varit svårare att kvala, finalen ska ju vara för de "bästa", du ska ju ha förtjänat en plats där, kan jag tycka.

Precis exakt!

Men för att få fler till finalen kan ju ju istället försöka locka fler till dom alla tävlingarna under våren, ju fler skyttar som skjuter där och kvalar desto fler lär de ju bli på finalen...!

Vi är några stycken som åker på rätt många stigar och det var ju lite av grejen mellan kompisarna att vinna stigen och kvala in, nu känns det som att man lika gärna kan larva sig igenom en stig om man nu vill det för att sen åka och skjuta "final för allmänheten" :(

Publicerat

Precis exakt!

Men för att få fler till finalen kan ju ju istället försöka locka fler till dom alla tävlingarna under våren, ju fler skyttar som skjuter där och kvalar desto fler lär de ju bli på finalen...!

Vi är några stycken som åker på rätt många stigar och det var ju lite av grejen mellan kompisarna att vinna stigen och kvala in, nu känns det som att man lika gärna kan larva sig igenom en stig om man nu vill det för att sen åka och skjuta "final för allmänheten" :(

Jag förstår er som uppenbarligen skjuter så bra att ni ibland vinner stigar och ser det som ett delmål att nå finalen men detta är ett ypperligt sätt att locka folk till att skjuta mer än en stig per år. Det ger även nybörjare en chans att träffa mer erfarna skyttar då de får åka till finalen. Skjuter man halvfullt på en stig och tycker att det var svårt får man ändå en möjlighet att komma till finalen, testa igen, käka lite korv och snacka med de erfarna (lär er) vilket säkert gör att intresset ökar.

Med fler jägare som går fler stigar får vi automatiskt fler jägare som är mer medvetna om sina begränsningar när det kommer till skyttet vilket garanterat reducerar antalet eftersök och ökar säkerheten bland oss utövare ute i skog och mark.

Publicerat

Men tyvärr e banorna så olika så då skulle de mer erfarna kanske välja de enklaste för att lyckas nå finalen.

Eller tvärtom kvalar de sämsta om de bästa pga enklare banor i vissa fall.

Tror just olikheten på banorna e avgörande för årets regler?

Har själv skjutit 4 eller 5 stigar i år o ingen e den andre lik.

Har t.om skjutit banor med lerduvor trots att det e mot reglementet.

Så nog tycker jag de e ok med en öppen final.

Lika för alla och en bana avgör bästa skytten!!

Publicerat

Köper inte riktigt era argument. En final enligt mig är ju för de bästa, de som kvalat in och förtjänat det, precis som i alla andra idrotter, annars är det ju bara en tävling i mängden, som alla andra. Träffa bra skyttar kan man göra på de vanliga stigarna, de kommer garanterat på dom åxå. Klart banorna är olika??? Vore ju svårt att göra all mål lika, och hur kul vore det????

Publicerat

Köper inte riktigt era argument. En final enligt mig är ju för de bästa, de som kvalat in och förtjänat det, precis som i alla andra idrotter, annars är det ju bara en tävling i mängden, som alla andra. Träffa bra skyttar kan man göra på de vanliga stigarna, de kommer garanterat på dom åxå. Klart banorna är olika??? Vore ju svårt att göra all mål lika, och hur kul vore det????

Men om du nu har chansen att ta hem hela kalaset då lär väl knappast de som kom till finalen på en räkmacka hota dig där? Eller stör du dig bara på att nybörjarna i arbetsbrallor får vara med? Det gör väl inget om du ändå är bättre?

Publicerat

Men om du nu har chansen att ta hem hela kalaset då lär väl knappast de som kom till finalen på en räkmacka hota dig där? Eller stör du dig bara på att nybörjarna i arbetsbrallor får vara med? Det gör väl inget om du ändå är bättre?

Inte meningen att låta stöddig, inte alls min poäng! Jag är långt ifrån nån stjärna i jaktstig, i år har varit ett riktigt skitår dessutom. Absolut inte rädd för konkurens, det är ju bara bra! Men jag tycker likväl att en final ska vara för de bästa, som kvalat sig dit på sportsliga grunder. Det finns ju massvis med stigar att åka på från mars till början på juni och lära sig på, och få bra träning och rutin. Tänk om jag skulle åka till sm finalen i skeet bara för att jag tycker det är roligt att vara med å skjuta??? Visst är det väl bra att klubben som arrangerar finalen får mycket skyttar, men jag är rädd för att det kan bli katastrof och det kommer hur mycket skyttar som helst..........det är inte bra det heller, brukar vara mycket folk ändå och en jävla väntan. Men det är ju första året det är så här, det kanske blir bra! Vi får se, allt skytte skall ju främjas, även om jag inte tycker att det är rätt väg att gå. Hoppas du kommer på finalen, för mig är du hjärtligt välkommen, ses vi där så kommer gärna jag med de tips jag kan ge om du vill ha!
  • 3 weeks later...
Publicerat

Hemkommen från finalen fick ihop 188.