All aktivitet
Detta flöde uppdateras automatiskt
- Today
-
Större garderob!
topic svarade på Finn Inge Vidares Mad Mike i Våra KulvapenKänns nästan som en onödigt bra affär...
-
Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet
topic svarade på Ken1s Ken1 i Skytte & TeknikIdag fick man hjälpa till att bärga silvret i lag-sm i engelsk sporting 😃😃😃 -
Idag blev Chili SEVCH
-
lsjonsson började följa Idag blev Chili SEVCH
-
Idag blev Chili SEVCH
topic svarade på Rybergets Sako280 i ViltspårhundarFan va kul, grattis!! 🤩 -
Större garderob!
topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra KulvapenBössan är helt oskjuten trots sina minst 40år. Först en soaker och sen dragning efter 45min, finns inget där inne. -
Större garderob!
topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra KulvapenJag har tre platser kvar, kan ju köpa en till😁 -
Större garderob!
topic svarade på Danskens Mad Mike i Våra KulvapenTänk om den hade haft rak klassisk kolv. -
Större garderob!
topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra KulvapenSäg inte det!😄 jag har ju haft en ruger1 i 7x57 mauser som jag ångrat att jag sålde. nu får jag ju något som tillgodoser både min tyska och amerikanska böjelse, helt enkelt det bästa från två världar! -
Större garderob!
topic svarade på Joacims Mad Mike i Våra KulvapenSatan vad kul, det där känns inte som du, vilket gör det extra kul och spännande att följa 🙂👌🏻 -
Idag blev Chili SEVCH
-
Större garderob!
topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra KulvapenJag tror dessutom att den är helt oskjuten! -
Större garderob!
topic svarade på Mad Mikes Mad Mike i Våra KulvapenNu är hon äntligen hemma-min udda bössa. Heym köpte in 500st ruger1 lådor under 80-90talet och jag har nu nr 136- Heym Ruger 1 i 6.5x55. Lådan plockade dom ner och bytte vissa delar samt facettslipade allt. Canjartrycke (sjukt bra!) Handgjord gravyr och sniderier. Oktagonal pipa. Fabriksgjort hakmontage med tillhörande zeizz 2.5-10x52. Ser fram mot jaktsäsongen nu😃 -
Idag blev Chili SEVCH
ett nytt ämne startade Sako280 i Viltspårhundar - I går
-
Friflykt
topic svarade på HQA1640s josc72 i Allmänna frågorFriflykten bör inte vara mindre än 1-1.5mm om nu såklart inte tanken är att ligga mot bommarna men ska du ligga mot bommarna krävs mer erfarenhet och annan laddata än den du hittar hos tex norma och vithavuori. Har jag inte data för friflykten brukar jag lägga mig på 2mm friflykt eller så lång som magasinet klarar. Hur man mäter sig fram till det finns nog skrivet i andra trådar här. vad är tanken du har med att inte följa laddatan?
-
HQA1640 började följa Friflykt
-
Friflykt
topic svarade på Bjorn.hs josc72 i Allmänna frågorSöker du på nätet finns det mycket skrivet om detta men inte så många konkreta svar. Flyttar du fram kulan dvs minskar friflykten ökar du volymen i hylsan och trycket minskar, samtidigt ökar trycket ju närmare bommarna kulan kommer. -
Ut med den rödgröna röran!
topic svarade på Järvens Dahla i Jakten och SamhälletO.B.S Bild för illustration, det är inte säkert att alla tillbehören passar eller ens finns till figuren i verkligheten. -
Dagens rätt
topic svarade på Islänningens qvarnhill i ReceptGrillad vildsvinsfilé med potatisgratäng och kaninfoder. Beer-bun med cambozola som tilltugg.. sköljs ner med ett glas Lange Nebbiolo från Italien. -
Friflykt
ett nytt ämne startade josc72 i Allmänna frågorSkall ladda Lapua Scenar med Vihtavuori och utgår från deras tabeller. Hur skall man tänka, eller måste man tänka, när man sätter friflykten? Om det står COL 68 mm i laddtabellen för en patron och jag sätter min friflykt till en millimeter som ger COL 71 mm. Behöver jag tänka högre eller mindre tryck i det jag laddar? Spelar det någon roll och varför skriver man ut det i laddtabellerna? -
Gamla klenoder
topic svarade på Hipshots Bjorn.h i Våra HagelvapenAlltså.. de där tingestarna är riktigt fina! Gillar färgen, nästan trevligare att titta på än skjuta med -
Ut med den rödgröna röran!
topic svarade på Hipshots Dahla i Jakten och SamhälletKläggadeln.. - Förra veckan
-
Ut med den rödgröna röran!
topic svarade på MagnusNs Dahla i Jakten och Samhället -
Gamla klenoder
topic svarade på stefans Bjorn.h i Våra HagelvapenFick en ask med hagelskott av ett av mina gamla befäl idag. Gubben är över 80 år och jagar fortfarande älg & har varit en inbiten fjällripejägare. Tillbringat massor med tid uppe till fjälls och burit mycket ryggsäck under sina 40 år på jägarskolan/ I22.
-
DNA-testet avslöjar: Så lite nötkött finns i falukorvarna
topic svarade på lsjonssons lsjonsson i ReceptLänk till Jokkmokkskorv. https://jokkmokkskorv.se/ 😊 -
DNA-testet avslöjar: Så lite nötkött finns i falukorvarna
topic svarade på lsjonssons lsjonsson i ReceptEn falukorv som är riktigt god är Jokkmokks falukorv men den är dyr.😊 -
DNA-testet avslöjar: Så lite nötkött finns i falukorvarna
topic svarade på Danskens lsjonsson i ReceptJag köpte här senast en falukorv som skulle vara rökt och innehålla 87% eller om det var 89% kött.... delikatess 😉 Den var helt slät i strukturen och smakade mest av mjöl