All aktivitet
Detta flöde uppdateras automatiskt
- Senaste timmen
-
Den stora fisketråden
topic svarade på MrT.s Foffe i Övriga HobbiesKan nämna att jag vid tillfället befann mig I Kaalasjärvi i riktning mot Fjällnäs (om det gör någon skillnad). Stanna innan bron och parkera på vänster sida. Kan ju också lägga till att det blev ytterligare tre (3) harrar, tyvärr alldeles för små för att tas upp, men det är roligt när det nappar i alla fall. Den på bild uppskattade jag att vara under lagstadgat mått om 35 cm, så den fick gå tillbaka också. Kan också nämna att det är i Kalixälven jag fiskar. - Today
-
Den stora fisketråden
topic svarade på lsjonssons Foffe i Övriga HobbiesJag fick ett sms från @MrT. för en stund sedan där han hade fångat en harr någonstans i Kiruna kommun.😊Han skrev inte var.☹️ Harren har ett minimimått på 35 cm. -
Viltkorg 2026 - Gehetec?
topic svarade på Arctics LGH i Kläder och PrylarJag har en packåsna. Kan inte rekommendera den. Den rostar rätt snabbt... Största fördelen är att den blir relativt liten hopfälld. Så står den mest i hörnet i ett varmgarage kan det fungera. Jag har haft grisar på kring 150 kg på min packåsna kortare sträckor. Det har fungerat. När min packåsna blir för rostig kommer den att ersättas med en Original Heck-pack eller Gehetec. Oavsett var korgen kommer ifrån kommer den att ha vickanordning. Det kan vara svårt att få upp en större gris utan sådan. Jag har fått uppfattningen att det inte är någon större skillnad mellan Original Heck-pack eller Gehetec. Om någon vet mer kring skillnaden är jag intresserad. :-)
-
Vilken hundpejl är mest bang for the buck numera?
topic svarade på karelsk blandnings Joacim i Kläder och PrylarTracker Artemis + ett Garmin band på samma halsband har jag. Allt var bättre med förra tracker appen och jag har skrivit till dem att varför man ska förstöra en bra fungerande app mot en värdelös. Men det är enda fungerande för oss här med hundar som jagar, sen är kartorna bra då dem används till mycket annat. -
Större garderob!
topic svarade på Danskens Mad Mike i Våra KulvapenDom har andra små knep också: hotar med att avslå licensen. Yttrande måste vara inne senast 7:e juli Och handläggaren har semester till den 6:e juli Fiffigt va? -
Vilken hundpejl är mest bang for the buck numera?
topic svarade på Joacims Joacim i Kläder och PrylarTack ska ni ha, mycket matnyttigt hittills 🙏🏻🙂 Detta ligger en bit bort i tiden, jycken är ju inte hemma på 4v ännu och jakträning ligger 1-2 säsonger bort. Men tänker att det är kul att höra vad ni andra tycker och tänker. -
Större garderob!
topic svarade på stefans Mad Mike i Våra KulvapenVäntar fortfarande på besked om min ansökan,status är att den inväntar handläggare och den tidigare beräknade var ungefär 17 dagar men har nu ökat till ca 25.
-
Viltkorg 2026 - Gehetec?
topic svarade på redtops LGH i Kläder och PrylarJag köpte Heckpack för ett par år sedan. Beställde direkt från Heckpack i Tyskland via tyska Ebay. Nästan halva priset mot i Sverige. Levererades på ett par dagar. Vet dock inte hur priserna är nu. Jag köpte den minsta Heckpacken så den skulle gå in i bakluckan på min Suzuki SX4. Har aldrig känt behov av någon större. EDIT: Ser nu att jag köpte den 2020 och betalade €180+frakt. Nu kostar den €190+frakt. heck-pack auf eBayheck-pack in eBay-Profilen folgen. Kaufen, Verkaufen und Sammeln auf eBay war noch nie so aufregend! -
Vilken hundpejl är mest bang for the buck numera?
topic svarade på redtops Joacim i Kläder och PrylarTracker är ju numera nedsläckt och ersatt av nya Wehunt. Jag följer Natlink/Wehunts grupp på Facebook och än så länge har många hundförare synpunkter på nya Wehunt som ersättare för Tracker. Om jag skulle skaffa nytt hundpejlsystem skulle jag nog avvakta lite och se hur nya Wehunt utvecklar sig över sommaren innan ajg bestämde mig för Wehunt. https://www.facebook.com/groups/1661739564683013/ -
Vilken hundpejl är mest bang for the buck numera?
topic svarade på Galnes Joacim i Kläder och PrylarFinns även en pejl som heter Rex MiniFinder, går på mobil nätet som Tracker men har ett helt klart bättre abonnemang tänk. Du som hundägare betalar för ditt abonnemang, alla i ditt jaktlag kommer får se allt gratis. I Tracker/WeHunt världen ska alla betala abonnemang plus hundägaren extra mycket! Själva kör jag Garmin Alpha 100/T5, men det hade varit nice med en 200/300 istället. Dock är det surt att Garmin fimpar Easyhunt nu i Augusti, smidigt att administrera jaktlag mm och visa hundpejlen för jaktlaget. Tycker inte Alpha appen är tillräckligt bra än.. 😔 Sen finns ju Lafayette pejl nu mer, dock ingen aning om hur de är..🤔 - I går
-
Viltkorg 2026 - Gehetec?
ett nytt ämne startade LGH i Kläder och PrylarJag ska äntligen få min bil komplett, dvs den ska få dragkrok. Den kanske största orsaken är att jag vill kunna ha en viltkorg på. Jag har kikat på Gehetec, de verkar trevliga och har bra funktioner (främst tipp). Den ska hänga bak på en Suzuki Vitara så det är inte ”störst är bäst” som gäller. Den är mest för när jag smyger på vildsvin ensam. Vad finns nu för alternativ och vilka för- och nackdelar har de? Känner till Heckpack, Packåsna och någon stadig tysk sak som såg nästan militär ut (men som också verkar väldigt dyr). -
Vilken hundpejl är mest bang for the buck numera?
topic svarade på detstorablas Joacim i Kläder och PrylarSkulle säga att det beror på vilken typ av hund du jagar med. Stående fågelhund, stötande och andra hundar som håller sig nära: Garmin alpha 300+T20. Dessutom krävs inget abbonemang.... Annars kanske någon tracker pejl. Bra om det funkar med wehunt som nog är den vanligaste appen. Men Garmin's app alpha är gratis att använda Ett alternativ är också att komplettera sin Garmin pejl med LTE som tar över när radion tappar kontakten -
Vilken hundpejl är mest bang for the buck numera?
topic svarade på LGHs Joacim i Kläder och PrylarJag har sålt min Garmin och kör Tracker Luna. Om det är värt det med abonnemangskostnader är upp till var och en men jag gillar den. Har kört både Tracker-appen och WeHunt, men nu är det väl bara ”nya” WeHunt som gäller från och med nu. Andra i jaktlaget kör större Tracker-modeller men jag tycker Luna funkar ungefär som de gör, men till lägre pris/storlek/kostnad - dock kan jag ha missat något. -
Vilken hundpejl är mest bang for the buck numera?
ett nytt ämne startade Joacim i Kläder och PrylarJa hopp, alltid kul att grotta ner sig i saker och det är länge sedan jag själv jagade med hund sist. Då var det Garmin 320 som va "the shit". Vart befinner vi oss nu i utvecklingen och vad kör ni andra med till era jyckar? -
Modell
topic svarade på Islänningens Dahlskog i Våra HagelvapenSkicka frågan till Husqvarna museum Husqvarna MuseumHem - Husqvarna MuseumDe om någon kan svara på frågan -
Dahlskog blev medlem i forumet
-
Modell
ett nytt ämne startade Dahlskog i Våra HagelvapenHar köpt ett begagnat Husqvarna kulgevär av en nyss avliden granne men vi finner tyvärr inte modellen Det har serienummer 551-1294-1966-0212-1 och tillverkningsnummer 284529 och SEO129823
- Förra veckan
-
Behöver höja kolven .
topic svarade på Galnes andersanders i Våra HagelvapenTänkte mest för laborerandet med höjden och billigare mtrl i prov byggnads syfte, billigare och slarva bort en 50-100kr på en musmatta än läder för flera hundra.. -
Behöver höja kolven .
topic svarade på andersanderss andersanders i Våra HagelvapenTack för ditt inlägg, är medveten om att det inte får växa i sidled då jag provat ut höjning med kartong. Mus mattor skulle nog fungera men läder var tanken.
-
Behöver höja kolven .
topic svarade på Galnes andersanders i Våra HagelvapenInga erfarenheter av det men tänk på att se till så det INTE växer ut i sidled då det är rakt upp det handlar om. Billigt material att testa och laborera med är musmattor av tunn modell. Typ 2mm i gummi icke skum, typ reklam musmattor eller dylikt. -
Dagens rätt
topic svarade på kkjons qvarnhill i ReceptSnart hemma igen efter dagens roadtripp. Blir lite enklare mat idag... korv och pommes på okq8 i Lidköping -
Ut med den rödgröna röran!
topic svarade på Järvens Dahla i Jakten och Samhället- Behöver höja kolven .
ett nytt ämne startade andersanders i Våra HagelvapenBehöver höja kolven på min Browning 525 med 8mm och har bra koll på vad som finns att köpa. Kan nog bli något sådant men funderar på att göra något själv i läder, tänker några lager som limmas fast. Tacksam om någon gjort något sådant och kunde delta med,sig av sina erfarenheter. Tacksam för erfarenheter och kunskaper från ett sådant projekt.- Dagens rätt
topic svarade på kkjons qvarnhill i Recept- Träning, Fysisk Aktivitet & Sport
topic svarade på TekDrs ThereseIsaksson i Övriga Hobbies- Björnjaktstråden, allt om björnar, vapen o även foton på nyvaken nalle
topic svarade på Danskens lsjonsson i HögviltNu är det ingen som bjuder mig på björnjakt men det är ingen jaktform jag söker mig till heller: man hör mest om konflikter och kontroverser som du skriver. Min mormor berättade om då hon sköt krokodiler på Orinoco floden som ung. - Behöver höja kolven .