Hoppa till innehåll

Den stora fisketråden


Foffe

Recommended Posts

Jag och en kompis har varit ute anglat en hel del i vinter med blandat resultat det var dåligt fiske på slutet

så vi hade nästan gett upp . Men vi åkte till en sjö förra söndag som har varit ofiskad på några år vi fick 47st gäddor på 17 don :)

sen var vi ditt på långfredag då fick vi 66st på lördag 28st och 52st igår :D summa 193st på 4 dagar. Undra när det händer nästa gång :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag och en kompis har varit ute anglat en hel del i vinter med blandat resultat det var dåligt fiske på slutet

så vi hade nästan gett upp . Men vi åkte till en sjö förra söndag som har varit ofiskad på några år vi fick 47st gäddor på 17 don :)

sen var vi ditt på långfredag då fick vi 66st på lördag 28st och 52st igår :D summa 193st på 4 dagar. Undra när det händer nästa gång :D

Oh fy f*n vilken grisfiskare du är Bamse! :lol:;):P Ingen mer över 10 kg nu va??? :rolleyes:

Nästa gången blir väl när du är gråhårig tror jag. :lol:;):P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

EU är en skit organisation som bör sjunka ner under jorden med alla sina idioter till penga kåta politiker. Nu ska dom stoppa stödutsättningen av Lax i de utbyggda älvarna. men att sätta ut Varg det går bra. Fan va lurade vi blev av politikerna som sa det blir bra att vara med i EU dom kommer inte att ändra nått.

Vad blir nästa steg att fiske förbjuds i våra älvar. Lämna skiten innan vi sitter hårdare i rävsaxen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu när jakten är över för oss på ön hemma så går man över till sitt andra intresse, Fiske! :)

Är en riktig flugfiske nörd och fiskar efter allt som rör sig i vattnet! ;)

Den första april drog fisket efter Havsöring igång. Det har hittills varit bra i år, över 30st landade hittills och dom flesta ligger strax under minimum måttet på 45cm. Fått flera över måttet men har hittills bara tagit hem 3st, dom andra har varit för smala och fått simma tillbaka!

Skickar med en bild på årets hittills fetaste öring, 55cm och 1.8kg! :)

Någon här i närheten som också haft tur med fisket?

//Anders

post-6127-0-52870500-1334764407_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu när jakten är över för oss på ön hemma så går man över till sitt andra intresse, Fiske! :)

Är en riktig flugfiske nörd och fiskar efter allt som rör sig i vattnet! ;)

Den första april drog fisket efter Havsöring igång. Det har hittills varit bra i år, över 30st landade hittills och dom flesta ligger strax under minimum måttet på 45cm. Fått flera över måttet men har hittills bara tagit hem 3st, dom andra har varit för smala och fått simma tillbaka!

Skickar med en bild på årets hittills fetaste öring, 55cm och 1.8kg! :)

Någon här i närheten som också haft tur med fisket?

//Anders

den var inte dålig du :o<_<:D 1,8 kg är ju inte alls lite för en havsöring
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

den var inte dålig du :o<_<:D 1,8 kg är ju inte alls lite för en havsöring

Det beror väl på hur man ser det och hur många man har innan fått i det där viktklassen. :lol:;)

Jag strävar alltid efter större än vad jag fick förra gången jag var ute. :lol:;):P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

den var inte dålig du 1,8 kg är ju inte alls lite för en havsöring

Den var ganska fet, en perfekt matfisk! Den ska bli gravad :)

Det beror väl på hur man ser det och hur många man har innan fått i det där viktklassen.

Jag strävar alltid efter större än vad jag fick förra gången jag var ute.

Jag fiskar som sagt fruktansvärt mycket så det händer att man får upp en del stor fisk men med Västkustmått mätt är det en fin öring. Men med Skånemått mätt är det en vardagsfisk :P Vi har så mycket säl här som käkar upp allt! Har lite smått perfekta marker här med bara 3-4m där knubbsälarna ofta tar öringen, får gå och ta sälkursen sen är det bara att panga och göra en fin fiskeväska av skinnet! :D;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skit va dyrt det blivit att fiska i kågeälven nu. 800 kr för ett årskort känns lite väl dyrt. Sen är Laxen fredad i Kåge älven och då känns det lite väl mycket för årskort. Att betal 800 för att fiska efter harr är lite för dyrt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nå är det någon som varit ute och fått någon vår-gädda ?? :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ha ha ha! Vars ska jag har hittat den när isen ligger tjock här uppe ännu??? :(

Det är en stor skillnad på våra landsändar Linus! :)

Jag har mer än 50 cm snö fortfarande på gräsmattan men den jäv**gt blöt nu efter all blötsnö som vi har fått. :D

Detta är taget bakom huset nyss från altan.

post-144-0-62346200-1335033188_thumb.jpg

Du får lugna dig lite Linus på Linjen! :lol:;)

Är det ett självporträtt på dig??? :P:lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ha ha ha! Vars ska jag har hittat den när isen ligger tjock här uppe ännu??? :(

Det är en stor skillnad på våra landsändar Linus! :)

Jag har mer än 50 cm snö fortfarande på gräsmattan men den jäv**gt blöt nu efter all blötsnö som vi har fått. :D

Detta är taget bakom huset nyss från altan.

post-144-0-62346200-1335033188_thumb.jpg

Du får lugna dig lite Linus på Linjen! :lol:;)

Är det ett självporträtt på dig??? :P:lol:

ja tycker det passar rätt bra :P:D men om du har 50 cm snö har du fortfarande hållbar is kvar då ? för i så fall kan du ta en vårgädda på isen :D men ska i alla fall ut idag och testa se om det går vid denna tiden och få en liten fiskpinne
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja tycker det passar rätt bra :P:D men om du har 50 cm snö har du fortfarande hållbar is kvar då ? för i så fall kan du ta en vårgädda på isen :D men ska i alla fall ut idag och testa se om det går vid denna tiden och få en liten fiskpinne

Bra! :lol: Du ser ju vad han har på axeln va? Det liknar en bysse iaf. Kanske en Emil modell i trä. :rolleyes: Det kan ju vara lugnast för dig. :lol:

Ja, isen håller väl ett tag till men det finns ingen som har angelmört här uppe. Jag har inte kvar mina angeldon heller.

Det är inte lätt att göra upp ett hål för mörtstugan här uppe när isen väl har lagt sig för den kan vara väldigt tjock. Typ runt 80-100 cm. :lol::rolleyes:

Hade jag bott kvar söder ut så hade det väl inte varit några problem och ta upp en pinne. :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ha ha ha! Vars ska jag har hittat den när isen ligger tjock här uppe ännu??? :(

Det är en stor skillnad på våra landsändar Linus! :)

Jag har mer än 50 cm snö fortfarande på gräsmattan men den jäv**gt blöt nu efter all blötsnö som vi har fått. :D

Detta är taget bakom huset nyss från altan.

post-144-0-62346200-1335033188_thumb.jpg

Du får lugna dig lite Linus på Linjen! :lol:;)

Är det ett självporträtt på dig??? :P:lol:

Han är ju bara bäst, oj vad man såg detta på 70 o 80 talet

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Han är ju bara bäst, oj vad man såg detta på 70 o 80 talet

Ja visst var han bra och man missade sällan ett avsnitt. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var en 1 timma ner vid bryggan och hämta lite räv snacks..

post-1234-0-15560500-1335127374_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

post-9336-0-17524900-1335190571.jpg

Bild ifrån något varmare fiskefänge, Tobago för några år sedan B)

Nice!

Vad är det för art? Bilden blir ju inte större när man klickar på den.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

det blev faktiskt en abborre igår B) på 136 g. på en spinnare högg en meter från båten :P dom är ju rätt sega nu :D men det är ju inte så dåligt en skaplig kattmatsfisk den 22 andre maj på en snabb spinnare det kräver sin fiskare det :P;):D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja tyvärr har jag lyckats fippla bort orginalen(om jag nu inte har dom på min döda laptop..) och de var så här små -_-

Det är grabben med en kingfish, mäkta stolt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

det blev faktiskt en abborre igår B) på 136 g. på en spinnare högg en meter från båten :P dom är ju rätt sega nu :D men det är ju inte så dåligt en skaplig kattmatsfisk den 22 andre maj på en snabb spinnare det kräver sin fiskare det :P;):D

Har du maj redan Linus??
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja tyvärr har jag lyckats fippla bort orginalen(om jag nu inte har dom på min döda laptop..) och de var så här små -_-

Det är grabben med en kingfish, mäkta stolt!

Ok! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har du maj redan Linus??

Han hoppar gärna över några dagar el. en månad våran Linus. :lol:;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Någon som fiskar gädda med fluga här?:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Någon som fiskar gädda med fluga här? :)

Har inte fiskat gädda med fluga medvetet men har fått gädda på fluga när jag fiskat efter Havsöring och Lax. Det var mycket intresant att få på en gädda på fluga.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...