Hoppa till innehåll

När ryssen kommer...är ni redo?


MKJ

Recommended Posts

1 minute ago Holz sa:

Funderade faktiskt på att skriva snus också men då jag inte snusar själv så fick det vara. Men för snusaren så absolut. Kanske att jag själv bunkrar upp på cigarrer och piptobak istället...å pilsner!  :thumbsup:

 

Där sa du nått!

muggpapper,kaffe,snus och bira är absolut livsavgörande samt så behöver jag nog några kartonger med mörk rom inser jag nu om det autonoma skall fungera:P

/Mike

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now Mad Mike sa:

Där sa du nått!

muggpapper,kaffe,snus och bira är absolut livsavgörande samt så behöver jag nog några kartonger med mörk rom inser jag nu om det autonoma skall fungera:P

/Mike

Sant, mörk rom är icke att förglömma. Som det förgyller en trevlig rökstund! :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Mad Mike sa:

Glöm för bövelen inte snuset!!! utan det fungerar ingenting.

Ryssen....är vårt minsta problem, under september månad på försvarsmaktens Aurora 17 övningen kommer det vedervärdiga värdlandsavtalet att prövas då 1000 marinkårssoldater,humvebilar,apachehelikoptrar samt två st amerikanska jagare att förläggas på gotland inkl amerikanskt luftvärn.....två futtiga timmars restid från kaliningrad,vi är i praktiken redan invaderade av jänkare som bröstar sig å det grövsta österut.

Så köp skithuspapper,kaffe och snus för ett år minst för stubinen är tänd och det enda vi kan hoppas på är att det är en blindgångare.

/Mike

Inte att glömma att ryssen har sin största övning i Östersjön någonsin veckan efter Aurora, Zapad där landstignings fartyg ska nyttjas.. Så skramlet bara börjar, inte bara Jänkaren som är med och leker i Aurora,

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 minutes ago Galne sa:

Inte att glömma att ryssen har sin största övning i Östersjön någonsin veckan efter Aurora, Zapad där landstignings fartyg ska nyttjas.. Så skramlet bara börjar, inte bara Jänkaren som är med och leker i Aurora,

Fast det har alltid passat jänkarna att föra sina krig så långt bort från hemmaplan som möjligt;)förutom när dom slåss mot sig själva.

Inte deras infrastruktur eller civila som stryker med vilket gör dom ännu starkare när resten av världen ligger i ruiner.

/Mike

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej, trevlig tråd, även fast många är i vissa fall helt hjärntvättade av media. Det tänker jag inte orda mer om, utan istället dela med mig av en länk som jag anser är av stort värde. Det handlar om en snubbe som överlevde totalt kaos i ett helt år. Han pratar ite om vad man bör ha, vad man bör ha mycket av och hur man ibland bör uppföra sig och i urbana miljöer röra sig. Spännande och intressant läsning för er tror jag! 

http://www.naturalnews.com/040249_bosnia_preppers_survival_strategies.html#

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

Vi har gjort det som går, hustrun är rädd på riktigt, inte som för covid, så jag gör mitt yttersta för att lyfta stämningen och förmågan./C 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Personligen tror jag att Ryssland kommer ha fullt upp ett tag... 

Frågan är hur många steg Putin har tänkt. Är frågan fortfarande söndra och härska... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte, svårt att få en klar bild av förlopp osv men spontant verkar det ju inte gå så värst vidare bra för Puttin.. hans krigarambitioner torde svalna en smula? Nu om ngn gång borde vi passa på att hoppa med i Nato..Vi kommer i alla fall att bli invaderade av Nato om dåren börjar stöka. Försöker han sig på att ta Sverige eller Finland så lär Nato kliva på i ren självbevarelsedrift pga baltstaterna..

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känns rätt oroligt. Grabben hemma på 6,5 år, frågar dagligen om än det ena än det andra och om pappa också behöver kriga. 

Sambon har verkar rätt lugn framtills i helgen, när hon såg hus flyga i luften. 

Själv är jag rätt orolig, mest för man har två små barn som man trodde skulle få en normal och fredlig uppväxt. Fördelen är att man bor lite utanför tätbebyggda samhällen. 

Sen är ju frågan om hur pass stor försvarsvilja vi har i landet? Vi har ju bra material men inget att sätta emot. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Putin försökte få sitt inflytande i ukraina via den korrupta ex-presidenten innan hans grabbar stövlade in.

Jag tror inte putin går in i sverige, men det är enbart för att jag också tror att han kan få det inflytande han vill ha lite mer under bordet, vi har en lång och stolt histora av att vara neutrala, förhandla och spela på båda sidor av planen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Reagerar på att tråden är från 2016 -.-

Tror inte på nån invasion av Sverige. Om det ändå skulle hända, så händer det och då får man göra vad man kan. Rädd eller orolig tänker jag inte vara oavsett.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är redo och många fler i min åldersgrupp som samhället ser som roten till allt ont i Sverige, vi kommer dock i tysthet som vanligt göra vad vi kan för landet.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Hipshot sa:

Jag vet inte, svårt att få en klar bild av förlopp osv men spontant verkar det ju inte gå så värst vidare bra för Puttin.. hans krigarambitioner torde svalna en smula? Nu om ngn gång borde vi passa på att hoppa med i Nato..Vi kommer i alla fall att bli invaderade av Nato om dåren börjar stöka. Försöker han sig på att ta Sverige eller Finland så lär Nato kliva på i ren självbevarelsedrift pga baltstaterna..

Ja eller så får vi ser raketerna  flyga över oss från båda hållen å sen blir de mörkt ...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

29 minutes ago tobe sa:

Känns rätt oroligt. Grabben hemma på 6,5 år, frågar dagligen om än det ena än det andra och om pappa också behöver kriga. 

Sambon har verkar rätt lugn framtills i helgen, när hon såg hus flyga i luften. 

Själv är jag rätt orolig, mest för man har två små barn som man trodde skulle få en normal och fredlig uppväxt. Fördelen är att man bor lite utanför tätbebyggda samhällen. 

Sen är ju frågan om hur pass stor försvarsvilja vi har i landet? Vi har ju bra material men inget att sätta emot. 

Vi har ju i princip en hel jävla generation Latte farsor med dito avkommor som inte ens gjort lumpen.

min grabb född -88 har inte gjort lumpen tex ... 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ryssarna har knappt resurser för att klara av Ukraina så att de skall vilja expandera det här är uteslutet. Det är liksom ingen finslipad krigsmaskin de har visat upp. De har duktiga yrkessoldater, men det är en begränsad resurs och då de garanterat inte vill använda all dem så har de fyllt ut med värnpliktiga, tjetjener och legosoldater och då går det inte lika smidigt längre. Det är Gotland som är intressant ur strategisk synvinkel och även USA sneglar nog på ön för att kunna smälla upp en bas.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

30 minutes ago sidelock sa:

Putin försökte få sitt inflytande i ukraina via den korrupta ex-presidenten innan hans grabbar stövlade in.

Jag tror inte putin går in i sverige, men det är enbart för att jag också tror att han kan få det inflytande han vill ha lite mer under bordet, vi har en lång och stolt histora av att vara neutrala, förhandla och spela på båda sidor av planen.

Även den nuvarande presidenten har kopplingar till oligarker. Det är liksom så här det fungerar och har fungerat länge i länder som har ingått i Sovjetunionen. Man skall också komma ihåg vilka länder och personer bl a svenskar som var med och bistod när man skulle omvandla de här ekonomierna till marknadsekonomier och istället skapade oligarkier.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...