Hoppa till innehåll

Räv 2016-2017


19Henke94

Recommended Posts

1 hour ago lsjonsson sa:

Grattis Tjörnbon!:) -8 kallt?:lol:

^_^ japp jag ser att du håller med :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 minutes ago Tjörnbon sa:

^_^ japp jag ser att du håller med :thumbsup:

Nja, det vet jag inte! Det är väl snarare en fråga om -8 är kallt??? Kom igen vid -30 för då börjar det bli kallt.:lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kyligt ikväll 8-10minus.. och en hel del moln.. men molnen lättar framåt 23 och efter det är det molnfritt.. Varit inomhus i flera timmar efter dagens bravader men fötterna tinar aldrig upp..är som isbitar... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago vildmark sa:

Kyligt ikväll 8-10minus.. och en hel del moln.. men molnen lättar framåt 23 och efter det är det molnfritt.. Varit inomhus i flera timmar efter dagens bravader men fötterna tinar aldrig upp..är som isbitar... 

Kyligt!!! :lol: -22,6 o stjärnklart nu.:thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 minutes ago lsjonsson sa:

Kyligt!!! :lol: -22,6 o stjärnklart nu.:thumbsup:

Samma här fast -16,2. Bitande kyla när det blir stjärnklart.

Nu har jag ansträngt mig nåt in i helvete med åteln. Släpat en blodig rådjurshud 3 km, 1,5km vardera riktning. Kastat spår med kötthack från där rävarna varit och snurrat till åteln. Kastat ut mer gött på åteln. Kommer dom inte nu då skiter jag fan i det här för den här säsongen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

26 minutes ago 6.5x55SM sa:

Samma här fast -16,2. Bitande kyla när det blir stjärnklart.

Nu har jag ansträngt mig nåt in i helvete med åteln. Släpat en blodig rådjurshud 3 km, 1,5km vardera riktning. Kastat spår med kötthack från där rävarna varit och snurrat till åteln. Kastat ut mer gött på åteln. Kommer dom inte nu då skiter jag fan i det här för den här säsongen.

De kommer tillbaka när de pippat klart :thumbsup:

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago vildmark sa:

10minus i götelaborg är kallare än 40minus i norr.. här e de fukt i luften..

Jag vet det från tiden jag bodde i Huskvarna o nordanvinden svepte in från Vättern. Fanns inga kläder som höll ute kylan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago 6.5x55SM sa:

Samma här fast -16,2. Bitande kyla när det blir stjärnklart.

Nu har jag ansträngt mig nåt in i helvete med åteln. Släpat en blodig rådjurshud 3 km, 1,5km vardera riktning. Kastat spår med kötthack från där rävarna varit och snurrat till åteln. Kastat ut mer gött på åteln. Kommer dom inte nu då skiter jag fan i det här för den här säsongen.

Jag läste på grannforat RS om en som fått 3 renkroppar till sin åtel som var trafikdödade. Han bor utanför Kalix vid kusten men då har han problem med örnar som äter friskt på åteln.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

25 minutes ago vildmark sa:

När man kastar in terriern i grytet! Haha

Terriern kommer inte ut och ser skamsen eller tillfredsställd ut någon gång då? 

Jag menar att drifterna är ju rätt starka på hunddjur och husse får stå och vänta utanför med isbitar till tår osv :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

26 minutes ago vildmark sa:

Rävlarmet pep klockan 05.00.. jag sprang upp och kikade ut och där gick en räv vid hönshuset... 

...och den ligger inte i backen ännu.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago vildmark sa:

Slänger räven fram korven så klipper min krokodil-hynda av den.. så det blir inga såna nöjen...

^_^ det är så man kan se att man har en jakthund och inte en sällskapshund :P

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Barnen öppnade dörren för att gå till bussen.. men kom in igen! Där stod en räv och åt av gässen i mina åtelsäckar.. Jag gick till dörren och vrålade.. nu kan ni gå sa jag. Barnen gick ut men kom fort in igen..räven stod kvar! Jag tog på mig och gick ut..men den stack inte förrän jag var 3m ifrån!! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

15 minutes ago vildmark sa:

Barnen öppnade dörren för att gå till bussen.. men kom in igen! Där stod en räv och åt av gässen i mina åtelsäckar.. Jag gick till dörren och vrålade.. nu kan ni gå sa jag. Barnen gick ut men kom fort in igen..räven stod kvar! Jag tog på mig och gick ut..men den stack inte förrän jag var 3m ifrån!! 

? En Hagelsmäll var aldrig aktuellt?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo men kärringen protesterade.. barnen hade bråttom till bussen då den stod och väntade.. Räven sprang ner vid fällan nyss.. Ska åka och testskjuta min 22wmr idag tror jag.. räven kommer säkert tillbaka igen.

 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...