Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pointer Solutions GPS Pejl

Featured Replies

Publicerat

Var går det att hitta information om Zodiacs gps-pejl? Blir intressant att höra ett utlåtande om denna.

Jag dömde ett jaktprov förra helgen..hunden var utrustad med en Pointer Solutions...och en Knut Edèn....å det var jäkligt tur att dom hade den vanliga pejlen oxå...GPS-pejlen var under all kritik måste jag säga...Kanske var det ett måndagsexemplar, kanske mkt dålig terräng...men jag blev grymt besviken på pejlen måste jag säga. Dessutom var batterikapaciteten inte alls bra....Men som sagt var...det kan ju ha varit ett måndagsexemplar...många andra är ju väldigt nöjda med pejlen....

• 2 months later...
Publicerat

är det inte så att du kan se din egen rutt på enheten men hunden kan du bara se de sista 4 positioneringarna.tacksam för svar,en som precis har investerat.

Publicerat
är det inte så att du kan se din egen rutt på enheten men hunden kan du bara se de sista 4 positioneringarna.tacksam för svar,en som precis har investerat.

Nu har jag inte testat såmycket med gps på mej själv.Men visst kan man väl se mer än de 4a sista positionerna..tror jag.

Visst e det kul att ringa upp och lyssna på jycken!

För övrigt så hoppas jagdu har det nya halsbandet..mitt "gamla låste sig på en viss position..inge kul när hunden är försvunnen..

Om det nu är tracker myway du funderar över.

Publicerat

nej det är pointern jag har köpt.på handenheten kan du ju se var du själv har varit,det uppdateras ju hela tiden om du har gps:en på vill säga.men hunden måste man väl skicka sms till hela tiden för att se dess rutt.och vad jag vet enbart de 4 senaste.skall man se fler så måste man lägga i dem som waypoints innan de  autoraderas.hoppas jag har fel men har fattat det så.någon som kan????

Publicerat
nej det är pointern jag har köpt.på handenheten kan du ju se var du själv har varit,det uppdateras ju hela tiden om du har gps:en på vill säga.men hunden måste man väl skicka sms till hela tiden för att se dess rutt.och vad jag vet enbart de 4 senaste.skall man se fler så måste man lägga i dem som waypoints innan de  autoraderas.hoppas jag har fel men har fattat det så.någon som kan????

Surfa in här,de har ett bra forum http://www.peters.se/forumindex.asp

Publicerat

dog det ut fullständigt angående snacket om pointer gps:n :'(.var tog moderatorn som var så i hugget i början av tråden??

• 3 years later...
Publicerat

Kan för egen del säga att jag har både gamla och nya modellen, dom är riktigt bra, i och med att jag alltid har en handenhet i bilen kan jag hjälpa frugan orientera även om jag är på jobbet medans hon tar något eftersök.

Vi har två handenheter och 4 hundenheter hon kan hela tiden följa hundarna på septemberjakten och ringa upp och lyssna när ståndskallen ekar. Riktigt bra att man kan följa kompisars hundar även om dom jagar i skåne! Under icke jaktsesong har det hänt att en hundenhet fått följa med i någon av ungarnas ryggsäckar när dom ska ut och hajka, inte då för att tjuvlyssna utan för att om något händer veta exakt på metern var dom är

Priset, 300kr=3000 fria sms i månaden för att konstant veta vad det viktigaste jaktredskapet är på en meter när. mitt rekord på en dag är 73sms så 3000 st räcker mhela månaden, jag kör telia kontant, då slipper jag kostnaderna under icke jaktsesongen.