Publicerat December 10, 200718 yr Tjena Jag heter Kristoffer Sjöström bor i vallen, 4 mil söder om Skellefteå. Allätare inom jakt med förkärlek för Älg & Bäver. Har en jämthundstik på 8 mån. Jagar för det mesta på mina barndomsmarker som är i Mjösjö i Nordmarlings kommun. Mvh Krille
Publicerat December 10, 200718 yr Tjena Bagarn! Kul att du hittat hit, hur går det med valp rackarn??
Publicerat December 10, 200718 yr Författare Tjena Bagarn! Kul att du hittat hit, hur går det med valp rackarn?? jo det går bara fint hon har tjyv skäll älg några gånger men är nu inne i en ekorr period. Själv då?
Publicerat December 10, 200718 yr Jo nog går det bra, har spårat älg med honom, det är inga problem, han är mycket intresserad. Vill inte släppa han på älg än ,tycker han ska växa till sig lite. Han skäller på det mesta, stort som smått, så jag tror inte han håller käften när han ser en älg heller. Han har varit mycket i skogen så han är skogsvan, försöker gå där jag tror det är älgtomt så det inte blir nån "tjuvskällning". Blir dom sparkade är det risk att dom blir "älgren", och det vill man ju inte.
Publicerat December 10, 200718 yr Författare tjena krille! de var inte igår inte, kul att att vi börjar samlas! Jo snart så står vi alla enade... Hur är läget med dig då?
Publicerat December 10, 200718 yr jo andre är juh hare jägare så han får inte hitta hit jo fint sätt å hålla koll på varandra vad man pysslar med bara fint ,jagar för lite men annars äre väl helt ok,jobbar å står i,själv då hur gåre med brullan å huset,kul att du skaffa hund!
Publicerat December 10, 200718 yr Författare Jo nog går det bra, har spårat älg med honom, det är inga problem, han är mycket intresserad. Vill inte släppa han på älg än ,tycker han ska växa till sig lite. Han skäller på det mesta, stort som smått, så jag tror inte han håller käften när han ser en älg heller. Han har varit mycket i skogen så han är skogsvan, försöker gå där jag tror det är älgtomt så det inte blir nån "tjuvskällning". Blir dom sparkade är det risk att dom blir "älgren", och det vill man ju inte. Jo jag har spårat älg också både döa och levande med gott resultat. Rikard & jag gick utanför huset men det hjälpte inte. hon är ju ganska vidsökt den här damen, likt förbannat blev det ett upptag nästan inne i byn som drog iväg (tack & lov).
Publicerat December 10, 200718 yr Författare jo andre är juh hare jägare så han får inte hitta hit jo fint sätt å hålla koll på varandra vad man pysslar med bara fint ,jagar för lite men annars äre väl helt ok,jobbar å står i,själv då hur gåre med brullan å huset,kul att du skaffa hund! jo det går bara fint, du får leta dig hit på nån jakt, hörde med rille att han och antti håller på att organisera en av norrlands största jakter i mannaminne... Så då måste du ju titta förbi.
Publicerat December 10, 200718 yr var juh uppe nästan nära i helgen,var i vindeln å försökte på räv.mange kika förbi och visa att han oxå lyckats med tiken,,kul att nästan alla har hundar nu som gick skolan,bara stööööken typ å henke... jag kommer stå redo att skjuta gräva bita eller kram ut en räv under mellandagarna var så säker,och ta med lite fin dricka så vi får lite sjörövar slag i våra skrythistorier
Publicerat December 10, 200718 yr Författare var juh uppe nästan nära i helgen,var i vindeln å försökte på räv.mange kika förbi och visa att han oxå lyckats med tiken,,kul att nästan alla har hundar nu som gick skolan,bara stööööken typ å henke...jag kommer stå redo att skjuta gräva bita eller kram ut en räv under mellandagarna var så säker,och ta med lite fin dricka så vi får lite sjörövar slag i våra skrythistorier Ska kolla upp om det finns nå Mjösjö vatten... så lär vi väl synas då.
Publicerat December 10, 200718 yr Jo jag har spårat älg också både döa och levande med gott resultat.Rikard & jag gick utanför huset men det hjälpte inte. hon är ju ganska vidsökt den här damen, likt förbannat blev det ett upptag nästan inne i byn som drog iväg (tack & lov). Tycker det verkar vara att köra med det där, det gillar vi. Har hon inte hittat nån av dom 52000 renarna dom släppt ut kring hökmark?
Publicerat December 10, 200718 yr Författare Tycker det verkar vara att köra med det där, det gillar vi. Har hon inte hittat nån av dom 52000 renarna dom släppt ut kring hökmark? Tack och lov har inte renjävlarna kommit hit ännu sörger med dig och alla renar. Jo får hoppas att det blir något av den här saken så det inte bara blir nå handskämne.
Publicerat December 11, 200718 yr fan, krille rill... krille rill.. krill rill... med potatis till! tjena mannen, kul att de börjar bli många man känner här nu leeget?
Publicerat December 17, 200718 yr Hejsan krille Kula att du också hittat hit, som jag skrev till rickard. tackar för senast och så syns vi till våren. Mvh jägarn från sundom
Publicerat December 17, 200718 yr Har ju glömt att hälsa dig välkommen hit Krille... Hej å välkommen! Bara bra me dig eller? Kul att se att du valde en fin ras Jägare jagar med jämthund heter de vell! 8)
Publicerat December 19, 200718 yr Författare Hejsan krille Kula att du också hittat hit, som jag skrev till rickard. tackar för senast och så syns vi till våren.Mvh jägarn från sundom Man får tacka så mycket själv. Jo till våren då tar vi dom.