Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjorthägn

Featured Replies

Publicerat
men så trevligt!.... då har ni lite att göra nu då!..  ;D

Mvh Mamre!.

Ja visst har Vi det Thomas! ;D

• Svar 54
  • Visningar 12,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Gott johnsson  bara på dom

under tiden har vi konstaterat att i vårt hägn finns 2 st dammar som  ;D ;D  är fyllda med kräftor och som ingick i arrendet  :o :o

ska bli gott till kräftskivan

till och med dammarna är upptagna i fullständig dokumentation och med tillstånd från Länsstyrensen

Vi fick 3 fulla pärmar med allt som hänt innanför staketet  sen första hjorten släpptes in där ...  kul med folk som är noga med pappren

Publicerat

Fan vad jag är avundsjuk.  8) 8)

Publicerat
Gott johnsson  bara på dom

under tiden har vi konstaterat att i vårt hägn finns 2 st dammar som  ;D ;D  är fyllda med kräftor och som ingick i arrendet   :o :o

ska bli gott till kräftskivan

till och med dammarna är upptagna i fullständig dokumentation och med tillstånd från Länsstyrensen

Vi fick 3 fulla pärmar med allt som hänt innanför staketet  sen första hjorten släpptes in där ...  kul med folk som är noga med pappren

Tack! :D Vi får någon då och då. Kika i min dagbok så ser Du lite mer. ;D

LYCKOS! Jag blev sotis nu. >:( Du kan skicka upp 1 tjog el 2 till mig sedan. :D

Publicerat

peterHBG !

Du behöver inga golv slipade eller lagda  ;)  ;)

//Roggman66

Publicerat
peterHBG !

Du behöver inga golv slipade eller lagda  ;)  ;)

//Roggman66

Ja Du Roggman är det till att försöka fjäska in sig på hjortjakt, kräftfiske el. bägge delarna ??? ;) ;D :-*

Publicerat

;D  ;D Öhhh nu förstår jag inte riktigt  ;D

Publicerat
;D  ;D Öhhh nu förstår jag inte riktigt  ;D

Försök inte grabben! ;D

Publicerat
  • Författare

ja som alla jägare är man ju lätt-prostituerad  och kan tänka sig att byta både med det ena och det andra 8) 8) 8)

Publicerat
ja som alla jägare är man ju lätt-prostituerad  och kan tänka sig att byta både med det ena och det andra 8) 8) 8)

;D ;D ;D

Helt rätt!

;D ;D ;D

Publicerat
  • Författare

någon som vet vad kg priset på svenska kräftor ligger på om man ska kränga till nån svensson

Publicerat
någon som vet vad kg priset på svenska kräftor ligger på om man ska kränga till nån svensson

Flod el. signal?

Publicerat
  • Författare

det ska vara flod kräftor

Publicerat

Ok! +500kr/kg i fjollträsk kan jag tänka mig el. något åt det hållet. ;D

Publicerat

Säljer du till butik är väl priset mellan 290- 350 +moms, beroende på hur gärna de vill ha dem. Ska du sälja dem till privat person så är nog runt 400:-  ganska rimligt. Om vi då pratar om samtliga över 10 cm, med två klor.

Det är för övrigt inget jätte marknad med just flod längre.. Men hittar man ngn som verkligen vill ha dem, så skiter de ju oftast i vad de kostar.

Publicerat
  • Författare
Säljer du till butik är väl priset mellan 290- 350 +moms,

Moms ??? vad är det

Publicerat
Moms ??? vad är det

Helt rätt! Vad är det ??? ??? ??? ;) ;D

Publicerat
  • Författare
Moms ??? vad är det

ahh måste vara någon lokal pålaga i "fjollträsk"

Publicerat
ahh måste vara någon lokal pålaga i "fjollträsk"

Tja är man bara hobbymånglare är det kanske oviktigt..  De första 30-40  tonen går ju klara utan kanske, sen blir det svårt...

Publicerat
  • Författare

har fått kontakt med en som håller Jägarexamens utbildningar  och vi spånade lite om man ska fråga kurs deltagarna om dom vill komma till hägnet och gemensamt skjuta 1-2 djur och då lära sig skottverkan /köttförstöring  samt hur man ska flå och ta ur  och efter hängning testa att stycka

tycker själv det hade varit bra att fått inblick i när jag tog examen.

så står dom nybakade jägarna inte helt oförstående vid första jakten .

Vad tycker ni ??

Publicerat
har fått kontakt med en som håller Jägarexamens utbildningar  och vi spånade lite om man ska fråga kurs deltagarna om dom vill komma till hägnet och gemensamt skjuta 1-2 djur och då lära sig skottverkan /köttförstöring  samt hur man ska flå och ta ur  och efter hängning testa att stycka

tycker själv det hade varit bra att fått inblick i när jag tog examen.

så står dom nybakade jägarna inte helt oförstående vid första jakten .

Vad tycker ni ??

Alltid bra att lära sig sådant. Våran lärare hade med sig ett par harar som Vi fick lära oss att stycka. :D

Publicerat
Säljer du till butik är väl priset mellan 290- 350 +moms, beroende på hur gärna de vill ha dem. Ska du sälja dem till privat person så är nog runt 400:-  ganska rimligt. Om vi då pratar om samtliga över 10 cm, med två klor.

Det är för övrigt inget jätte marknad med just flod längre.. Men hittar man ngn som verkligen vill ha dem, så skiter de ju oftast i vad de kostar.

Du kan nog dubbla priset om du hittar rätt köpare. På Hallen (Östermalmshallen) tar de över 900 kr/kg för svenska flodisar. Drabbar inga fattiga,  ;) ;)

Publicerat

Dom ska vara levande.... på någon saluhall i Sthlm kan du ta minst 1000kr/kg vi tog 600kr/kg när det fortfarande fanns här i Sörmland.... och det gör det inte längre........ till svensson ... sänk lite.....

Publicerat
Du kan nog dubbla priset om du hittar rätt köpare. På Hallen (Östermalmshallen) tar de över 900 kr/kg för svenska flodisar. Drabbar inga fattiga,  ;) ;)

Men å andra sidan säljer de väl högst 30-40 kg på ett år.. Men som sagt.. även idioters pengar är av samma värde.. :) Kan ju tillägga att de som tjänar pengar i de fallet är butiken.  De ligger väl på ett ungefärligt 100% påslag, skulle jag tro. Signalkräftorna är mer konkurrensutsatta.

Publicerat
Dom ska vara levande.... på någon saluhall i Sthlm kan du ta minst 1000kr/kg vi tog 600kr/kg när det fortfarande fanns här i Sörmland.... och det gör det inte längre........ till svensson ... sänk lite.....

När var detta?  För ett antal år sen kunde man ta ut rät bra, men svårt i större mängder. Senaste åren har priset sjunkit ganska rejält. Hos grossist så kan du säkert få ut bra betalt, om nu denne verkligen är i behov av dem just då.  Men få ger över 400..  Ska du få bra betalt, så är det ju direkt till någon som  har mer pengar än vett och skiter i vad de kostar. Då är det bara ditt eget samvete som sätter gränsen.. ;)

För övrigt så finns det inget någon än idag som har kännt skillnad på flod och signalkräftor..  Det är i så fall mer tur än skicklighet. Har ungefär 10 årliga blindtester som stödjer detta..  :)