Publicerat December 22, 200718 yr Måste hålla med Micke. det är en turkduva. Mkt vanlig i södra Sverige oxå
Publicerat December 26, 200718 yr Här kommer en som är lite klurigare tror jag? Vad är detta levande vikt ca:2,5kg?
Publicerat December 26, 200718 yr Mest logiska svar jag kan komma på är en korsning tjäder / orre??????????
Publicerat December 26, 200718 yr Här kommer en som är lite klurigare tror jag?Vad är detta levande vikt ca:2,5kg? Kan det vara en Rackelhane?
Publicerat December 26, 200718 yr Rackelhona Ser nästan ut som en korsning av tjäder och järpe(!?) ....
Publicerat December 26, 200718 yr Mest logiska svar jag kan komma på är en korsning tjäder / orre?????????? Fel,fel,fel........... dem kallas Rackelhane och ser ut såhär
Publicerat December 26, 200718 yr Rackelhona Ser nästan ut som en korsning av tjäder och järpe(!?) .... Nu bränns det Fredde ;D
Publicerat December 26, 200718 yr Men eftersom att det är en korsning kan de ju se ut olika Visst kan dem det och personligen har jag aldrig sett en höna av orre/tjäderkorsning
Publicerat December 26, 200718 yr Ytterligare en gissning från en som inte har en aning egentligen. Ripa / tjäder
Publicerat December 26, 200718 yr Ytterligare en gissning från en som inte har en aning egentligen. Ripa / tjäder Fel,fel,.................... Första pris i denna tävling är 100st engångs skjutna tändhattar ;D
Publicerat December 26, 200718 yr en till att gissa på då Den var svår speciellt då inte bilden fungerar ;D
Publicerat December 26, 200718 yr Typisk Skvader enda korsnings varianten jag saknar på min skottlista
Publicerat December 26, 200718 yr Bra då tar jag med mig 100 engångs skjutna tändhattarna till nästa jakt ;D Visst ser du på teckningarna vad det är för korsning?
Publicerat December 26, 200718 yr Författare Bra då tar jag med mig 100 engångs skjutna tändhattarna till nästa jakt ;DVisst ser du på teckningarna vad det är för korsning? Ja, på bukfjädrarna ser man ju tydligt den ena och på stjärten tydligt den andra. Vad som är lurigt tycker jag är att det är fjädrar från både tupp och höna av den andra! Tupp fjädrar till stjärt och hönfjädrar som täckfjädrar över stjärten. Och det där nästan överdrivet vita på hönfjädrarna från den andra. Var det en transvestit dessutom?
Publicerat December 26, 200718 yr Ja det är lite skumt apelsinen på bröstet är tydlig höna med några svartblå tuppfjädrar skallen även den höna sedan stylet klockren tupp så nog är det en transvestit alltid
Publicerat December 26, 200718 yr Lars och Jakob....är det bilden som du Lars la ut ni diskuterar?....Jag kommer inte på nått annat än tjäderhöna blandad med lite av varje från järpe och möjligen lite från en tjädertupp också.....är detta en fågel som verkligen har levt, eller är den resultatet av en konservators fantasi? ;D ;D /Fredde
Publicerat December 26, 200718 yr Författare Lars och Jakob....är det bilden som du Lars la ut ni diskuterar?....Jag kommer inte på nått annat än tjäderhöna blandad med lite av varje från järpe och möjligen lite från en tjädertupp också.....är detta en fågel som verkligen har levt, eller är den resultatet av en konservators fantasi? ;D ;D/Fredde Vad det är får Lars svara på, det är ju hans tävling! Fast det är en äkta fågel.