Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tysk jaktterriervalp.

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Hundvan eller inte. Han kanske inte kan med tjt? Lätt att skylla på hunden dock. inte mina problem, men så funkar det ofta. Svårt med självinsikten :D

Publicerat

Kanske är så  ;D

det är hans problem nu  .. frugan släpper aldrig med lillgrabben till honom nå mera  lite rädd om pojken  ;)

Publicerat
  • Författare

;D

Publicerat

jag kan ju alltid freda mig med nån revolver eller en bössa 8) 8)

Publicerat
Sådär. I lördags trillade valpen in genom dörren här hemma. Ganska mysig liten krabat. Dock envis som synden, vilket även var med i beräkningarna såklart. Men ni som har och har haft valp av rasen TJT, VAD ska man göra för att få den att tänka på annat? När hon fått för sig att hon ska in hos grannarna(morsan o farsan) så står hon där på trappan så fort man tar ut henne.. Hon bryr sig inte om något annat då hon får för sig något.  Charmigt till viss del förstås, men i längden kan man ju bli lite trött när man ska ut på en liten piss o skitrunda o så studsar hon iväg till deras trappa och ställer sig o gnäller mot deras dörr.

Hon har även fått för sig att människonäsor är mums!

Men vad är det som gäller egentligen? Ska jag vara envisare(vilket verkar omöjligt)och lyfta bort henne eller ska jag helt enkelt försöka hitta på något hon tycker är så fruktansvärt spännande att hon inte vill gå och göra annat hela tiden(vilket också verkar svårt)? Fruktansvärt envis sort måste jag säga.

Tar gärna emot tips om vad dom gillar för leksaker osv då hon inte intresserar sig för leksaker alls nästan?

Och såklart tipsen om vad man ska göra som motattack till en 9.5veckas ENVIS ENVIS tyskvalp??

Kort fattat: Något hon fått för sig så släpper hon helt enkelt inte ur huvudet, vad göra?

;D ;D ;D

Ha kul.... ;)

Du får kolla på "Caesar" på TV... Du fixar detta. Tänk "Hund" bara...att göra en tjt till liten bäbis hemma straffar sig. Jag har Aldrig blivit biten av någon av mina terriers under 25 års tid, och det tänker jag aldrig bli heller. Lite gruff när vovven närmar sig året är ok, men då kan man bara hoppas på att ingen ser en, och så får man ta i tu med det problemet en gång för alla. I övrig håller jag klart med Jämta. Ökar man på tuffheten när den inte absolut behövs, så skruvar terriern upp sig ännu mer. Kolla på en tjt i gryt, så förstår du hur de fungerar. Det finns ingen gräns för dessa djur, så man ska inte leta efter den...

Världens bästa familjehundar när man hjälper dem att inte behöva bekymra sig om någon rangordning och de känner sig trygga i sin flock.

Lycka Till!

Publicerat
  • Författare

tack bäcka! Fast det börjar ta sig.. Nån sorts ny pubertet verkar det som nu iallafall.. Spelar fan hela tiden... Fattar inte hur hon kan vara understimulerad direkt men idag jävlar ska hon vara SLUT när vi kommer hem från skogen :) Idag ska det bli nya intryck och övningar!

• 2 months later...
Publicerat
  • Författare

oj oj.. kikade igenom denna tråd och ser ju hur jag var orolig för ingenting. fan det var ju bara en liten normal valp jag hade fått hem och blev lite spak över allt man hört om tjt eller nåt.

Nu är hon världens bästa hund :)

Ville bara berätta åt alla som läser typ att allt gått bra osv osv.

Det enda hon inte kan är gå vackert i koppel på kommando ännu. När hon kan det är jag nöjd :P Annars lyder hon inkallning i stooort sett hela tiden. Har tränat lite spår med hjälp av en nerfryst mård. Mest för att dressera henne under kraftig störning. Att hitta mården är inget problem osv, så spåra det kan hon.

Sen däremot när hon fått grepp om mården är det "loss" kommando och "sitt" samt att hon ska lugna sig. Och nu efter några gånger så har det fan börjat sitta! Hon lyder även inkallningen 2 av 3 gånger när hon går på spåret. Med tanke på hur "vild" hon är på spåret så är det väldigt bra tycker jag.

Nu ska jag dock låta mården "vila" i frysen, då hon verkar ha fått löptid?

hm

jao. Ville bara säga som sagt att allt gått bra och att allt jag skrev i början var bara någon sorts obefogad rädsla över att få ett monster.