Publicerat Januari 12, 200818 yr vad härligt det ser ut tängk om man hadde så där här så skulle man kunna jaga in hun ;D
Publicerat Januari 12, 200818 yr Författare Ja, men du är ju på väg mot vinterland du med, om än eran vinter ligger efter vårat i tiden en aning :-*
Publicerat Januari 12, 200818 yr Ja, men du är ju på väg mot vinterland du med, om än eran vinter ligger efter vårat i tiden en aning :-* Just nu iaf! I normala fall s¨brukar Vi ligga på minst en 1/2-m innan jul.
Publicerat Januari 13, 200818 yr Vilka vyer ser sjukt fint ut ;DMvh. Hade Vi haft en normal vinter så hade jag kunnat konkurrera med jäntan Jämta! ;D
Publicerat Januari 13, 200818 yr Författare ;D länge sedan man såg så där mycket snö!... :'(Mvh Och i natt har det kommit ytterligare en dm Fler bilder lär det alltså komma på mitt snörike ;D
Publicerat Januari 13, 200818 yr det rycker i toppjaktsnerven som tur är ska jag upp till södra lappland på en tur så jag också får lite riktig vinter jakt.
Publicerat Januari 13, 200818 yr Författare Hemma på gården med omnejd, så ser det ut såhär idag :-* Och med mig ut hade jag jämttiken som fick flänga omkring i snön (saknar dock min kamera, som är med gubben på skogen.. Dotterns är inte lika bra : )
Publicerat Januari 13, 200818 yr Sådana bilder borde inte läggas upp här! ;D Har ni jaktmark i anknytning till huset?
Publicerat Januari 13, 200818 yr Författare Sådana bilder borde inte läggas upp här! ;DHar ni jaktmark i anknytning till huset? Är jag stygg som lägger in vinterbilder menar du? : Jo, vi bor mitt i jaktmarken = MKT behändigt ;D
Publicerat Januari 13, 200818 yr Är jag stygg som lägger in vinterbilder menar du? :Jo, vi bor mitt i jaktmarken = MKT behändigt ;D Äh, det är ju kasst! :-*
Publicerat Januari 13, 200818 yr ..och såhär ser det ut i Kalix. Tog fotot när jag var ut och rastade hundarna. Skotertoken har varit i farten. Behövs inte mycket snö förrän dom är ute och leker. >
Publicerat Januari 13, 200818 yr Författare härliga bilder jämta väärkar som att jämten gilar snö ;D ;D Det gör de alla ;D Skönt för henne att få komma ut och röra på sig lite och släppa ut lite överskottsenergi
Publicerat Januari 13, 200818 yr Skicka in ett bidrag vetja! Om inte annat rösta på mina http://fototavling.pcforalla.idg.se/rating...b549ecdd5b682ee
Publicerat Januari 13, 200818 yr Kanonfina bilder Jämta, som sagt det vore nästan olagligt att lägga ut såna dära fina bilder. Och jaktmarken runt husknuten gör det ju inte sämre, fast det har man hemma också men inte den där mängden snö (i stort sett grönt i Söderhamn). Vad har ni för djup, Jämta?
Publicerat Januari 13, 200818 yr Författare Uppe på höglandet är det höftdjupt för maken som är 178 cm lång och här nere är det runt knäna på mig. Jämttiken min är 58-60 cm, beroende på vem som mäter och hon har absolut ingen frigång i snön, utan får skutta fram och ta i rätt bra för att komma sig fram..