Publicerat Januari 14, 200818 yr Gissar att jag inte är den enda som sett annonsen på Jägareförbundets hemsida om att just "Skandinaviens bästa rovdjursstövare" har parats.Eftersom vi har annonsören här på Jaktsidan så vore det ju intressant att få höra vad det är för hundar som har parats.Reg.nr vore intressant så man kan kolla upp ev. provresultat.
Publicerat Januari 14, 200818 yr ja vafan jagas de björn,lo å en hel dunst rävar så är det motiverat,sen kettu borde väl du veta att det är en blanis som det talas om,lite sugen bara höra varför detta kom på tal,ska bli kul å läsa om det här hälsar skandinaviens snyggaste eric :-*
Publicerat Januari 14, 200818 yr Med ett sånt påstående så funderar man på vilka grunder man kan säga så ???
Publicerat Januari 15, 200818 yr Gissar att jag inte är den enda som sett annonsen på Jägareförbundets hemsida om att just "Skandinaviens bästa rovdjursstövare" har parats.Eftersom vi har annonsören här på Jaktsidan så vore det ju intressant att få höra vad det är för hundar som har parats.Reg.nr vore intressant så man kan kolla upp ev. provresultat. Var finns den annonsen ??? Kikar runt, men hittar inte. Kan ju vara intressant att se vad det är för hundar..
Publicerat Januari 15, 200818 yr Jämta Gå in på annonser, därefter stövare. Då visas en annons med namn rovdjursstövare för 5000 riksdaler. Klicka upp den så står det om hundarna där! /Abbe
Publicerat Januari 15, 200818 yr Hittade den Skulle dock vara intressant att veta ras, hälsostatus etc.
Publicerat Januari 15, 200818 yr Gör en förfrågan på en valp då Och berätta mer för mig sedan ;D /Abbe
Publicerat Januari 15, 200818 yr Om det är så att uppf. finns här på forumet, kanske h*n talar om det i tråden
Publicerat Januari 15, 200818 yr Författare ja vafan jagas de björn,lo å en hel dunst rävar så är det motiverat,sen kettu borde väl du veta att det är en blanis som det talas om,lite sugen bara höra varför detta kom på tal,ska bli kul å läsa om det här hälsar skandinaviens snyggaste eric :-* Nej du snygg-Eric, jag visste inte att det var en blandras, jag har ingen koll på vad han har för stövare.Vet att han hade en finskstövare som gick vidare till Parlours...mer vet jag inte. Anledningen till att jag blev nyfiken är att om man säger att man har Skandinaviens bästa rovdjursstövare så borde man ha ordentligt på fötterna, och för att kolla upp ev. provresultat för att bekräfta detta så vore reg.nr på hundarna lämpligt..men då detta tydligen är blandrashundar så förstår jag varför informationen är knapphändig.Har man inte meriter att tillgå så bör det finnas annat som bekräftar deras duglighet...tex bra omdöme från ojäviga personer som jagat med hundarna flera ggr...för jag har lärt mig att man ska inte lita blint på vad ägaren själv säger.Många har en benägenhet att försköna sina hundar och missa deras brister.Jag säger dock inte att det är så i detta fall då jag inte känner till hundarna i fråga...Men...trots allt..man blir lite nyfiken ändå...Skandinaviens bästa..de vore nåt...
Publicerat Januari 15, 200818 yr okej,ja vad vet jag,vet vad du tycker om blandisar,men blev extra nyfiken eftersom det endast finns prov för rävar,inte mink,mård,lo och grävling för stövare vad jag vet,sen björn testet är juh en tolknings fråga, men jag tror dom flesta som är insatta i sin jakt vet vad det handlar om,se öland tex är juh inte nån som kan undangått eller hur, sen är hanhunden från norge och av samma kaliber,mer vet jag inte jo finnen åkte för den väckte,sånt förstör grytjakten :-* mvh snyggaste eric då
Publicerat Januari 15, 200818 yr jo finnen åkte för den väckte,sånt förstör grytjakten :-*mvh snyggaste eric då Där har du nog fel...ingen hund väcker väl mer än Tello gjorde...och knappas så har det gått procentuellt fler rävar i gryt för någon annan hund heller ! ...ps Alfred ...rätta mig om jag har fel. :-Min förra kanonstövare väckte oxå...och där gick dom oxå i gryt för han....så därför håller jag inte med om att det är väckningen som avgör om dom går i gryt eller inte. :-X
Publicerat Januari 15, 200818 yr Författare okej,ja vad vet jag,vet vad du tycker om blandisar,men blev extra nyfiken eftersom det endast finns prov för rävar,inte mink,mård,lo och grävling för stövare vad jag vet,sen björn testet är juh en tolknings fråga, men jag tror dom flesta som är insatta i sin jakt vet vad det handlar om,se öland tex är juh inte nån som kan undangått eller hur,sen är hanhunden från norge och av samma kaliber,mer vet jag inte jo finnen åkte för den väckte,sånt förstör grytjakten :-* mvh snyggaste eric då Det har ju egentligen inte å göra med om det är blandraser eller inte tycker jag...blandraser kan va duktiga oxå..men för mig är dom helt ointressanta..men det är ju oxå en annan femma.Det jag efterfrågade var belägg för ett såpass kaxigt uttalande som att man har Skandinaviens bästa rovdjursstövare..nåt sånt har jag varken sett eller hört.Du som känner till hundarna ifråga kan väl då berätta ett och annat om dessa. Där har du nog fel...ingen hund väcker väl mer än Tello gjorde...och knappas så har det gått procentuellt fler rävar i gryt för någon annan hund heller ! ...ps Alfred ...rätta mig om jag har fel. :-Min förra kanonstövare väckte oxå...och där gick dom oxå i gryt för han....så därför håller jag inte med om att det är väckningen som avgör om dom går i gryt eller inte. :-X Jag håller helt med dig.Jag tror inte att väckningen i sig har så mkt med att göra om räven går i gryt eller inte.Jag tror att det beror betydligt mer på skallet och drevsättet än själva väckningen.Däremot anser jag att väckningen är helt suverän när man ska följa hundens slagarbete...men i övrigt tror jag inte att den har någon större betydelse. Å visst har du rätt i att det förmodligen är få hundar som väckt lika mkt som Tello...de sista åren har han nog skallat lika mkt på slag som många hundar skallar på drev...men när han väl driver så skallar han ännu mer.
Publicerat Januari 15, 200818 yr hehe jo tror nog jag aldrig hann jaga med tello tror jag när han var sig själv, mjo fått som för mig att väckning ofta drar ut mer på tiden ??? men som ni säger har inte stövarn tryck på viltet spelar det ingen roll hur den låter vid upptaget.. inom gryt sfären kallas det vara lös :-* den långe röde jag kan inte uttala mig alls,jag är en nolla från sthlm som varken jagat björn eller lo så jag vet inte hur en duktig hund ska bete sig,vet iaf att utöver de vanliga(duktiga) björnhundar går räkna på 2 händer ..jag bilder ofta uppfattningar från att jaga inte läsa en tidning..läsa om en björnjakt är en sak men förstå varför en hund jobbar med hundföraren och håller björnen ifrån hundföraren osv,räv är juh en sak,där finns lite mer kunskap,en rävhund vet nog alla att 45 rävar på ett år är en god grund,sen om jag känner karln rätt så tror jag att det både är med glimten i ögat och för reta dom som har lite för sig
Publicerat Januari 15, 200818 yr hah, ja de kanske är lite overkill att skriva sveriges bästa rovdjusrsstövare kanske. Hade han skrivit här på jaktsidan så tog man kanske de lite mer som en klackspark, inte för att hans hund förmodligen är riktigt grym på de hon gör. Man får ta allt med en nypa salt. så är de med allt...jag litar inte på nån Lite konstigt äre att han måste annonsera dock..speciellt på jägareförbundet
Publicerat Januari 18, 200818 yr ;D med hård marknadsföring går allt å sälja!.. tycker de är smart å skriva på det sättet!... ja har juh skandivaviens bästa Boxer!.. ;D ;D ;D ;D ;D MVh
Publicerat Januari 18, 200818 yr Författare ;D med hård marknadsföring går allt å sälja!.. tycker de är smart å skriva på det sättet!... ja har juh skandivaviens bästa Boxer!.. ;D ;D ;D ;D ;DMVh Jaså, hur många kanaler får du in på den ;D? Sorry..kunde inte låta bli.... Det är tydligt att vi har väldigt olika krav på vad som bör stå i annonser...kanske är det oxå som F_C skriver att han skrivit så för att reta folk...vilket han på sätt å vis har lyckats med.Men för mig är sanningshalten här relativt låg då det inte på något sätt går att utläsa ngt om prestationerna.Men så kanske jag är lite gnällig och har andra krav.....
Publicerat Januari 18, 200818 yr kanske är det oxå som F_C skriver att han skrivit så för att reta folk...vilket han på sätt å vis har lyckats med. på sätt och vis? handen på hjärtat kettu ; ) du vart relativt uppretad va?
Publicerat Januari 21, 200818 yr Författare på sätt och vis?handen på hjärtat kettu ; ) du vart relativt uppretad va? Nä, egentligen inte...däremot tycker jag det är synd att man inte kan hålla sig inom rimliga gränser för hur mkt man ska snacka.Vi har annonsören på sidan...har svårt att tänka mig att han missat denna tråd då hans polare varit med i diskussionen oxå.Kanske tycker han inte att det är värt att diskutera å att jag är en idiot..eller så är det kanske så att det inte finns så mkt sanning bakom detta uttalande "Skandinaviens bästa rovdjursstövare".Jag säger inte att hundarna inte är duktiga eftersom jag inte känner till dom så mkt...men med ett sånt kaxigt uttalande bör man ha lite kött på benen.Tex antal skjutna björnar,lodjur osv...kan sånt redovisas så kan jag väl till viss del förstå detta uttalande..men dock med en nypa salt. Jag tycker man har rätt att ifrågasätta vissa uttalanden...det är oxå helt fritt att ifrågasätta mina uttalanden och påståenden.
Publicerat Januari 29, 200818 yr Författare F_C kom just å tänka på en sak.Om du nu håller dessa hundar såpass duktiga...å själv ska ha en rävhund....å inte vill ha långa drev..å inte värderar jaktprov så högt.Varför köper du då valp av Foxkiller å inte av din polare? Enklare å billigare... Absolut inget ont om Foxkillers kull...det är nog en förjäkligt intressant kombination måste jag säga och var jag på jakt efter valp så skulle det vara en mkt intressant alternativ.Åsså skulle jag nog vilja ha nån fler kull på nån av hans rävtikar
Publicerat Januari 29, 200818 yr F_C kom just å tänka på en sak.Om du nu håller dessa hundar såpass duktiga...å själv ska ha en rävhund....å inte vill ha långa drev..å inte värderar jaktprov så högt.Varför köper du då valp av Foxkiller å inte av din polare? Enklare å billigare...Absolut inget ont om Foxkillers kull...det är nog en förjäkligt intressant kombination måste jag säga och var jag på jakt efter valp så skulle det vara en mkt intressant alternativ.Åsså skulle jag nog vilja ha nån fler kull på nån av hans rävtikar jag köper en duktig rävhund..jag köper det bästa enligt mig :-* sen vill jag ha en renrasig,inte för jaktproven utan om den skulle bli super, så äre kul å kunna föra vidare i vårat förövrigt harliknade rävhunds stam,sen att jag håller grytjakten före långa drev är juh svårt å välja hund efter,går juh fuska igenom titta höga osv,men vill samtidigt ha en hund som kan ligga efter en räv i alla timmar efter som jag är rätt så tjurig av mig,,men stå å lyssna på drev över 2 timmar brukar inte vara kul,men våra rävar kryper juh gärna under inom 2 timmar om man har en hund som har bra tryck på grejorna,sån jag ska försöka få till, sen har jag juh tjatat på tore sedan ett år tillbax,tror jag gjort rätt val iaf för få en duktigt rävhund,vi får se,hans tik är juh ingen direkt långdrivare så länge föret är ok,men jag är rätt grön på stövare så vi får se alltid,du kommer nog säkert få ge tips å hjälpa till med frågor som jag ställer senare,samma sak för per,tore,partys,rävdräparn,,så länge den inte väcker så får den driva på sen får vi väl se om du kommer få dömma hunden på nån av dina rävar som buktar så fint :-* men inte därför jag jagar iaf,hellre en duktig jakthund i skogen än på pappret
Publicerat Februari 5, 200818 yr F_C kom just å tänka på en sak.Om du nu håller dessa hundar såpass duktiga...å själv ska ha en rävhund....å inte vill ha långa drev..å inte värderar jaktprov så högt.Varför köper du då valp av Foxkiller å inte av din polare? Enklare å billigare... Mycket billigare......vad säger du om jag betalar en valp åt dig.....undan/efter "Skandinaviens bästa rovdjursstövare" mot att du avstår från valp undan Ronja ;D
Publicerat Februari 5, 200818 yr nja jag är väldigt nöjd med valet,jag har endast tillgång till och jaga räv..pengar är sen inte det som avgör mina val av hundar
Publicerat Februari 5, 200818 yr Jag förstår att det inte handlar om pengar....men komihåg att Reisa väcker och kan lämna detta efter sig Och det är ju inte fyskam att få en valp efter/undan Skandinaviens bästa rovdjursstövare......