Publicerat Februari 5, 200818 yr ja väcka får den väl göra om den nu inte blir botad vi får se hur det kommer gå helt klart
Publicerat Februari 5, 200818 yr Det är nog ren marknadsföring, hur många hade regerat på en annons *Blandras stövare, jagar rovdjur* är det blandras stövare om än en planerad parning med viljan att få bra valpar med föräldrar som föredrar rovdjur, så får man nog sticka ut hakan lite extra, renrasigt är nog många som föredrar i stövarleden.
Publicerat Februari 5, 200818 yr jo pertan har nog rätt en kul grej jag hörde iaf,hur man får en smålands stövare som får stå 3 generationer som x sedan ingå i avel,kommer inte ihåg vilka stövare som blandas då, ,, men sen är det juh rätt sunt så länge det är stövare som paras å inte blanda helt å hållet med olika knorrsvansar
Publicerat Februari 5, 200818 yr Kanskje jeg skal legge meg på samme linje ang annonseringen når Guri skal parres Hun er jo blanding......revehund. ;D.......revehund ;D med en ørliten % harehund ???
Publicerat Februari 5, 200818 yr Kanskje jeg skal legge meg på samme linje ang annonseringen når Guri skal parres Hun er jo blanding......revehund. ;D.......revehund ;D med en ørliten % harehund ??? Du får väl slå till med världens bästa rävhundslinjer eller något, sen är det ju så att de riktigt bra hundarna kommer aldrig ut på annonsering, de är sålda långt innan.
Publicerat Februari 5, 200818 yr Du får väl slå till med världens bästa rävhundslinjer eller något, sen är det ju så att de riktigt bra hundarna kommer aldrig ut på annonsering, de är sålda långt innan. Jeg er jo Norsk så jeg tenkte ikke å ta SÅÅÅÅÅ hardt i ;D Men du har et veldig godt poeng i at de beste hundene ikke blir annonsert !
Publicerat Februari 19, 200818 yr Jo nog finns det referenser att få för dem som jagat med mina hundar. Det är bara att ringa... Men det är ju bättre med 45 rävar för en stövare under en säsong än att bara stå och lyssna och skriva en massa som man inte har en aning om.... Men lyssna på du Alfred på dina rävdrev, så JAGAR och sjuter vi i vårt rävgäng rävarna istället.....
Publicerat Februari 21, 200818 yr Författare Bra Revper att du tar dig tid att svara. Jag har inte kritiserat dina hundar och ditt sätt att jaga...jag har ifrågasatt ditt påstående att du har Skandinaviens bästa rovdjursstövare. Sticker man ut hakan bör man vara beredd att få sig en smäll då och då...det borde du vara medveten om. Påstår man en sån sak så anser jag att det borde ligga nån grund för det hela..tex att det skjutits si och så många björnar för hundarna, lodjur, rävar...osv.Rävar har det bevisligen skjutits och det betvivlar jag inte...hur det är med björnar och lodjur har jag inte en aning om men du får gärna berätta. Har man dock Skandinaviens bästa rovdjurstövare så tycker jag det är tämligen märkligt att man inte hört talas om dessa tidigare...särskilt med tanke på att du brukar höras och synas rätt så mkt...så det borde ha rätt så lätt att sprida sig.Men...mitt kontaktnät kanske inte är nog stort..vad vet jag... När det gäller hundars kapacitet så blir jag oftast skeptisk när hundägarna själv talar allt för mkt om hundarna..så det är inte specifikt för dig.Hundägare har ofta en tendens att skryta upp sina hundar...så man bör ta många av dessa med en viss nypa salt...även bekanta till mig som jag betraktar som seriösa och ärliga.Man har inte alltid så lätt att se sina egna hundars brister. Har man meriterat hunden så har jag lättare att tro på ägaren såvida att resultatet stämmer hyfsat med vad ägaren själv berättar. Jag har absolut inte ens Nordens bästa stövare, inte på långa vägar...däremot har jag meriterat dessa...i både Sverige och Finland(iaf den äldre stövare).Det finns två stövare i hela norden som är svensk och finsk rävchampion(mig veterligen)..min hund är en av dessa....dock inte en av de bästa. När det gäller mitt sätt att jaga så har du helt fel, de gånger jag står och lyssnar på rävdrevet är när jag går jaktprov.När jag jagar så försöker jag skjuta rävarna. Däremot uppskattar jag ett bra slagarbete,drev och kan på sätt och vis njuta av detta. Ps.Har en bekant som har en oerhört duktig finskstövarhane, rävchampion och som det skjutits många lodjur för.Igår gick han ikapp ett lodjur och började slåss med detta...lon träade och sköts sedan.Kanske Skandinaviens näst bästa rovdjursstövare??Bör väl kanske tillägga att detta inte var i Sverige..så nån tjuvjakt var det inte frågan om.
Publicerat Februari 25, 200818 yr Tyvär, så blev det inga valpar efter den här parningen, så nu får vi väl vänta tills nästa gång tiken löper. Var och tog ultraljud igår. Kanske det blir en lite mer försiktig rubrik på den parningen då : Men nu får man ju hoppas på lo jakten istället för valpar....
Publicerat Februari 25, 200818 yr Författare Tyvär, så blev det inga valpar efter den här parningen, så nu får vi väl vänta tills nästa gång tiken löper. Var och tog ultraljud igår.Kanske det blir en lite mer försiktig rubrik på den parningen då : Men nu får man ju hoppas på lo jakten istället för valpar.... Jo, man kan ju begränsa området kanske...typ Revpers hundgårds bästa rovdjursstövare...