Publicerat Januari 18, 200818 yr Författare Finns ju lite kennlar att välja på ;D. Och så är det nog mer av vikt att se vad det är för föräldradjur, än vad det är för kennelfrefix.Apertins Aurburgens Av Ingla Birkdal´s Björntomtas Brusebäcks Bäckåsens Caprinus Dark Russell´s Denbis Domarhedens Folehedens Fredrikshalls Gamekeeper´s Germanicas Glömseruds Gränsjägarens Hivlingens Hultets Hundnäsets Hunterpals Hutracers Husses Hästmurens Häxjaktens Infernos JaktChamps Jakt Xstas Jaktgranats Jaktklippans Jaktkryddans Jaktlivets Jonssons Kettu Express Klapps Klevasjöns Klippmarkens Klockartorpets Knutstorps Larsellsgårdens Linmoor Lustjaktens Mellanbergs Mosjöns Nattrajens Nyckelvattnets Nyebys Ofcourse Ohlsbargas Parforce Parlour´s Passbos Pax Mariae Plösmyrans Quorum´s Raros Rockmyrens Ronöholms Rotvältans Rovalecos Ruskprickens Råbockens Rävpiskans Rävdrevets Rävstigens Samete´s Samjos Schoones Sibbofjärdens Sissarens Skimmelbergs Skradarves Skärtorps Spanters Spök´s Stenkasernas Stibybergets Stretens Sub Terram Svinborstens Södergrens Taggebollens TakeABoar Terry Line´s Tjottes Tjywans Tren Chant Tribiani Tyas Viarps Viltskräckens Viltstråkets Viltvikens Vinbergets Vindstorps Västerdrevets Zilur Ringens Zinthos Ähåsens Har säker glömt någon kennel, och så finns det de som har sina första kullar utan att ha kennel reggad. JISSES Gunilla! Det dääär gjorde det inte direkt lätt!!
Publicerat Januari 21, 200818 yr om jag inte minns mig fel så ska kennel Dark Russell´s ( Partys här på forumet är husse på den kenneln) ha en kull framöver....... har själv en halv syster till den tiken som ska paras, och har träffat tiken ifråga, mycket trevlig tös...... så även min tysk /J
Publicerat Januari 21, 200818 yr Finns ju lite kennlar att välja på ;D. Och så är det nog mer av vikt att se vad det är för föräldradjur, än vad det är för kennelfrefix.Apertins Aurburgens Av Ingla Birkdal´s Björntomtas Brusebäcks Bäckåsens Caprinus Dark Russell´s Denbis Domarhedens Folehedens Fredrikshalls Gamekeeper´s Germanicas Glömseruds Gränsjägarens Hivlingens Hultets Hundnäsets Hunterpals Hutracers Husses Hästmurens Häxjaktens Infernos JaktChamps Jakt Xstas Jaktgranats Jaktklippans Jaktkryddans Jaktlivets Jonssons Kettu Express Klapps Klevasjöns Klippmarkens Klockartorpets Knutstorps Larsellsgårdens Linmoor Lustjaktens Mellanbergs Mosjöns Nattrajens Nyckelvattnets Nyebys Ofcourse Ohlsbargas Parforce Parlour´s Passbos Pax Mariae Plösmyrans Quorum´s Raros Rockmyrens Ronöholms Rotvältans Rovalecos Ruskprickens Råbockens Rävpiskans Rävdrevets Rävstigens Samete´s Samjos Schoones Sibbofjärdens Sissarens Skimmelbergs Skradarves Skärtorps Spanters Spök´s Stenkasernas Stibybergets Stretens Sub Terram Svinborstens Södergrens Taggebollens TakeABoar Terry Line´s Tjottes Tjywans Tren Chant Tribiani Tyas Viarps Viltskräckens Viltstråkets Viltvikens Vinbergets Vindstorps Västerdrevets Zilur Ringens Zinthos Ähåsens Har säker glömt någon kennel, och så finns det de som har sina första kullar utan att ha kennel reggad. Har ingen koll på tyskar egentligen..men Tjottes...är inte det labradoruppfödare?Håller dom på med tyskar oxå?
Publicerat Januari 21, 200818 yr Tänker ta en kull efter min tik i vår .Har drev tider allt mellan 20 min till dryga timmen beror på hur bra kontakt hon har med drev djuret har skjutits både älg och rådjur för henne Hon är gryt meriterad Bra socialt lugn hemma med barna och våra egna katter men andra katter får se upp Verkar ha bra huvud vad det gäller gryt jakt slåss inte med räv eller grävling så hon får skador Hon har skällt iflera timmar med endast små skador så dom som säger om man skaffar en tysk så får man bo hos vetrinärn har inte rätt på alla . Men man vet ju aldrig hon kan ju bli värre med tiden
Publicerat Januari 21, 200818 yr Har ingen koll på tyskar egentligen..men Tjottes...är inte det labradoruppfödare?Håller dom på med tyskar oxå? De kennlar som är med är de som finns som reggade TJT uppfödare hos SKK, och naturligtvis så är det en del kennlar som även har andra raser och säkerligen någon som inte längre håller på med TJT utan kanske bara har tagit någon enstaka kull. Snabbkoll; Tjottes har i alla fall haft en kull undan Rauköns Myra.
Publicerat Januari 21, 200818 yr De kennlar som är med är de som finns som reggade TJT uppfödare hos SKK, och naturligtvis så är det en del kennlar som även har andra raser och säkerligen någon som inte längre håller på med TJT utan kanske bara har tagit någon enstaka kull.Snabbkoll; Tjottes har i alla fall haft en kull undan Rauköns Myra. Du har rätt..en kull har dom tydligen haft -90.Kenneln finns här i byn så det va därför jag blev så förvånad att dom "höll på" med tyskar...Tydligen så insåg dom tidigt sitt felsteg ;D
Publicerat Januari 21, 200818 yr Jag vill varmt rekomendera Parlour´s kennel. Jag har en hund från dem som ännu inte fyllt två år, de är skutet någonstans mellan 30-40 grytvilt och ett tio tal drev vilt. Väldigt snäll och mentalt stabil. Var ner till örebro och gick som hundförare på ett god´s. Kommun jägaren frågade mig om jag var säcker på att tysken var renrasig för han hade aldrig sett en tysk som vem somhelst kunde ta bort, från ett skjutet vilt. Mvh Magnus
Publicerat Mars 2, 200818 yr Du har rätt..en kull har dom tydligen haft -90.Kenneln finns här i byn så det va därför jag blev så förvånad att dom "höll på" med tyskar...Tydligen så insåg dom tidigt sitt felsteg ;D De kennlar som är med är de som finns som reggade TJT uppfödare hos SKK, och naturligtvis så är det en del kennlar som även har andra raser och säkerligen någon som inte längre håller på med TJT utan kanske bara har tagit någon enstaka kull. Snabbkoll; Tjottes har i alla fall haft en kull undan Rauköns Myra. Jo och jag hann träffa denna mycket trevliga tik....däremot var hon i största laget...men en gång tysk alltid tysk...det har jag fastnat i....
Publicerat Mars 27, 200818 yr vi har från Rockmyrens i Kil och är mer än nöjda. han har en kull planerad nu. Lars Hed heter han och han har marken vi har konstgrytet på. och ett eget grävlings hägn.
Publicerat Mars 29, 200818 yr Ohlsberga har en riktigt fin valpkull på gång ! ser iaf bra ut på avelsvärden osv. står själv på valplistan
Publicerat Mars 30, 200818 yr Lars Hed i Kil rockmyrens kennel ska ha valpar på sin rockmyrens agneta af fryken och tyjas urax. vi har från förra kullen med samma mamma och vi har för våran terrier fixat skogs delen med utmärkt sprängar prov och förliggare prov i naturgryt och tyskprovet med utmärkt. sen har vi väl på 2 år sett till att vi får skogsfågel igen, en bror bamse i västra värmland är inne på nr 53 sen i jan..
Publicerat Mars 30, 200818 yr På tjtk.se hittar jag bara 3 utförda parningar, har ni tips på några andra parningar med föräldrar med bra drivande egenskaper ?
Publicerat Mars 31, 200818 yr På tjtk.se hittar jag bara 3 utförda parningar, har ni tips på några andra parningar med föräldrar med bra drivande egenskaper ? ring valpförmedlaren det är inte alltid sidan uppdateras direkt..
Publicerat Maj 29, 200817 yr Författare Ohlsberga har en riktigt fin valpkull på gång ! ser iaf bra ut på avelsvärden osv. står själv på valplistan Jepp. Jag vet.. ser ut att bli riktigt fint helt klart! Mvh PW
Publicerat Juni 2, 200817 yr Ohlsberga har en riktigt fin valpkull på gång ! ser iaf bra ut på avelsvärden osv. står själv på valplistan Vad är det som gör att den kullen ser bättre ut än dom andra
Publicerat Juni 4, 200817 yr Författare Vad är det som gör att den kullen ser bättre ut än dom andra Bättre än andra? Det var väl att de såg _fina ut_ det stod? Går utmärkt att se de hundarnas meriter samt avelsvärde osv på Ohlsbergas samt TJT-klubbens hemsida. Sen får väl var och en välja om det är bättre än andra eller inte i mina ögon är det en kanontrevlig kull.