Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Era bästa tips på TJT kennlar?

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Finns ju lite kennlar att välja på ;D. Och så är det nog mer av vikt att se vad det är för föräldradjur, än vad det är för kennelfrefix.

Apertins

Aurburgens

Av Ingla

Birkdal´s

Björntomtas

Brusebäcks

Bäckåsens

Caprinus

Dark Russell´s

Denbis

Domarhedens

Folehedens

Fredrikshalls

Gamekeeper´s

Germanicas

Glömseruds

Gränsjägarens

Hivlingens

Hultets

Hundnäsets

Hunterpals

Hutracers

Husses

Hästmurens

Häxjaktens

Infernos

JaktChamps

Jakt Xstas

Jaktgranats

Jaktklippans

Jaktkryddans

Jaktlivets

Jonssons

Kettu Express

Klapps

Klevasjöns

Klippmarkens

Klockartorpets

Knutstorps

Larsellsgårdens

Linmoor

Lustjaktens

Mellanbergs

Mosjöns

Nattrajens

Nyckelvattnets

Nyebys

Ofcourse

Ohlsbargas

Parforce

Parlour´s

Passbos

Pax Mariae

Plösmyrans

Quorum´s

Raros

Rockmyrens

Ronöholms

Rotvältans

Rovalecos

Ruskprickens

Råbockens

Rävpiskans

Rävdrevets

Rävstigens

Samete´s

Samjos

Schoones

Sibbofjärdens

Sissarens

Skimmelbergs

Skradarves

Skärtorps

Spanters

Spök´s

Stenkasernas

Stibybergets

Stretens

Sub Terram

Svinborstens

Södergrens

Taggebollens

TakeABoar

Terry Line´s

Tjottes

Tjywans

Tren Chant

Tribiani

Tyas

Viarps

Viltskräckens

Viltstråkets

Viltvikens

Vinbergets

Vindstorps

Västerdrevets

Zilur Ringens

Zinthos

Ähåsens

Har säker glömt någon kennel, och så finns det de som har sina första kullar utan att ha kennel reggad.

JISSES Gunilla! Det dääär gjorde det inte direkt lätt!!  :D

Publicerat

om jag inte minns mig fel så ska kennel Dark Russell´s ( Partys här på forumet är husse på den kenneln) ha en kull framöver....... har själv en halv syster till den tiken som ska paras, och har träffat tiken ifråga, mycket trevlig tös...... så även min tysk

/J

Publicerat
Finns ju lite kennlar att välja på ;D. Och så är det nog mer av vikt att se vad det är för föräldradjur, än vad det är för kennelfrefix.

Apertins

Aurburgens

Av Ingla

Birkdal´s

Björntomtas

Brusebäcks

Bäckåsens

Caprinus

Dark Russell´s

Denbis

Domarhedens

Folehedens

Fredrikshalls

Gamekeeper´s

Germanicas

Glömseruds

Gränsjägarens

Hivlingens

Hultets

Hundnäsets

Hunterpals

Hutracers

Husses

Hästmurens

Häxjaktens

Infernos

JaktChamps

Jakt Xstas

Jaktgranats

Jaktklippans

Jaktkryddans

Jaktlivets

Jonssons

Kettu Express

Klapps

Klevasjöns

Klippmarkens

Klockartorpets

Knutstorps

Larsellsgårdens

Linmoor

Lustjaktens

Mellanbergs

Mosjöns

Nattrajens

Nyckelvattnets

Nyebys

Ofcourse

Ohlsbargas

Parforce

Parlour´s

Passbos

Pax Mariae

Plösmyrans

Quorum´s

Raros

Rockmyrens

Ronöholms

Rotvältans

Rovalecos

Ruskprickens

Råbockens

Rävpiskans

Rävdrevets

Rävstigens

Samete´s

Samjos

Schoones

Sibbofjärdens

Sissarens

Skimmelbergs

Skradarves

Skärtorps

Spanters

Spök´s

Stenkasernas

Stibybergets

Stretens

Sub Terram

Svinborstens

Södergrens

Taggebollens

TakeABoar

Terry Line´s

Tjottes

Tjywans

Tren Chant

Tribiani

Tyas

Viarps

Viltskräckens

Viltstråkets

Viltvikens

Vinbergets

Vindstorps

Västerdrevets

Zilur Ringens

Zinthos

Ähåsens

Har säker glömt någon kennel, och så finns det de som har sina första kullar utan att ha kennel reggad.

Har ingen koll på tyskar egentligen..men Tjottes...är inte det labradoruppfödare?Håller dom på med tyskar oxå?

Publicerat

Tänker ta en kull efter min tik i vår .Har drev tider allt mellan 20 min till dryga timmen beror på hur bra kontakt hon har med drev djuret har skjutits både älg och rådjur för henne

Hon är gryt meriterad

Bra socialt lugn hemma med barna och våra egna katter men andra katter får se upp  :)

Verkar ha bra huvud vad det gäller gryt jakt slåss inte med räv eller grävling så hon får skador

Hon har skällt iflera timmar med endast små skador så dom som säger om man skaffar en tysk så får man bo hos vetrinärn har inte rätt på alla .

Men man vet ju aldrig hon kan ju bli värre med tiden

Publicerat
Har ingen koll på tyskar egentligen..men Tjottes...är inte det labradoruppfödare?Håller dom på med tyskar oxå?

De kennlar som är med är de som finns som reggade TJT uppfödare hos SKK, och naturligtvis så är det en del kennlar som även har andra raser och säkerligen någon som inte längre håller på med TJT utan kanske bara har tagit någon enstaka kull.

Snabbkoll; Tjottes har i alla fall haft en kull undan Rauköns Myra.

Publicerat
De kennlar som är med är de som finns som reggade TJT uppfödare hos SKK, och naturligtvis så är det en del kennlar som även har andra raser och säkerligen någon som inte längre håller på med TJT utan kanske bara har tagit någon enstaka kull.

Du har rätt..en kull har dom tydligen haft -90.Kenneln finns här i byn så det va därför jag blev så förvånad att dom "höll på" med tyskar...Tydligen så insåg dom tidigt sitt felsteg ;D ;)

Publicerat

Jag vill varmt rekomendera Parlour´s kennel. Jag har en hund från dem som ännu inte fyllt två år, de är skutet någonstans mellan 30-40 grytvilt och ett tio tal drev vilt. Väldigt snäll och mentalt stabil. Var ner till örebro och gick som hundförare på ett god´s. Kommun jägaren frågade mig om jag var säcker på att tysken var renrasig för han hade aldrig sett en tysk som vem somhelst kunde ta bort, från ett skjutet vilt.

Mvh Magnus

• 1 month later...
Publicerat
Du har rätt..en kull har dom tydligen haft -90.Kenneln finns här i byn så det va därför jag blev så förvånad att dom "höll på" med tyskar...Tydligen så insåg dom tidigt sitt felsteg ;D ;)

Jo och jag hann träffa denna mycket trevliga tik....däremot var hon i största laget...men en gång tysk alltid tysk...det har jag fastnat i....

• 4 weeks later...
Publicerat

vi har från Rockmyrens i Kil och är mer än nöjda. han har en kull planerad nu. Lars Hed heter han och han har marken vi har konstgrytet på. och ett eget grävlings hägn.

Publicerat

Ohlsberga har en riktigt fin valpkull på gång ! ser iaf bra ut på avelsvärden osv. står själv på valplistan :)

Publicerat

Lars Hed i Kil rockmyrens kennel ska ha valpar på sin rockmyrens agneta af fryken och tyjas urax. vi har från förra kullen med samma mamma och vi har för våran terrier fixat skogs delen med utmärkt sprängar prov och förliggare prov i naturgryt och tyskprovet med utmärkt. sen har vi väl på 2 år sett till att vi får skogsfågel igen, en bror bamse i västra värmland är inne på nr 53 sen i jan..

Publicerat

På tjtk.se hittar jag bara 3 utförda parningar, har ni tips på några andra parningar med föräldrar med bra drivande egenskaper ?

Publicerat
På tjtk.se hittar jag bara 3 utförda parningar, har ni tips på några andra parningar med föräldrar med bra drivande egenskaper ?

ring valpförmedlaren det är inte alltid sidan uppdateras direkt..

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare
Ohlsberga har en riktigt fin valpkull på gång ! ser iaf bra ut på avelsvärden osv. står själv på valplistan :unsure:

Jepp. Jag vet.. ser ut att bli riktigt fint helt klart! ;):o

Mvh PW

Publicerat
Ohlsberga har en riktigt fin valpkull på gång ! ser iaf bra ut på avelsvärden osv. står själv på valplistan :D

Vad är det som gör att den kullen ser bättre ut än dom andra

Publicerat
  • Författare
Vad är det som gör att den kullen ser bättre ut än dom andra

Bättre än andra? Det var väl att de såg _fina ut_ det stod?

Går utmärkt att se de hundarnas meriter samt avelsvärde osv på Ohlsbergas samt TJT-klubbens hemsida. Sen får väl var och en välja om det är bättre än andra eller inte :( i mina ögon är det en kanontrevlig kull.