Publicerat Januari 31, 200818 yr Alla svenska vilda klövvilt utom Mufflon och Bisonoxe. Bäver, hare, räv och grävling. Öken på fågelsidan förutom ett mindre gäng kråkor och duvor och några oförsiktiga nötskrikor. Dvs ingen gås, ingen fasan och inga änder och inga skogshöns. Behöver nog en motivationskonsult alternativt förskottspension för att komma i gång med fågeljakten igen. :-
Publicerat Januari 31, 200818 yr 2 bockar, ett antal änder och en orre......på cirkus 40 jaktdagar......får anses var rätt dålig utdelning. Å andra sidan har jag bara bommat en orre, i övrigt har jag tagit de lägen jag har fått. Framförallt har jag passat på älg i 18 dagar utan att få skjuta, det är lite otur faktiskt, men men, så är de.
Publicerat Januari 31, 200818 yr När jag började skriva detta tänkte jag att det var ett skitår för mig också men när jag räknade efter så belv det hyfsat ändå. En älg men den var stor nog för två, synd bara att det var en ko. Sen tror jag kring 7 grävlingar, 3 rävar. På fågelsidan är siffrorna lite oklara men, mer än fem järpar några orrar, nån morkulla, tyvärr ingen tjäder Sen har vi kråkfåglar å det är kanske 10 skator 50 kajor och nån kråka. Roligast var förstås grävlingar och räv för terriern.
Publicerat Januari 31, 200818 yr Bisonoxe? Hör inte dom hemma i typ texas? eller i öknen nånstans? ??? ;D Finns det många i Sverige?
Publicerat Januari 31, 200818 yr Skall försöka mig på en lite summering, dock så är ju inte jaktåret slut än. Men hitils har det gått ganska tungt. Är nog sämsta sesongen på länge, dock så har jag ju inte jagat nästa nå älg alls. Där brukar jag skjuta mellan 6-10st per år. Men det var förr det . men så här ser det ut hitils. Skall väll hinna bli några rävar och mårdar till, och eventuellt en katt. 2st älgar (1ko+1kalv) 1st bock 4st rävar 6st grävlingar 2st mårdar 2st tjädrar 2st orrar
Publicerat Januari 31, 200818 yr Inte det bästa jaktåret precis men......saldot hittils enligt följande: - 1 älgkalv - 1 rådjur - 3 harar (hittils) - 1 grågås - ca 10 st sjöfåglar - 1 orre och 1 järpe - ett par sjubbar och minkar i bolagsfällan som vi har ut Vi har mycket räv pågång nu, tyvärr många skabbare så vi hoppas att skaren skall släppa till helgen så att vi kan ge dom en match och ta bort dom sjuka.........siktar på att få uppdatera listan med några rävar ännu.
Publicerat Januari 31, 200818 yr Ja summan av jaktåret är: 1 älg (den första) 4 grisar ett tiotal grävlingar vet inte hur många änder kråkor kajor skator ganska många hmm räknas mössen som man tagit i fälla innomhus?
Publicerat Januari 31, 200818 yr MKJ Menar nog Visent i polen då Vet ej om de är lovliga dock : //Roggman66
Publicerat Januari 31, 200818 yr MKJ Menar nog Visent i polen då Vet ej om de är lovliga dock ://Roggman66 Finns iof bisonoxar i Sverige men jag vet inte om det har lyckats rymma någon ännu, men man kan ju alltid hoppas Mvh
Publicerat Januari 31, 200818 yr vad heter domdär konstiga korna som ni har uppe i fjällen då? fanns typ 7 st fria för någe år sen..
Publicerat Januari 31, 200818 yr vad heter domdär konstiga korna som ni har uppe i fjällen då? fanns typ 7 st fria för någe år sen.. Tror du syftar på myskoxe ;D.
Publicerat Januari 31, 200818 yr jaa det kan hända Finns det såna kvar då? Jo nog finns dom kvar dom är fredade.... typ dödsstraff på att skjuta en sån
Publicerat Januari 31, 200818 yr Glöm inte när jag "guidade" dig i norribäcken i kanot när du fick skjuta dina 3 första gräsänder he he he.. glömde de fan. konstiga fåglar.. simmade i vattnet?
Publicerat Januari 31, 200818 yr Nja inget bra år antalsmässigt iaf. 1 impala 1 schakal 1 springbock 15 gräsänder på 2 jaktdagar 1 hare Nej absolut ett jaktår att lägga till handlingarna :-
Publicerat Januari 31, 200818 yr 3 kajor, 3 skator, 12 nötskrikor,1 trut, 1 duva, 1 bock, 6 änder, 2 tyskharar, 1 älgtjur, 1 dovhjortshind, 1 grävling. antalsmässigt så är det inte mycke att skryta med, men mycke tid har gått åt till att jaga in den nya taxförmågan.än återstår lite jakttid, hoppas komma åt lite mer kråkfågel och kanske nån räv.....
Publicerat Januari 31, 200818 yr 1 Råbock, som för övrigt är årets höjdpunkt 3 Orrtuppar 1 Järpe 3 Rävar 5 Gräsänder 3 Knipor 3 Krickor 2 Bisam Någon skata och kråka har det också fallit.
Publicerat Januari 31, 200818 yr Fällda djur under jaktåret 2007/2008 (än är det ju inte slut) 2 rådjur 1 grävling 1 tjäder 3 änder 2 orrar x duvor x skator x kråkor x järpar ( x = Ingen aning hur många ) Det blev ingen älg i år men hunden gick bra. Såg mycket älg men fick aldrig nått bra läge. Andra fick äran i stället. Men man ska väl inte klaga. Förra året blev det ju 3 st. När det gäller toppfågeljakten får man väl erkänna endel bommar också. :'(
Publicerat Januari 31, 200818 yr Behöver nog en motivationskonsult alternativt förskottspension för att komma i gång med fågeljakten igen. :- Med tanke på att du tackar nej till Både Gotlandsbjudning och fasanjakt så känns det som ett rätt hopplöst fall..
Publicerat Januari 31, 200818 yr Med tanke på att du tackar nej till Både Gotlandsbjudning och fasanjakt så känns det som ett rätt hopplöst fall.. Man fick inte skjuta fågel på Gotland när jag var där i alla fall....hade så varit fallet så skulle nog siffrorna ang.skyttestatistiken sett lite bättre ut.... Kaniner suger !!!!!!
Publicerat Januari 31, 200818 yr Man fick inte skjuta fågel på Gotland när jag var där i alla fall....hade så varit fallet så skulle nog siffrorna ang.skyttestatistiken sett lite bättre ut....Kaniner suger !!!!!! har du blivit seg i svingen ;D
Publicerat Januari 31, 200818 yr Med tanke på att du tackar nej till Både Gotlandsbjudning och fasanjakt så känns det som ett rätt hopplöst fall.. Lite flickigt det där med hageljakt egentligen, har för kort hår helt enkelt 8) Gotland var ren självbevarelsedrift efter allt snack om sprit, trånga sovsäckar och glidmedel....fasaner har jag väl inte sagt nej till :