Jump to content

Finns det någon annan hobby??

Recommended Posts

• Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• TurboX

8

• maddog

4

• lsjonsson

4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det står att man kan diskutera andra hobbys än jakt här. Min fråga lyder, finns det några andra hobbysar???  ;D

jakt är ingen hobby. inte för mig iallafall. det är ett sätt att leva och andas. och ja, om nu jakt ses som en hobby så finns det andra. musik och längdskidåkning är 2 av mina stora intressen

Guest sickboy75
Den står sen några veckor i mitt garage :D ....nöjd nöjdare nöjdast! :P

Sickboy75: Angående CoD4, en polare hade det spelet på sin dator, du vet hurt man blir....får jag testa osv etc :P ....3 timmar senare och X antal fiendesoldater undanröjda (singleplayer) så tyckte både han och jag (mest han) att det var dags för mig att ge upp spelandet för den kvällen :D:D:D......jäääävligt kul spel!

Haha, jupp "been there done that"

Men prova att ställa dig på ett ställe i singleplayer utan att avancera, det slutar aldrig att komma fiender *S*

tyckte det var det enda minuset i spelet faktiskt.

Men fortsätt att spela det, det är ett uppdrag då man spelar som sniper och har fiende soldater som går ca 2 meter förbi dig, den banan slutar med att du får försöka pricka en otäcking på 900 meter+ med en Barret cal 50, du har en liten flagga vid målet, så du måste kompensera vindriktningen hehe...

Men den riktiga tjusningen är multiplayer läget.

Klanen jag brukar spela med låg väldigt högt rankade i BF2 förut, men dom spelar allihop CoD4 nu istället :P

När jag kommer få råd med en ny dator (om sådär 100 år) så kommer jag inhandla lite spel, har velat testa CoD4. För tillfället spelar jag bara BF2142 online, mest för kul.

Som tur var har man lagt ner WoW, usch vad tid man lagt ner på det spelet...

Det väntas ett par väldigt roliga spel detta år, såsom Far Cry 2 till exempel.

Jag gillar detaljer/grafik i spel, desto bättre desto roligare. Kräver dock sin burk så en 4 år gammal en klarar inte av det jag vill ha.

Guest sickboy75
När jag kommer få råd med en ny dator (om sådär 100 år) så kommer jag inhandla lite spel, har velat testa CoD4. För tillfället spelar jag bara BF2142 online, mest för kul.

Som tur var har man lagt ner WoW, usch vad tid man lagt ner på det spelet...

Det väntas ett par väldigt roliga spel detta år, såsom Far Cry 2 till exempel.

Jag gillar detaljer/grafik i spel, desto bättre desto roligare. Kräver dock sin burk så en 4 år gammal en klarar inte av det jag vill ha.

Tack och lov så har man tagit sig ur WoW träsket *S*

Ja ska man hålla sig uppdaterad med alla spel så kostar det snabbt pengar, har en Dell XPS, 3,2ghz pentium, uppgraderade Ram minnet till 2gig.

Grafikkortet är ett Geforce 6800.

Klarar mig gott o väl med detta till CoD4, kompisen uppgraderade sin burk för 10 papp endast för o kunna spela :D

Hans kommentar: "det är värt varenda krona", och gillar man FPS i online läge så är det här det bästa spelet just nu.

BF2 var utrustad med en "slumpgenerator" vilket innebar att man inte alltid träffade när man sköt träffarna blev "slumpade"

Fanns vissa moddar där detta var borttaget.

Vi brukar ha lite LAN och har mest kört CoD2 förut, men nu är det fyran som gäller för hela slanten :lol:

Fredde_piteå
Haha, jupp "been there done that"

Men prova att ställa dig på ett ställe i singleplayer utan att avancera, det slutar aldrig att komma fiender *S*

tyckte det var det enda minuset i spelet faktiskt.

Men fortsätt att spela det, det är ett uppdrag då man spelar som sniper och har fiende soldater som går ca 2 meter förbi dig, den banan slutar med att du får försöka pricka en otäcking på 900 meter+ med en Barret cal 50, du har en liten flagga vid målet, så du måste kompensera vindriktningen hehe...

Men den riktiga tjusningen är multiplayer läget.

Klanen jag brukar spela med låg väldigt högt rankade i BF2 förut, men dom spelar allihop CoD4 nu istället :(

Yes!...den han jag spela till hemma hos polaren :unsure:....riktigt coolt uppdrag, att man sedan ska "plocka" helikoptern med 50BMG:n gör ju inte det hela sämre B)...

dock gjorde jag bort mig där i gräset när fienderna knallar förbi, ställde mig upp med pistolen i högsta hugg och matade B) .....såg sedemera stridsvagnen och de typ 100 andra fiende soldaterna och insåg att det var *rätt*kört :blink:

hmmm, nu vart jag sugen på att spela.....måste ringa polaren och höra vad han pysslar med ikväll ;):P

Yes!...den han jag spela till hemma hos polaren :blink:....riktigt coolt uppdrag, att man sedan ska "plocka" helikoptern med 50BMG:n gör ju inte det hela sämre B)...

dock gjorde jag bort mig där i gräset när fienderna knallar förbi, ställde mig upp med pistolen i högsta hugg och matade B) .....såg sedemera stridsvagnen och de typ 100 andra fiende soldaterna och insåg att det var *rätt*kört ;)

hmmm, nu vart jag sugen på att spela.....måste ringa polaren och höra vad han pysslar med ikväll :(:P

Fan va skoj det låter, men ni spoilar bra mycket för mig. :unsure:

• 8 months later...
Det står att man kan diskutera andra hobbys än jakt här. Min fråga lyder, finns det några andra hobbysar???  ;D

Jeg synes fri dykking er den beste hobby etter jakt :( , men måtte slutt på grunn av ørene :( så nu går det kunn på jakt og fiske

Fiske e helt underbart, och även musik! Jag menar, vem lyssnar inte på musik? :D

Men ingenting slår jakt iaf :wub:

spela gitarr är bättre än att lyssna på musik. men det slår inte jakt i alla fall

• 2 weeks later...
Guest räser_russelln

En hobbies som jag har utöver jakten är att tölta fram på min islandshäst....

Konstigt att ingen skrivit viltvård. Lägger åtskilliga timmar på det varje år. Holkar, viltåkrar, saltstenar m.m.

Konstigt att ingen skrivit viltvård. Lägger åtskilliga timmar på det varje år. Holkar, viltåkrar, saltstenar m.m.

Anser inte det är en ANNAN hobby <_< Det tillhör jakten <_<

En fisketur på Dalälven mår man absolut inte dåligt av. Gillar även att härja i skog och mark med kameran.

Sen är det fotboll och golf som gäller.

Har efter 22 år lagt fotbollsskorna på hyllan, och golf blir det bara när man måste få ur sig lite ilska... :D

mickel
En fisketur på Dalälven mår man absolut inte dåligt av. Gillar även att härja i skog och mark med kameran.

Sen är det fotboll och golf som gäller.

Har efter 22 år lagt fotbollsskorna på hyllan, och golf blir det bara när man måste få ur sig lite ilska... :D

22 år!? :D Du är väl bara 19 pojkvasker! :D:huh:

Wizard

Hobbies... tja

Spela in musik i min studio. (elak gitarrist!)

Samla på whisky (som jag dricker upp, inte samlar damm i hyllor)

Goda viner...

Laga god mat med influenser från hela världen i stora mängder (även inhyrd på diverse tillställningar)

Föda upp Brahma höns, myskankor och löpankor. (kött & äggproduktion)

Har grisar och får som kommer till våren.

Brygga öl och cider

Odla konstiga ekologiska grönsaker

Plocka svamp

Men sen jagar jag resten av tiden! B)

Ja just det ja... har fru och barn oxå :mad:

Jag är frivillig inom sjöräddningssällskapet. Barnen är i fotbolls åldern och har precis börjat träna och sen jakten det lilla man kommer iväg(men det sista var ju ingen övrig).

• 2 weeks later...

Fotboll är ett stort intresse trots mina snart 38 år :P .På Div 4-5 nivå.Man måste ju va tränad tills man ska börja gå i skog o mark :rolleyes: .

Italiensk långsvärdsfäktning och rapirfäktning. Det är "the real stuff" som gäller, inte de pseudosvärd som sportfäktningen har (ber om ursäkt allla eventuella sportfäktare på forumet). Den praktiska utövningen ligger dock på hyllan för närvarande.

Andra intressen är att laga mat och äta upp den, skämma bort katten, rigga, programmera och köra ljus i studentspexet och titta på (lokal) hockey.

;) ?? annan hobby?? finns inte tid!! fast funderar att skaffa mig en bättre kamera att ha med när man ränner runt i skogen när det e låg sässong..
22 år!? :huh: Du är väl bara 19 pojkvasker! :mad:;)

22....det var några år sen det. Fyller 28 år om cirkus 1 månad. :(

parsonrussellterrier

Jeg har bestilt meg viltkamera. men dette går vel kanskje under jakt det også?

Ellers så fisker jeg hummer om høsten. Det er en spennede hobby som kun varer 2 mnd om høsten her..