Publicerat Januari 31, 200818 yr Är denna sista väntan på att nya små jämtar ska födas :-X :-X Jag vill ju veta nu vad det blir liksom :
Publicerat Januari 31, 200818 yr Är denna sista väntan på att nya små jämtar ska födas :-X :-XJag vill ju veta nu vad det blir liksom : Förhoppningsvis valpar ;D av renrasig jämthundstyp
Publicerat Januari 31, 200818 yr Författare Förhoppningsvis valpar ;D av renrasig jämthundstyp Jo, det är ju givet, men hur många? Hur många hanar? Hur många tikar? Vill veta nuuu ;D
Publicerat Februari 1, 200818 yr Författare Istället för att lalla omkring och leka i snöstorm, kan hon väl klämma ur sig valpar istället tycker jag ;D
Publicerat Februari 1, 200818 yr Hon börjar ju se lite rund ut nu onekligen. ;D Kul med nya barnbarn! ;D :-*
Publicerat Februari 1, 200818 yr Författare Hon börjar ju se lite rund ut nu onekligen. ;D Kul med nya barnbarn! ;D :-* Lite????? Hon är som en val på 4 ben
Publicerat Februari 1, 200818 yr Lite????? Hon är som en val på 4 ben Haha! Väldigt rund då! ;D Är det bättre ??? ;D
Publicerat Februari 1, 200818 yr Författare Jag känner likadant! När väntas valparna? v.8? Om jag räknat rätt, så inom en vecka, men sedan kan det ju vara +- några dagar också, beroende på vilken paning som "tog"
Publicerat Februari 1, 200818 yr Om jag räknat rätt, så inom en vecka, men sedan kan det ju vara +- några dagar också, beroende på vilken paning som "tog" Ok! Ojoj, samma för mig! Vi får väl se vem som är först i mål!
Publicerat Februari 1, 200818 yr Om jag räknat rätt, så inom en vecka, men sedan kan det ju vara +- några dagar också, beroende på vilken paning som "tog" Ok!Ojoj, samma för mig! Vi får väl se vem som är först i mål! Haha! Det är som en liten tävling mellan Er uppfödare. ;D
Publicerat Februari 1, 200818 yr Haha! Det är som en liten tävling mellan Er uppfödare. ;D Haha, javisst. Dock är jag inte uppfödare utan jag har bokat en valp hos en annan uppfödare. Men det är lika spännande för det! ;D Om Jämta behåller någon valp själv kan vi ju se hur det går i utvecklingen mellan valparna!
Publicerat Februari 1, 200818 yr Haha, javisst. Dock är jag inte uppfödare utan jag har bokat en valp hos en annan uppfödare. Men det är lika spännande för det! ;DOm Jämta behåller någon valp själv kan vi ju se hur det går i utvecklingen mellan valparna! Ok! Ja, det vore kul om Ni hade en tråd ihop där Ni jämnför valparnas utveckling när dom nu kommer att födas nästan samtidigt.
Publicerat Februari 1, 200818 yr Författare Om Jämta behåller någon valp själv kan vi ju se hur det går i utvecklingen mellan valparna! Tanken är ju att en tikvalp ska sparas, men vi får se vad som kommer först Nu har hon avancerat till knähund i allafall : Mattes lillpiga ;D
Publicerat Februari 1, 200818 yr Tanken är ju att en tikvalp ska sparas, men vi får se vad som kommer först Nu har hon avancerat till knähund i allafall : Mattes lillpiga ;D Hon vill väl vara nära barnmorskan. :-*
Publicerat Februari 1, 200818 yr Författare Hon klarar det bra på egen hand sist, men hon är väldigt förtjust i massagen hon får regelbundet och ju längre hon går, ju mer gillar hon den
Publicerat Februari 1, 200818 yr Hon klarar det bra på egen hand sist, men hon är väldigt förtjust i massagen hon får regelbundet och ju längre hon går, ju mer gillar hon den Det var likadant med min gammelsetter! Hon låg jämte mig i rumssoffan sista tiden och såg på tv medans jag masserade henne och försökte känna efter hur många valpar det var mne jag hade fel bägge gångerna.
Publicerat Februari 1, 200818 yr Författare Ja, jag har inte ens försökt med det Har lyssnat på små valphjärtan och ser att det sprattlar i magen och det räcker för min del.. Men jag tycker nog att hon kan göra som sist och valpa någon dag tidigt, för nu är jag så nyfien på de små :
Publicerat Februari 1, 200818 yr Ja, jag har inte ens försökt med det Har lyssnat på små valphjärtan och ser att det sprattlar i magen och det räcker för min del.. Men jag tycker nog att hon kan göra som sist och valpa någon dag tidigt, för nu är jag så nyfien på de små : Första gången felade det bara på en för lite (7 och det blev 8) andra gången felade det på 3 för lite (6 och det blev 9).
Publicerat Februari 2, 200818 yr Författare Skåningen vinner, som alltid! :-* :-* Har din valp blivit född redan??
Publicerat Februari 2, 200818 yr Har din valp blivit född redan?? Haha nej, inte än! Men jag väntar! Det är faktiskt rätt roligt att båda väntar in valpar v.8! Kan hända att jag svänger inom när jag ska till dalarna i Juni! Har förmodligen med mig busen då!