Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Månne är det dags för en kipplauf??

Featured Replies

Publicerat
B)
Publicerat

Blir det en standard eller stutzen ???

94 cm låter smidigt och Merkels K3 stutzen tror jag mätte in på 91 cm.

mats

Publicerat

Alltså detta är forumets förbannelse  >:(

Det här trippelprojektet var ju grymt spännande, såg på allvar fram emot en bild på tre vackra customvapen tagen av Henrik och utlagd på jaktsidan men så lyckas ett gäng härvarande sabotörer samt terrorister distrahera Henrik! Skulle f-n ha låst tråden tidigare  >:(

Så Henrik, blända oss med din förhoppningsvis befintliga simultankapacitet, kör på med .375:an med  ;D ;D

Mvh!

Publicerat
Skulle f-n ha låst tråden tidigare  >:(

Då får du nog terminera Henrik, för det var ju han som startade tråden  ;D

Publicerat

jag har sett ljuset där borta i form av ett låssystem till en enpetare men har inget namn på det ska försöka få tag på det snarast  OCH DEN HAR EN BYGEL ;D ;D ;D ;D ;D

samme

Publicerat
  • Författare

Byglar är väl sådant man får plocka ur tvättmaskinen när hustrun tvättat underkläder ??? ???

Märkligt att du vill ha dem på en bössa ???

;) ;)

Hippen, apropå min hustru kan jag bara konstatera att du numera anslutit dig till hennes uppfattning om min förmåga att fatta rationella beslut när det handlar om vapen :-*

Vänligen,

Henrik

Publicerat

byglar i tvätt maskin ??? vad har jag där att göra,den köpte jag åt frugan . jag fick en bössa och hon fick en såndära som gör att jakt kläderna luktar gott OCH det är inte bra ;)

samme

Publicerat

Hej Henrik!

Verkar som om du kommit på trevliga tankar nu när du är hemma och tar hand om "den lille".

Jag ringde till dig 3 gånger i förrgår utan resultat, tänkte att det var ett tag sedan senast.

Lite off topic så har jag en del konstiga tankar själv också för tillfället. dock inte om kipplauf vapen. Men därimot om Take-down bössor. Jag har kollat på Husqvarnas Take-down. Har du någon erfarenhet av dessa?

Får nog starta en egen tråd om detta.

Här är en länk till en sådan bössa som jag syftar och fluktar efter ;)

http://www.begagnadevapen.com/article.php?a=607

Ha det bra!

MVH/Jocke

• 1 month later...
Publicerat

I senaste VT var en bild på Norbergs Blaser kipplauf, och nu har han fått "krypa till korset" och låtit montera en 2 hg tung pipvikt på bössan för att få till en anständig balans. Det ser inge vidare ut, men tydligen mycket effektivt. Lite tråkigt att en såpass stilren skapelse ska behöva befläckas på det sättet, men uppenbarligen kan man inte både behålla kakan och äta den :unsure:

Publicerat

som ni vet så har jag varit inne på att skaffa en enpetare men har kommit på bättre tankar( om man kan kalla det så )

jag köpte en kombi förra året och den är jag supernöjd med ock har tänkt att investera i en till så småning om

fördelen med en kombi mot en en skottare är att du får en hagel pipa utan att det gör något på vikten eller plånboken, i alla fall om det är en simons vikten ligger på ca 2,7kg och kan välja en klass ett kaliber tex, 6,5-57r. 7-57r mfl.

mvh, samme