Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny 08 träff, TORSDAGEN DEN 8 MAJ, kl 18 -20.

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Jag har hört att vid forumträffar som denna skall den forumist med flest barn bjudas på öl av samtliga övriga deltagare...jag har fyra och ni kan bjuda mig på vanlig lager :rolleyes:

Spontant känns det som om det kommer bli många öl då, Stojjan. Vi blir kanske en 10 - 15 pers och ska alla bjuda dig på fyra öl var, så får du nog problem vid hemkomsten på torsdag kväll. Frugan din lär inte bli så glad. :lol::P

• Svar 127
  • Visningar 19k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

15 x 4 öl ger dig 60 stora stark.

Jag misstänker att du kommer att få se nya jaktmarker och inte vilka jaktmarker som helst. De sälla jaktmarkerna...

Jaktmarker är inte alltid av godo Stojjan. Vi får bjuda på fingerborgsöl helt enkelt!

Publicerat
15 x 4 öl ger dig 60 stora stark.

Jag nöjer mig med en öl per forumist... :lol::P ..10 - 12 öl har man väl lyckats fått i sig förr...fast det var kanske 15 - 20 år sedan sist :rolleyes:

Publicerat
Jag har hört att vid forumträffar som denna skall den forumist med flest barn bjudas på öl av samtliga övriga deltagare...jag har fyra och ni kan bjuda mig på vanlig lager :lol:

Definiera "flest barn".. avses den faktiskta mängden eller den man tagit ansvar för?

Mvh!

Publicerat
Definiera "flest barn".. avses den faktiskta mängden eller den man tagit ansvar för?

Mvh!

Förhoppningsvis är det samma antal :D

Publicerat

Förresten...är någon av er som kommer i morgon duktig snickare med gott om tid och låga anspråk på ersättning... :P

I så fall kan jag bjuda just dig på öl i stället...och prata lite om hur din närmaste framtid kan se ut :D;)

Publicerat

Du måste vara en dryg jävel Stojjan! Eller finns det någon annan förklaring till att du ska dit en dag före oss andra???

:D

Mvh!

Publicerat
Du måste vara en dryg jävel Stojjan! Eller finns det någon annan förklaring till att du ska dit en dag före oss andra???

:lol:

Mvh!

OK Hippen-Pippen...stor i mun är ju lätt att vara när man sitter bakom datorn..vänta bara till vi gör upp på plats...i golfsimulatorn ;) ..tror inte jag vågar utmana dig på skyttet ;)

Publicerat

;)

Jaha ja, jag har ju aldrig spelat golf..åtminstonde inte på några år.. och innan dess så vart det ju rätt mycket B) Men det var ju ett tag sen så jag tror jag ger mej där.. :lol:

Ta nu inte illa upp, se i stället till att åka in och gå på gatorna som en vanlig man på RÄTT dag ;)

Mvh!

Publicerat

Nu är det så många turer om vilken dag det är som vi ska ses, så jag börjar värma redan idag sådeså!!

Ring när ni närmar er så kommer jag ;) ( Det kan behövas MÅNGA signaler dock)

Mvh Jansson

Publicerat
  • Författare

Det är svårt att vara mer tydlig än rubriken men jag ändrar den med veckodag så att ni alla kommer imorgon TORSDAGEN den 8 MAJ. :lol::P

Hörde av någon som trodde att träffen var den 30 maj, vet inte riktigt hur det gick till, egentligen? :):rolleyes:

Publicerat
Det är svårt att vara mer tydlig än rubriken men jag ändrar den med veckodag så att ni alla kommer imorgon ONSDAGEN den 8 MAJ. :lol::P

Hörde av någon som trodde att träffen var den 30 maj, vet inte riktigt hur det gick till, egentligen? :):rolleyes:

För mig är det torsdag imorgon, idag är det onsdag och bockjakt - så jag siktar på att vara där torsdagen den 8 maj :D

Publicerat
  • Författare
För mig är det torsdag imorgon, idag är det onsdag och bockjakt - så jag siktar på att vara där torsdagen den 8 maj :lol:

Ändrat! :):rolleyes:

(Besserwisser)

Publicerat
Ändrat! :):rolleyes:

(Besserwisser)

Ha ha ha jo du! kunde inte låta bli, du la upp den så snyggt

Publicerat

Hövva.. Jobbat halvnätter två dagar i rad, precis vaknat nu. Satt här och hade ångest ett tag, fan orkar inte åka in i dag! Shit va snurrigt det kan bli.. Fast iofs så hade det nog varit kul idag med, jag och Stojjan i Golfsimulatorn ;)

Ska försöka jaga rätt på Hylsan här telefonledes under dagen och kolla hur vi ska lösa logistiken, måste vänta tills hustrun kommer hem från jobbet bara..

Mvh!

Publicerat

08 träff?

Guuuuu så löjligt. Förmodligen dricker ni vin på träffen med ;)

Är inte alls avundsjuk och tycker det är trist attd et är så långt bort ;);)

Publicerat
  • Författare
08 träff?

Guuuuu så löjligt. Förmodligen dricker ni vin på träffen med ;)

Är inte alls avundsjuk och tycker det är trist attd et är så långt bort ;);)

Nu är det grabbarna som ska träffas, inte Jägareförbundet Centrala Stockholm som alltid serverar vitt vin & räkor på deras årsmöten. :D;) Nu blir det bira & burgare.

Publicerat

Golfsimulator, vin och räkor...verkar blir bättre och bättre..här i stockholm har ju vi grabbar lite stil till skillnad från er Bonnläppar från Lapphelvetet.. ;)

Måste dra nu, skall tända elden i grottan och klubba en mammut innan det är dags att lägga fram kläderna till i morgon ;);)

(jo vi har många sidor vi 08:or eller vad säger du Örjan...)

Publicerat

jag tar med havsre(ä)kor å lite bubbel,dress code bör juh vara gustaviansk stil,hitta just min lös mustach och mina klackskor,jo satan jag tar ett glas rött å väntar in torsdagen

ps vesslan du kommer inte skjuta nått så varför äns försöka ;)

Publicerat
jag tar med havsre(ä)kor å lite bubbel,dress code bör juh vara gustaviansk stil,hitta just min lös mustach och mina klackskor,jo satan jag tar ett glas rött å väntar in torsdagen

ps vesslan du kommer inte skjuta nått så varför äns försöka ;)

Hördö nu är du på gränsen igen ;)

Svänger förbi dig med lite rådjurshår ikväll, så du kan träna eftersök med Buster och Taggen i helgen ;):D

Publicerat
  • Författare
Golfsimulator, vin och räkor...verkar blir bättre och bättre..här i stockholm har ju vi grabbar lite stil till skillnad från er Bonnläppar från Lapphelvetet.. :lol:

Måste dra nu, skall tända elden i grottan och klubba en mammut innan det är dags att lägga fram kläderna till i morgon :rolleyes::lol:

(jo vi har många sidor vi 08:or eller vad säger du Örjan...)

Det ser ut som jag dyker upp i kostym, känns sådär på en jaktträff. Men är man 08 så är man. Jag kommer ihåg när dallänningarna tjatade på oss att vi skulle köra 4wd på en älgjakt och vi dök upp i en Audi TT 4wd, snacka om att de blev långa i synen när vi förklarade "att ni sa att vi skulle köra 4wd". <_<:lol:

Publicerat

Bröder och systrar, undertecknad har idag sorg... Svår sorg!

Det verkar nämligen som att det kör ihop sig totalt inför kvällen. Sambon har gått och blivit dunderförkyld och vår 6 veckor gamla dotter vägrar bestämt att sova vilket leder till att jag måste ta mitt ansvar och vara familjefar.

Det är inte mycket att göra, känns bara så trisst då jag verkligen har sett fram emot att få träffa personerna bakom era signaturer. Jag hoppas dock att det kommer fler tillfällen likt det Orjant så ypperligt styrt upp inför kvällen. Plus i kanten där.

Jag hoppas ni får en trevlig kväll och må bäste man vinna i skjutsimulatorn!

/Calle som gråter blod

P.s Ta hand om Stojjan ifall han skulle sätta i sig samtliga bjudöl...:rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Bröder och systrar, undertecknad har idag sorg... Svår sorg!

Det verkar nämligen som att det kör ihop sig totalt inför kvällen. Sambon har gått och blivit dunderförkyld och vår 6 veckor gamla dotter vägrar bestämt att sova vilket leder till att jag måste ta mitt ansvar och vara familjefar.

Det är inte mycket att göra, känns bara så trisst då jag verkligen har sett fram emot att få träffa personerna bakom era signaturer. Jag hoppas dock att det kommer fler tillfällen likt det Orjant så ypperligt styrt upp inför kvällen. Plus i kanten där.

Jag hoppas ni får en trevlig kväll och må bäste man vinna i skjutsimulatorn!

/Calle som gråter blod

P.s Ta hand om Stojjan ifall han skulle sätta i sig samtliga bjudöl...:rolleyes:

Varm mjölk och valium brukar vara en bra barnvakt. <_<:lol:

Publicerat

spill upp.capten morgan är både inhalerat och slut :rolleyes:<_<

ps sport dryck erbjuds på toan för den som törs :lol:

Publicerat

Stojan skötte sig föredömligt, minns inte vad det var han sköt vid tillfället men något som jag såg sköt han förbannat bra på!!

Ruggigt trevlig grej detta utan tvekan! Precis hemkommen, avlämnad säkert och tryggt utanför kåken av Hylsan.

Fördomsfri skara, trodde det skulle bli ett jävla liv men ingen noterade att jag skippade ölen första svängen och handlade en halvpava Lindemans i stället :angry: Hade dock varit bättre om jag käkat först för skyttet gick bara sämre och sämre. Jag, Örjan, Walle och Hylsan värmde upp simulatorn lite innan övriga kom och då gick det ruskigt bra med skyttet men sen gick det utför..rejält!

Tog ngr bilder med mobilen men sitter inte vid den datorn nu så jag lär väl försöka lägga in dem i morgon i stället.

Iaf skitkul att träffa er alla, många av er hade jag träffat förr men några var nya. Kul även att Matte Holst dök upp, dessvärre för sent, hade varit kul att se hans hagelskytte in action faktiskt då han skjuter riktigt bra! Nu försökte han skjuta lerduvor med kula och det gick väl inte riktigt lika bra :)

Inväntar resultatet som Notarius Hylsan Publicus lägger ut under morgon dagen eller när han nu får tid.

Mvh!