Hoppa till innehåll

Ålänningar?


Herr Mattsson

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Herr Mattsson

    22

  • Tolle

    6

  • exabit

    5

  • Ponte

    5

Nu när vi har en del ålänningar i farten så kanske dom kan räta ut några frågeteckev?

Vad gäller för att få komma som gästjägare på sjöfågel på Åland? Är det bra jaktpå denna lilla ö?

Vilka vilt har ni gott om?

Kanske det finns länkar som svarar på mina frågor?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är ej ålänning men jag kommer förr eller senare besöka öarna. Pratade med Sune så sent som idag, och så vill jag träffa Stenroos oxå, plus ett gäng forister.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja alltså på våren är det värdelöst med sjöfågeljakt nuförtiden.. knappt så kvoten räcker åt ålänningarna. Annars på hösten är det ju bara att komma o skjuta sig trött på knipor o diverse fåglar. Vanligaste gästjakten sker nog på rådjur skulle jag tro. Vad som krävs vetefan.. ålänskt jaktkort skulle jag tro, samt någon att gästa hos, kanske? ;)

ex: vad pratade du med sune om då?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ex: vad pratade du med sune om då?

Jag köpte en begagnad Tikka M55 Sporter 22-250 i nyskick med Leupold 24x för ett vrakpris :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

och hur fick du nys om den o inte jag?

På det "andra" forumet. Någon ställde frågor om denna bössa samt en Tikka M65 Sporter 6,5x55 i nyskick från samma äldre herre. Under tiden tråden fortlöpte så ringde jag Sune och köpte 22-250n :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

just så. du va kvick då. va den fin då?

Har inte sett bild på den, men Sune sa att om Tikka M55 fortfarande såldes nya så skulle denna ställas in i hyllan bland dem och kunna säljas som ny. Hoppas det stämmer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

då är det nog så. PMa priset om du vill ^^ låter intressant dedär.. bara för vetandets skull.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

aha. fan dedär såg intressant ut! måste fara in imorgon! se om jag hittar något beggat sako/tikkalås att bygga 6-06an på.. tänker inte bygga om T3an har jag bestämt nu. blir ett helt nytt paket. Kom fram till att min vapengarderob fan är klen ändå just nu.. 3 vapen o en rått22a... herregud. ska se om win1300 pumpen är kvar. hoppas kan man ju.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

bänkbössan(.222) är min gamla pang som jag hade förra sommaren. fin sak om man gillar att ligga i bana och plinka!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På det "andra" forumet. Någon ställde frågor om denna bössa samt en Tikka M65 Sporter 6,5x55 i nyskick från samma äldre herre. Under tiden tråden fortlöpte så ringde jag Sune och köpte 22-250n B)

De var ju jag, plus att jag var 1 timme snabbare än dej B):D:D Dom hade ju legat ute på hemsidan länge när jag skrev om dom på robsoft :D Den M65:an han hade inne som jag lade beslag på var iaf i fint skick och det tror jag nog 22-250:in också är, det var ju som du skrev samma f.d ägare på båda så :D

Han arbetade i maskinen på färja förut och så fort dom fick nya verktyg lackade han dom så dom skulle hållas rena, och han hade 11 kulgevär och alla hade eget hölster, aldrig "fel" bössa i "fel" hölster osv. Väldigt pedantisk och ordning och reda med andra ord, det finns bilder på min bössa samt på hans hemsmidda laddbräde i en tråd på robsoft. B)

Btw e de min gamla T3:a som är till salu där, 3månader gammal och ca.40-50skott skjuten :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ska se om win1300 pumpen är kvar. hoppas kan man ju.

Sugen på en sån? Jag köpte en beggad sån dan före jul och har provskjutit 3 skott med den sen dess :D Bestämde mig egentligen innan jag fick licensen att jag skulle sälja den, har aldrig och kommer aldrig att tycka om pumpar så :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

ska du ta livet av dig eller flytta eller radera dig från forumet?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
ska du ta livet av dig eller flytta eller radera dig från forumet?

Nej tänkte nog leva och bo kvar och vara medlem här ett tag till :blink::D Ifs skulle jag vilja flytta ner till Södermanland men tjejen vill inte komma med :) Nämen jag kommer aldrig ihåg att jag är med här så det blir bara ett besök varannan månad typ så jag funderade på att radera mig och bara gå in och kika och sämre lär det bli nu när jakten drar igång, men sen vart jag kvar iaf ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
fylla tyska turister som blir in åtlad av röda vägar ? :D

;D

Tjena förresten erix. Vem e du o var bor du ? Sånt måste tilläggas i denna tråd. så att vi småfolk vet vem varandra är.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Heter Erik, kommer från Finström men bor nu i Mariehamn.

Du vet nog vem jag är, har gått el & data i yrkesskolan.

Tror jag gick trean när du gick där eller hur det nu var.

no vet ja no..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...