Publicerat Juli 10, 200817 yr Jag har en fundering kring kulor till min Finnlight.Jag har idag Interbound 150 gr som jag använder, funderar på att ha dom till bockjakten i augusti samt vårjakten. Jag har också köpt Accubound 180 gr som jag tänkte ha till drevjakt på älg, rådjur, hjort och gris. Men jag har ca 100 kulor Hornady RN 200 gr som jag köpte till min 30 - 06 och jag funderar på att ladda dom för att använda till vakjakt på gris. Gillade den kulan grymt mycket till min 30 - 06. Är den för tung alt för stor för 308 w? Varför använda Hornady 200 gr när du har en sådan premiumkula som 180 gr Accubond. Kör med den på grisvaket så är du hemma! /Henke
Publicerat Augusti 4, 200817 yr Jag har en fundering kring kulor till min Finnlight.Jag har idag Interbound 150 gr som jag använder, funderar på att ha dom till bockjakten i augusti samt vårjakten. Jag har också köpt Accubound 180 gr som jag tänkte ha till drevjakt på älg, rådjur, hjort och gris. Men jag har ca 100 kulor Hornady RN 200 gr som jag köpte till min 30 - 06 och jag funderar på att ladda dom för att använda till vakjakt på gris. Gillade den kulan grymt mycket till min 30 - 06. Är den för tung alt för stor för 308 w? Tjena Orjant Jag kör med Interbound 150 gr i min 308 och det är inget djur som har klagat, jag får upp mina i 910 m/s och rådjuren är inte pulveriserade på utgångs sidan. Matte