Publicerat Mars 23, 200818 yr Jag har ingen egen erfarenhet av 44 magnum till rådjur men jag har för mig att både Mr 9.3x62 och Exabit haft små byglar i 44 mag avsedda för rådjur (bland annat). Jag vet inte vilka erfarenheter de har gjort men jag skulle tro att en liten 44 mag funkar klockrent på rådjur inom rimliga håll Problemet för mig är att jag inte är någon bygelfantast vilket gör att jag inte kännt mig så lockad av 44 mag, nu tror jag i o f s att Ruger har en cylinderrepeter i 44 mag i sitt modellprogram??? Den nischen som byglarna fyller för sina ägare har jag istället försökt fylla med en liten dubbelstudsare i 8x57 IRS Vänligen, Henrik
Publicerat Mars 23, 200818 yr kraft fulla klass 2 vapen vilken typ vill du ha? äldre drilling med 9,3-72r är en patron som är bra ut till 150m och kan laddas till klass 1 44magnum är bra till klass 2 i bygel med lämplig kula en bygel till är marlin, winchester i 30-30 avstånd 150m där har du några bra kalibrar i klass 2 mvh, samme