Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävjakten

Featured Replies

Publicerat
Jag satt och vakade räv igår kväll, jag såg en på ca. 250meter men annars så var det tomt men mycket spår. Därimot såg jag ett rådjur ca. 110meter från vakplattsen, tittade i kikarsiktet och dreglade lite. Stor suck...  :P

Varför sköt du inte när du såg räven. 250 meter är vell inte så långt :)

Hälsningar Emil

Publicerat

Jag satt och vakade räv igår kväll, jag såg en på ca. 250meter men annars så var det tomt men mycket spår. Därimot såg jag ett rådjur ca. 110meter från vakplattsen, tittade i kikarsiktet och dreglade lite. Stor suck...  :P

Hälsningar Emil

Nä fan heller, man får klämma till  lite hårdare bara när man trycker av så når det fram  ;D

Publicerat

Hälsningar Emil

Härligt Emil att du hittat hit.

Skriv en rad om vem du är på medlemmar.

Publicerat

1 hanräv mindre... ca 8kg med kalasfin päls... synd att den inte hade någon svans  ::)

Publicerat
1 hanräv mindre... ca 8kg med kalasfin päls... synd att den inte hade någon svans  ::)
Svaret på det vet du ::)
Publicerat

Svaret på det vet du ::)

Men jag sa ju till Gotland var han kunde hämta svansen så han kunde få en komplett räv, men tydligen så har han vissa problem med att skjuta kompletta djur, tex han skjuter bara bockar utan horn  ;D ;D

• 3 weeks later...
Publicerat

nestor1wa.jpg

Tänkte lägga in mitt första inlägg (här på foorumet) angående rävjakt... :D

Räven på bilden är inte tagen ur gryt, utan sköt den för min TJT efter ca 30 minuters drev(fullt skall) ute på en holme...

Publicerat

9 har det blivit för hundarna (skjutit fem själv).....Perra vad har du för en stövare på bilden ???

Publicerat
9 har det blivit för hundarna (skjutit fem själv).....Perra vad har du för en stövare på bilden ???

Det är en Rysk stövare. Dock inte min  :(

Publicerat

Jag spårade av runt vårt område.

Tyvärr hade det snöat igen allt. :-

Massa fåglar dock..

(sen fick jag rasta .22 mag...)  ;D

• 2 weeks later...
Publicerat

Såg i går ett program på Animal Planet om rävar som bodde på en soptipp (tror det var i England).

Tyckte mest synd om rävarna då specielt en hanne var svårt anngripen av skabb och blind på ena ögat.

Tycker det måste vara humanare att döda en så skabbig räv än att filma den i ett års tid.

Till min förvåning försvann skabben från hanräven :o.

Hur vanligt är det att rävar överlever skabb ???

Publicerat

Detta är en test för att se om mina bilder kan förminskas...

Publicerat

Det ser väll bra ut urtagen och klar ;D

Eller har du förminskat den så mycket att tarmpaketet inte fick plats ;)

Publicerat

He He He ;D ;D ;D

Det blev närstrid med denna räv. Ca 15m ;D ;D

Skottet avlossat 00.04 1 Aug ;)

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Var och kastade ut en massa småfisk på åteln under lördagen.

Igår blev det att sitta i kojan under hela kvällen-natten.

Tror ni det kom någon räv då.............nope rätt gissat. >:(

Efteråt gick jag ner och lyste med min strålficklampa på åteln för att se om fisken dragit till sig några rävar.

Vad jag snabbt kunde se fanns det precis hur jäkla mycke spår som helst, området var alldeles nedtrampat av mickel.

Men varför visade sig ingen under den tiden jag satt där...jo jag satt knäpptyst. ???

Är det så att rävarna börjat vara där under dagarna vid denna årstid eller?

Publicerat

Jag har sett flera rävar springa omkring på dagen, så det stämmer nog att dom är på åteln dygnet runt. Det är bara att vaka vidare, förr eller senare dyker mickel upp. :)

Publicerat

Har jobbat hårt med åtlingen i helgen för att försöka "dra" fram en räv som bara varit i närheten men inte vågat sig fram. Och natten mot idag kl. 01:00 steg den äntligen fram! Fick inviga nya kikaren och den funkade perfekt. En fin rävtik var det.

Publicerat

Grattis!!!

Publicerat
  • Författare
Har jobbat hårt med åtlingen i helgen för att försöka "dra" fram en räv som bara varit i närheten men inte vågat sig fram. Och natten mot idag kl. 01:00 steg den äntligen fram! Fick inviga nya kikaren och den funkade perfekt. En fin rävtik var det.

Kul att det lyckades.

Grattis  :D

• 1 month later...
Publicerat

Hur ser det ut med rävskabben i år är det någon som har sett eller hört något ???

Publicerat
  • Författare
Hur ser det ut med rävskabben i år är det någon som har sett eller hört något ???

Vi hade skabb här uppe vid norrbottenskusten i vintras.

Tror de flesta angripna rävarna dog under den kalla perioden, så om vi har några skabbisar kvar på marken har jag dock inte hört eller sett.