Publicerat Augusti 4, 200520 yr Nu har man varit på älgbanan och släppt dom första läskskotten.. Kändes riktigt skönt att man fortfarande hittade på älgen... Efter en hel säsong med uteslutande hagelskytte Brukar ta nån serie innan man börjar få till det riktigt... Men denna gång gick det riktigt bra ;D..Hur mycket skjuter ni på älgbanan innan jakten..Jag brukar skjuta c:a 20serier med varje bössa jag ska jaga med....
Publicerat Augusti 4, 200520 yr 50 serier blir det ca, varav 20 serier med mina egna vapen och de återstående är funktionkontroll av klubbvapen.
Publicerat Maj 3, 200719 yr ;D.. Dammar av denna gammla tråd!.... var på Fors älgskytte bana i kväll!.. å testade mina färdigheter med me min Sako!... har inte skjutit på älg mer än en gång!. å de var på uppskjutningen på jägar examen!.. å då med skjutkäpp!.. i dag sköt jag guld!... på fri hand!.. ;D ;D ;D ;D... Gla Thomas i dag!...
Publicerat Maj 3, 200719 yr Grattis! Bra jobbat. själv skjuter jag älgbanan så fort jag kommer till skjutbanan. Men det kostar ju inte gratis ens med övningsammo i 9,3x62. 10:- bulan. :- Men man kan ju mängdträna på rådjursbanan med 22´an. Kanon-träning tycker jag. Väldigt likt stora banan men utan rekyl och hål i plånboken. ;D
Publicerat Maj 3, 200719 yr ;D,, jepps såg dom hadde en bra 22 bana osså!... med en liten älglöpa på!.. så där kan man juh alltid panga massor!.. ;D ;D ;D.. 60öre e juh biligare än 10spänn!.. ;D... fast ja måste juh erkänna ja Älskar när de smäller om min stuttsare!.. ;D ;D ;D
Publicerat Maj 3, 200719 yr Har varit aktiv skytt i 15år,avfyrade 5-10 tusen skott per år. Slutade tävla för 5år sen och sålde cg 1900 i vinter :'( som jag har haft sen -89. Kommer att kännas som att de saknas nånting när man ska träna på älgbanan i sommar.
Publicerat Maj 3, 200719 yr ;D Själv sitter men på jobbet. Det är denna tid man sitter här mest. Surfa jaktsida och ha betalt.
Publicerat Maj 22, 200719 yr Nu har man gjort premiärrundan på älgbanan och godkänt blev det. Trodde att jag skulle vara lite ringrostig efter den bedrövliga hösten.
Publicerat Maj 22, 200719 yr Grattis Jonsson!. Då var älgjakten räddad då. ;D Tack! Jepp, men jag ska dit mer och ha mer atellerield på älg och nallen! F..n nu saltar du allt ;D skämt o sido grattis ;DMvh. Njet! > Tack!
Publicerat Maj 24, 200719 yr Nu har man gjort premiärrundan på älgbanan och godkänt blev det. Trodde att jag skulle vara lite ringrostig efter den bedrövliga hösten. Brons då eller
Publicerat Maj 24, 200719 yr Ja, det kan man väl säga. Jag ska Dit mer och träna och skjuta på en nalle och lära mig att repetera uppe vid kinden. Jag har liksom inte fått in rätta tekniken där ännu.
Publicerat Maj 24, 200719 yr Har heller aldrig fått grepp om att repetera vid kinden. Kan bero på vapnet man har eller på att det är en trög o envis gubbe som håller i det
Publicerat Maj 24, 200719 yr Premiären avklarad! Lyckades få ihop guldmärket på 28 smällar! 8) Nöjd nu... ;D // gAsToN
Publicerat Maj 24, 200719 yr Jag behövde 32 skott i år vilket jag skyller på ny dinkytoys bössa (R93) Är emellertid halvvägs på veteran guld märket i år som 34 åring, går i mål som veteran vid 49. MVH
Publicerat Maj 24, 200719 yr Premiären avklarad!Lyckades få ihop guldmärket på 28 smällar! 8) Nöjd nu... ;D // gAsToN Grattis! Bra jobbat! ;D
Publicerat Maj 25, 200719 yr Premiären avklarad!Lyckades få ihop guldmärket på 28 smällar! 8) Nöjd nu... ;D // gAsToN Bra där!
Publicerat Juni 11, 200718 yr Var iväg ikväll och det gick över förväntan. Har ju inte skjutit på löpande sen jägarexamen för 3-4 år sen men jag lyckades då få ihop 18 och 20 på löpande och 20 på stående och det var på 4 rundor. Första rundan höll jag för långt fram av någon anledning. Hade jag vetat att man behöver 3 löpande rundor för guld så skulle man ju ha testat en serie till ...
Publicerat Juni 11, 200718 yr Var iväg i torsdags och pangade, gick ganska bra men matningen funkade lite halvpissigt, sista patronen hadde en förmåga att kila fast sig, ganska lagom när älgen stack, väldgt irriterande moment måste jag erkänna.