Publicerat April 15, 200818 yr En fråga, vilka har karelare här och vad jagar ni och hur fungerar dom? stam utställning ja allt vore roligt att prata om. Vad gör vi när jakten är över.?
Publicerat Maj 7, 200818 yr En fråga, vilka har karelare här och vad jagar ni och hur fungerar dom? stam utställning ja allt vore roligt att prata om. Vad gör vi när jakten är över.? Vad har du för någon själv?
Publicerat Maj 7, 200818 yr Har en tik från höganäs som heter NOA men kallas izza hon jagar egentligen allt . räv och lo med stövaren..grävling med älg och björn. hanen från ackers Hirmu kallas grimm..jagar älg och björn..
Publicerat Maj 13, 200818 yr Finns det några referenser på era hundar och vad de presterat? Antal skjutna vilt T.ex
Publicerat Maj 14, 200818 yr Tyckte bara det var lite tufft skrivet att hundarna jagade björ, lo och älg om inget bevis finns. Men då finns det visst det.? Har själv tittat på olika spetshundar för rovdjursjakt, kom då över information om jaktprov ni gått med hundarna. Valde därför en öst laika själv.
Publicerat Maj 15, 200818 yr om man tex jagar 275 dagar om året är det samma sak som att man skjutit 275 ggr? hoppas du blir nöjd med din öst-laika vi har flera vänner som har de spetsarna och är jätte nöjda. jaktproven frös inne i fjol pga mycket snö och att tiken gick i löpa de gånger vi provade så att även hanen var smått tokig. om du tittat på resultat såg du väl också att hirmu blev godkänd i junsele på björntestet i fjol 13 månader gammal. i fjol godkände de 17 hundar av 170 sa deras provansvarig till kursledaren på björnkursen. varav vår väns öst-laika.
Publicerat Februari 2, 200917 yr Har en karelarhane på 2 1/2år. Han tog två förstapris på älg innan jul.Det är skjutet 6älgar för honom
Publicerat Februari 3, 200917 yr Har en karelarhane på 2 1/2år. Han tog två förstapris på älg innan jul.Det är skjutet 6älgar för honom And his name is ? Roligt att du fått de och funka, har gått tyngre för en annan och vovven
Publicerat Februari 4, 200917 yr And his name is ?Roligt att du fått de och funka, har gått tyngre för en annan och vovven Han heter Jarlaslättens Brolle.Har varit o ögonlyst honom idag UA så nu är det bara att ta några kort o sätta upp honom på täckhundslistan. Såg på karelar hemsidan att två karelare troligvis har blivit stulna i skåne.Finns bild på dom på blocket.se sök björnhund under efterlysningar.
Publicerat Mars 26, 200917 yr Grattis Karelarn å Brolle! Det giorde ni bra! Jag har också 3 karelare med 1:a pris på jaktprov. Och fler ska det bli! Det blir väll champion av Brolle då till hösten får vi hoppas! Jag håller tummarna!
Publicerat Mars 27, 200917 yr Grattis Karelarn å Brolle! Det giorde ni bra! Jag har också 3 karelare med 1:a pris på jaktprov. Och fler ska det bli! Det blir väll champion av Brolle då till hösten får vi hoppas! Jag håller tummarna! Ska väl göra ett försök iallafall,ett 1:a pris till är väl ingen omöjlighet då han troligen presterat 8-10st då vi har jagat:) Kan ju passa på & öka antalet älgar till 7 som är skjutna för honom ,det blev en till sista veckan i feb
Publicerat Mars 27, 200917 yr O nu väntar vi på att brolle ska gå ngr jaktprov till så han blir champion. Jag väntar på & få se tatueringen som ska bli på lillkillen . Det är rolig hund, jäklar när han lekte med katten i min hundgård.
Publicerat Mars 27, 200917 yr Om det räknas så står min bror i kö för att få en funkar det så blir det i sen sommar som den dyker upp ska bli spännande för det är en ny ras inom familjen.
Publicerat Mars 28, 200917 yr Larson menar det att jag råkade säga vid ett svagt tillfälle att jag ska tattuera in honom på armen om han blir jaktchampion så vi får väl se om jag går hela vägen
Publicerat Mars 28, 200917 yr Det hoppas jag att han blir champion. För alla de gånger vi fått vänta i skogen på honom så har han skällt älg så det ekar om det. & nu när vi har med oss bullens så kan man ju vänta lite längre & ett svagt ögonblick duger inte som ursäkt
Publicerat Mars 28, 200917 yr Bullens smakar alltid bra i solens sista ljus! Tatuerar du in mina också om dom blir champinjoner kanske!? Så kan vi ha dig som reklam pelare vid mässor å sånt för Björnhundsklubben!
Publicerat Februari 15, 201016 yr Hej! Jag har också en Karelare, en tik som heter Ailatis Nova. Hon är tio månader nu, har tränat endel spår med henne, tyvärr så blev det ju för mycket snö för att släppa henne på älg nu i slutet på säsongen. Men jag har sett att hon har intresse för älgarna Ska bli riktigt kul att fortsätta injagningen till hösten! Innan dess ska det bli grundkurs och ett par utställningar! Ha de fint! Mvh Simon-småland
Publicerat Februari 16, 201016 yr Hej! Jag har också en Karelare, en tik som heter Ailatis Nova. Hon är tio månader nu, har tränat endel spår med henne, tyvärr så blev det ju för mycket snö för att släppa henne på älg nu i slutet på säsongen. Men jag har sett att hon har intresse för älgarna Ska bli riktigt kul att fortsätta injagningen till hösten!Innan dess ska det bli grundkurs och ett par utställningar! Ha de fint! Mvh Simon-småland Har vi jagat ihop ett par gånger i vinter? Fröseke och Åryd? Eller är jag ute en runda på cykeln igen.