Publicerat Augusti 28, 201114 yr Hej Jag köpte en Tikka T3lite 308win förra hösten och är inte helt nöjd! Plastig, dålig blånering och tråkig känsla. Tittar själv nu på en sako 85 eller blaser R93, så jag tipsar om sakon. Blir ju billigare, än att köpa tikkan sälja den om ett år och då köpa sakon vilket är min sitts just nu
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Har haft min tikka t3 battue nu i 3 år och är grymt nöjd med den! skulle köpa en t3 före sako 85.. Kände på den bössan i veckan. Tror det va en battue light. Satt som ett smäck direkt efter svingen. Det jag funderar över är hur det funkar med ett kikarsikte monterat på den? Tar man bort de "fasta" optiska?
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Kände på den bössan i veckan. Tror det va en battue light. Satt som ett smäck direkt efter svingen. Det jag funderar över är hur det funkar med ett kikarsikte monterat på den? Tar man bort de "fasta" optiska? Jag har ett Leupold VX-R 2-7x33 då behöver jag inte plocka bort de "fasta" men ska man ha ett större kikarsikte så måste man de. Såg att du undrade hur många skott det gick i magasinet, de går i alla fall i 3 st skott i mitt magasin på min tikka t3 battue men jag har köpt till ett 5-skotts magasin till min http://www.jakt.se/vapen-skyttetillbehor/magasin/tikka-t3-5skott-magasin.html