Publicerat Maj 9, 200818 yr Jag var in på fritid & vildmarksliv i Bergsviken utanför Piteå idag, frågade efter en billig bra halvautomat. Fick till svar att just Scandium Carbo som är en ganska ny bössa är ett bra val. Dom har kampanj på den nu på 5995:-. Döm av min förvåning så såg den inte alls dum ut, mycke lättare än bocken jag har idag. Sen att den inte har problem med 20gr laddning ens är ju suveränt. Sen att det är samma pipa som Benelli har drar ju heller inte ifrån... Är det nån av er som hört bu eller bä angående denna bössa? Om inte så måste jag nog köpa den bara för att kunna ge en utsago!
Publicerat Maj 10, 200818 yr tror inte man ska köpa så billiga halvautomater utan hellre köpa begagnat eller kanske till coh med en pump. pumpar får du grymma grejer för de pengarna. har själv varit inne på halvauto sen pump. men så kände jag igen på halvauton o blev såld. detta gäller benelli.
Publicerat Maj 10, 200818 yr Sök på namnet och försök reda ut vem som tillverkat osv.. Är det en benellipipa så borde den rimligen vara rekylopererande och då kanske det kan vara något, jag vet inte. Dock måste de ju snålat in både på ett och tre ställen i tillverkningen så man kan ju fundera på vad de skitit i.. Ser trevlig ut iaf! Mvh!
Publicerat Maj 11, 200818 yr Författare Dock måste de ju snålat in både på ett och tre ställen i tillverkningen så man kan ju fundera på vad de skitit i.. Det är tydligen avtryckaren, kolven & mekanismen som dom skitit i... Men borde den inte funka ändå? Skämt åsido... Mjo, visst är det så... Men man blir ju nyfiken iaf...
Publicerat Maj 11, 200818 yr Gjorde en snabbsökning men hittade inget vettigt.. Den ska tydligen heta Gyttorp Scandium Carbo.. Kan ju kallt konstatera att Gyttorp har aldrig tillverkat vapen och har inte börjat nu heller så frågan är vart de köpt denna bössa? Då utpriset är strax under 6000 pix så kan man med lätthet anta att tillverkning osv av bössan kostar i stort sett ingenting alltså lågbudgetbössa.. Öht jävligt knapp information kring bössan, tycker förstock och slutstycke talar för att bössan KAN vara rekylopererande och då torde det kunna vara ngn variant på den här Franchini eller vad de heter.. men jag vet inte.. Blev nyfiken iaf, skulle nog valt denna tingest före en Akkar iaf och vad de nu heter turkautomaterna givet att bössan är rekylopererande alltså.. Den första som införskaffar denna pang har iaf en skyldighet att recensera bössan här!!!!! Mvh!
Publicerat Maj 11, 200818 yr Författare Ska höra om jag får låna hem bössan nån kväll här i kommande vecka så ska jag göra ett utlåtande... Pump, Benelli eller ej, det kommer jag troligen aldrig att ha... Har än inte avfyrat ett vettigt skott med en pump...
Publicerat Maj 11, 200818 yr Författare Den är snarlik en Classic. Är det i ditt tycke av erfarenhet eller bara i utseéndet du tycker den är som en Classic?
Publicerat Maj 11, 200818 yr Jag har hafft två st sönderplockade. Dock ej samtidigt men nog verkade prylarna passa rakt över. Har tyvär inte skjutit med dem men där är nog inga överraskningar. Dom lär nog göra jobbet.
Publicerat Maj 11, 200818 yr Författare Jag har hafft två st sönderplockade. Dock ej samtidigt men nog verkade prylarna passa rakt över. Har tyvär inte skjutit med dem men där är nog inga överraskningar. Dom lär nog göra jobbet. Jag har en bock idag Classic Black Shadow, som sagt inga överaskningar, men funkar bra till det den ska... Iaf sålänge man inte har för mycke pengar över!
Publicerat Maj 11, 200818 yr Jag pangar själv med en Zaffer och den funkar bra med alla laddningar om man inte rengör förnoga.
Publicerat Maj 11, 200818 yr Klart du ska köpa den. Och sedan tala om, om den är skit eller inte. För dina jägarbröders skull. Här bara resoneras ju - testa den för övriga mänskligheten!
Publicerat Maj 11, 200818 yr Författare Klart du ska köpa den.Och sedan tala om, om den är skit eller inte. För dina jägarbröders skull. Här bara resoneras ju - testa den för övriga mänskligheten! Det får nog bli så att jag kryper till korset redan iorgon... Ringer & hör om en provskjutning iaf.
Publicerat Maj 11, 200818 yr Classic har väl heller aldrig tillverkat vapen så de har liksom Gyttorp köpt ngt junk och satt sitt namn på. Just Classic känner vi under många namn, Sabatti, Fias, Jaguar, Legend och allt vad de nu heter... Verkar som de döper om samma bössa såfort ett namn är fullständigt kört i smutsen anseendemässigt. Pratade med Mr Berg här tidiare, han har rätt skojiga erfarenheter av just Classic, Sabatti, Fias, Jaguar, Legend osv.. Mvh!
Publicerat Maj 12, 200818 yr Författare Pratade med säljarna i detta & tydligen ska Gyttorp bort inom vapen, dom ska enbart representera ammo... >Men ska låna hem bössan imorgon, så då kommer jag med ett utlåtande från min sida, fastän jag är lååångt från expert. Gör en *EDIT* på denna post. Jag har idag vart & provskjutit denna bössa & tom köpt den! Som sagt jag är inte den mannen av högst krav, men kändes riktigt bra... Krånglade vid 2 tillfällen av 15 skott med 20 grams laddning. Troligtvis kommer den att börja gå lättare efter en 200 till skjutna skott. Självklart är det varken en Beretta eller en Benelli, men för priset så var den i mina ögon en helt OK blyspruta.
Publicerat Juni 1, 200818 yr Författare Nu har jag pangat ca 500 skott med denna bössa & måste säga att jag är riktigt tillfeds med den, inget krångel & känns ganska robust & lätt framförallt! Smeker iväg 24-42 grammare utan problem. Jag har skränkt om den själv med medföljande "plattor", så nu passar den mig som hansken på handen.
Publicerat Juli 3, 200818 yr Nu har jag pangat ca 500 skott med denna bössa & måste säga att jag är riktigt tillfeds med den, inget krångel & känns ganska robust & lätt framförallt!Smeker iväg 24-42 grammare utan problem. Jag har skränkt om den själv med medföljande "plattor", så nu passar den mig som hansken på handen. jag ska å provskjuta en sånn henna imorrn. kanske blir å handla sen. ger mina åsikter då.....
Publicerat Juli 5, 200818 yr nu har jag varit och test skjuti, gick riktigt bra.. den sitter fint i isättningen.. enda som jag irritera mig på är bak kappan..som är av gummi, har en tendens att fastna i kläder vid anlägg.. men lite silikonspray på den så glider det nog fint... +nu kom ja på en till grej.... när man ska stoppa in skotten i magasinet så har man en tendens att klämma tummen. men med lite teknik efter en stund som gled de på fint. jag tycker personligen att det är bra sving i den när man ska skjuta duble'er. blir då att farra in å handla en på måndag, så ska man ut å dra iväg lite duver så man får skjuta in sig till hösten=) blir nog bra de.
Publicerat Augusti 29, 200916 yr KungCocos är det så att bössan är Gas eller Rekylopererande ? Har själv funderat på en Baikal 153 men den verkar lite klumpigare än Scandium carbon. Är du fortfarande nöjd ? Har det vart några problem med bössan ? Vilken modell har du ScandiumCarbo eller Scandium Camo ? Alltså kan du berätta för oss övriga potentiella köpare vad som är bra/dåligt nu när du har haft den lite längre tid. Mvh // JägarNNNNNN
Publicerat Augusti 29, 200916 yr Författare Den är gasomladdande. Måste säga att jag är fortfarande nöjd med denna spruta, visst, man får vad man betalar, ibland mindre. Men jag tycker att den är väl värda sina fjuttiga 6000 kr. Har nog avfyrat ca 1500-2000 skott med den skulle jag tro, har inte haft några som helst problem. Inte heller krånglar den för att man inte rengjort den efter varje skyttesväng på banan. Den kom ju som både camo & träkolv efter det att jag inhandlat den, skulle gärna haft den i camo istället, tycker att just denna carbon-look är både ful & ser billig ut. Klarar utan problem vanliga skeetladdningar utan att fastna i utkastet. Jagar med Rottweil Magnum & den tar även dessa laddningar hur fint som helst. Man får med lite chims så man kan skränka den lite själv, jag har satt dit 3 st & nu passar den utomordentligt. Tror inte att du blir mer nöjd om du köper annan bössa i samma prisklass, såvida du inte köper en begagnad Benelli eller Beretta istället.
Publicerat Oktober 14, 200916 yr Kung Cocos eller nån annan som vet Är det Scandium som har tillägget/tillverkaren Armsan ???
Publicerat Oktober 15, 200916 yr Kung Cocos eller nån annan som vet Är det Scandium som har tillägget/tillverkaren Armsan ??? Bump ingen som vet ? PMT kanske ?
Publicerat Oktober 16, 200916 yr Bump ingen som vet ?PMT kanske ? Vem som nu gjort vete gudarna, men det finns garanterat ingen tillverkare som kallar sig Scandium i alla fall..... Mest sannolikt kommer den från turkiet och från Armsan/Khan, men jag är som sagt inte hundra säker här. Hur som så blir den varken bättre eller sämre om den kommer från Yaildiz, Huglu, Armsan eller Khan. Det är och förblir turkisk lågprisproduktion, förvisso något bättre än italiensk lågprisproduktion - men ändock är det vad man betalar för. Armsan/Khan är ju en turkisk producent från Istanbul som mig veterligen gör vapen åt bla Mossberg mfl så vad som i så fall skiljer från en Armsan/Scandium/Khan/Mossberg vete gudarna - men sannolikt skiljer det ngt lite mellan de olika. /T
Publicerat Oktober 16, 200916 yr Stort tack för hjälpen PMT Anledningen att jag frågar är att jag fått ett Pris på en Armsan i stad X och ett annat pris på en Scandium i stad Y och vad jag kan se på bilderna så är det samma bössa. Får se vad jag hittar på // JägarNNNNNN