Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Svensk Björnjakt NR 1

Featured Replies

Publicerat
annat filmtips: "Löshundsjakt i norr" mkt bra älgjaktsfilm

Håller med. Förmodligen den bästa filmen jag sett vad gäller älgjakt och löshund.

Rek.

Publicerat
Så nu har man sett den omtalade filmen, kommentar:

- Helt ok film, förstår att dom försöker bredda tittarantalet med lite annat än jakt också.......nja...en 7:a :)

Jag tycker att man måste tänka på vilken typ av film det är; den innehåller flera helt unika björnjaktscener, och det är vad som gör filmen bra. Dramaturgin, tekniken, ljudsättningen etc är ju inte grejen liksom. Lite av charmen ligger i att Rasmus släpar omkring på kameran själv och att tekniken därigenom är underordnad innehållet.

Publicerat
Jag tycker att man måste tänka på vilken typ av film det är; den innehåller flera helt unika björnjaktscener, och det är vad som gör filmen bra. Dramaturgin, tekniken, ljudsättningen etc är ju inte grejen liksom. Lite av charmen ligger i att Rasmus släpar omkring på kameran själv och att tekniken därigenom är underordnad innehållet.

Håller helt och hållet med dig att det var intressanta jaktscener, tyckte inte heller kvaliten var så dålig som dom "upplyste" en om i början men jag hade kanske velat se flera jaktavsnitt, men det kommer

väl i film Nr.2 istället nu när vet hur man flår och hur det går till hos konservartorn :lol: .

Publicerat
inte sett filmen än, men läste boken igår...har jävligt svårt för böcker, men den här läste jag noga igenom på en gång...mycke intressant!! Helt klart ett hett boktips!!

annat filmtips: "Löshundsjakt i norr" mkt bra älgjaktsfilm

kunde inte hålla mig längre sen man läst boken några ggr.. var in å köpte den idag. mkt bra film! men kan hålla me om att de va någ så många minuter som gick åt till flåning å konservatorn..2:an blir säkert ännu mer action!

helt klart sevärd film!! köp även boken!!

Publicerat

Boström är på väg till staterna så det kanske blir lite filmning därifrån....

Publicerat

såg filmen och tyckte den var ok, dock står jag fast vid att klippet på ner puttad björn med lösa hundar och eftersöket på björnen i vattnet var lite dumt å ta med,men bra film hoppas nästa film innehåller mer jakt bara,

Publicerat

Rätt OK film men absolut inte värd 375kr! På tok för lite jakt och bilder från jakterna. Roligt att se när dom övningssköt iallafall.

En annan film som är riktigt bra är Urskogsjakt i norr med spetshundar. Innehåller fågeljakt me träskällare å grävlingsjakt me ställande hund. Första utgåvan av filmen fick försäljningsförbud då den blev polisanmäld för djurplågeri då en av hundarna va rätt hård på grävlingen. Nu är det klippet borta. Tur att jag köpte min innan den stoppades:)

Löshundsjakt i norr är ju åxå en riktig pärla som borde finnas i filmsamlingen!

• 1 month later...
Publicerat

Tittar på den just nu.

Kika bara in en sväng då jag hämtade kaffe.

Åter till filmen!