Publicerat Juni 4, 200817 yr Författare Ehh, brotcha du så ska jag hjälpa dig att fixa throaten med min roterande rasp. Skämt åsido... Vilka kulor har du funderat över att använda? Mvh. Robban P.S. Tryckte precis ner systemet i min kolv. Skall matta ut färgen lite samt kapa ur kolvkammen för att göra den höj och sänkbar sen återstår bara montering utav bakkappa. D.S. Var är bilderna då
Publicerat Juni 4, 200817 yr Var är bilderna då Ehh, ja dom ligger i datorn men jag e helt enkelt för lat för att ta itu med att fixa till storleken på dom. Skall försöka knö in nått imorgon, har precis mattat ned färgen så att det inte blänker så jävligt. Mvh. Robban
Publicerat Juni 4, 200817 yr Fan va jobbiga ni är!!! Jag skulle tagit med stocken och dremel till hotellet... Dremel in your ass säger jag bara... När du kommer hit nästa gång ska jag smiska dig med en limträbalk tills din kolv är färdig. //Robban "snart färdig" M
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Författare Eftersom jag kommer använda samma låda till nästa pipa så fortsätter jag i denna tråd. Lägger in en liten bild på en gullig skapelse. Tillverkade ett enkelt laddverktyg igår så jag kunde necka ner halsarna på hylsorna och trycka i en 69 gr 22 kula. Var tvungen svarva ner dom en aning pga att neck måttet blev för stort mot rivaren jag har. Men det är ju ingen nackdel, då vet man ju att halsarna är jämna. Kommer bättre bilder sen Kalibern blir 22-243 AI med 40 graders bröst på hylsan
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Skall blir riktigt trevligt att kolla in prestandan på denna patron, är det såpass lätta kulor som gäller eller kommer du gå på 80gns med?
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Författare Se där, han e online igen. Tänkte köra med 69:or på tavla och varmints blir nog en lättare typ 50-60 gr av någe slag. Sierra eller v-max, kan bli Hornady´s spsx åxå. Gillade den på räv.
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Är det min gamla pipa du tänkt bränna på minsta möjliga antal smällar ? Skoj projekt och den lär bli en grym varmint bössa räcker nog att bara skjuta nära räven så dör den av ljudbangen från kulan
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Författare Jajemen det är din pipa. Tycker en 500 smällar borde man få ut av den
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Ja 500 smällar är säkert inga problem då du knappast tänkt vinna bänkskytte tävlingar med den, fördelen är väl att den tidigare kamrade 22-250 kan anses vara snäll mot pipan i jämförelse
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Kalibern blir 22-243 AI med 40 graders bröst på hylsan Jag dubbar dig härmed till Mr. Overbore 2009
Publicerat Augusti 10, 200916 yr Exabit- så rätt, typ 1.5x overbore, fantastisk ide, en pipbrännare men ack va roligt sätt att bränna den på /Chris
Publicerat Augusti 11, 200916 yr Författare Hehe, kollade på QL och den sa 1300 m/s med 35 gr v-max. Fast det var en vanlig 22-243, min är en improved så det ryms ju lite mer krut Sett laddata på Middlestead som är en version på 22-243 och där är dom upp mot 1400 drygt. Exabit, glömde säga tack för prylarna! Det är dom hylsorna som får bekänna färg här
Publicerat Augusti 11, 200916 yr Exabit, glömde säga tack för prylarna! Det är dom hylsorna som får bekänna färg här You're most welcome!