Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny Grytpejl???

Featured Replies

Publicerat

Vad vet ni om det här paketet? Priset var 328 euro.

post-763-1230907670_thumb.jpg

Publicerat

Halsbandet är ju samma som F_C har.. Mottagaren är annorlunda, fast med i princip samma egenskaper. Enligt B&F själv så innehåller deras mottagare(pieps dsp) en annan software för att lättare kunna söka efter en hund i rörelse. Det gör inte en Mammuth Pulse tex, den är lagad endast med tanke på att söka lavinoffer. Hur de skiljer sig i praktiken vet jag inte, men båda mottagarena kan rekommenderas..

Nu när pundet är svagt så lönar det sig att slå till B)

Publicerat

Har detta set o är mycket nöjd , kostade 480 e då ja köpte , kan vara skäl att vänta ännu med beställning om pundet blir ännu svagare B)

Publicerat
jag har den paket.köp do har du en pejlar som fungerar.mottagare helt vanligt pieps dsp med 3 anten.fin hunter tala att den har olika softa med den andra pieps dsp men dom har samma allihopa men man for köp till kompas,höjd metar med mera finesse som man inte behöver i gryt jakt men funtion är samma.kompisen har mammut pulse och han är mucket nöjd också engelska gryt jägare sej att mammuten är bätre än pieps dsp.enda som jag tror är bätre i mammuten är skärm.men oberoende vilken av dom du tar so for du bästa kvalitet.
Publicerat

Tack för svaren, har ni köpt era pejlar i finland eller beställt från england?

Publicerat

bästält from england det tar cirka 3-5dagar so har du pejlar hem.

Publicerat
Tack för svaren, har ni köpt era pejlar i finland eller beställt från england?

Från england! fins väl inga återförsälgare på pejlen, de e bara att ringa till Emma så har du peilen på et par dagar.

Publicerat
Från england! fins väl inga återförsälgare på pejlen, de e bara att ringa till Emma så har du peilen på et par dagar.
totti du är ut och segla B) där kan du froga dagens pris http://www.tutkahemmo.fi/ :mad:
Publicerat
.fin hunter tala att den har olika softa med den andra pieps dsp men dom har samma allihopa men man for köp till kompas,höjd metar med mera finesse som man inte behöver i gryt jakt men funtion är samma.kompisen har mammut pulse och han är mucket nöjd också engelska gryt jägare sej att mammuten är bätre än pieps dsp.enda som jag tror är bätre i mammuten är skärm.men oberoende vilken av dom du tar so for du bästa kvalitet.

Finhunter pratar inte, utan så säger de på Bellman & Flint..

Om man skall tro på tillverkaren eller "Slaktar" vet jag inte, å vet inte heller om det har någon praktisk betydelse för pejlningens nogrannhet..

Publicerat
totti du är ut och segla :D där kan du froga dagens pris http://www.tutkahemmo.fi/ B)

oj :D :D :D :D

Publicerat
Finhunter pratar inte, utan så säger de på Bellman & Flint..

Om man skall tro på tillverkaren eller "Slaktar" vet jag inte, å vet inte heller om det har någon praktisk betydelse för pejlningens nogrannhet..

jag måste gräva fram pieps lådan och enda son skiljer mellan dsp som belman säljer är att den har inte options pack(options pack innehåller jag skriver engelska temperature display,compass,bearing compas och altimer)annars är nogrannhet och softa exakt lika(options pack är tillägs utrostning).
Publicerat

Hur som helst räcker pieps PDS mer än bra till Grytjakt :D

Publicerat
Hur som helst räcker pieps PDS mer än bra till Grytjakt :D

Det gör det, utan vidare...

Här är ett svar från B & F :

In regards to using a Barryvox Pulse transceiver, we have extensively tested our collars in conjunction with the foremost expert in 457khz technology in Switzerland using every available three antenna transceiver.

We have found that the Barryvox, although excellent for multi burials, is not designed to locate a moving transmitter. ( Avalanche rescues always have a stationary victim ).

The B&F Pieps DSP contains software which is specifically designed for the purpose of locating dogs underground, and you will not get the best possible accuracy and performance from any other transceiver.

Det kan ju vara en ren reklam bara, men detta är vad dom påstår..

Publicerat

jag tror nog att den är bara reklam trik men det kan också vara sant men den pieps som jag har är sama som normal dsp men den är utan options pack.jag undrar bara att varför pieps sku börja ändra softa att gryt jägare dom aparater vad pieps säljer till gryt bruk är som pissi i havet.

Publicerat

det verkar ju vara en bra sak det där så det blir nog en sån, men den behövs ju inte riktigt änn......

Publicerat

visst gav inte dsp:n nå ljud ifrån sig eller??? iaf bra grejer om man jämnför men vanliga deben mk3

Publicerat
visst gav inte dsp:n nå ljud ifrån sig eller??? iaf bra grejer om man jämnför men vanliga deben mk3
den hav nu pip ljud ockso men inte lika som disco deben har ;)
Publicerat

En Pieps DSP har ett vanligt pip skulle jag komma ihåg.. Medans Barrywox (den som FC har) har ett syntetiskt pipljud.. Vilket innebär att destu närmare du är sändaren destu gällare/snabbare piiper mottagaren.. En egenskap som är trevlig att ha!

Publicerat
En Pieps DSP har ett vanligt pip skulle jag komma ihåg.. Medans Barrywox (den som FC har) har ett syntetiskt pipljud.. Vilket innebär att destu närmare du är sändaren destu gällare/snabbare piiper mottagaren.. En egenskap som är trevlig att ha!

Jasså, det hade varit bra med ljud. Man är ju nybörjare på det här så lär man sig använda utan pip så saknar man den kanske inte.... <_<

Publicerat

Vist har pieps ljud, tre olika täta en under 2m mellan 2-3 o över 3m från sändaren min i alla fall!!!

Publicerat
Vist har pieps ljud, tre olika täta en under 2m mellan 2-3 o över 3m från sändaren min i alla fall!!!
och min.
Publicerat

tror nog dessa pejlar är snar lika, är iaf väldigt nöjd med min barryvox och tycker den vart lätt att hitta med, ända som är lite knepigt är sista pejlningen och då tackar jag ljudet väldigt mycket,har pieps samma ljud är nog skillnaden marginal,då även till bättre pris för priset slutar nog annars runt 4500kr 3500för mammut pulse barryvox och 1000sek med halsbandet från bellman och flint

• 1 month later...
Publicerat
och min.

Har testat 1 år gamla Pieps här under helgen.. Och deras pipläten är nog inte alls som i Barrywox.. Måste säga att jag gillar bättre Barrywoxen, som ändrar läte varje 10cm... Lättare att lokalisera när man är nära :D

Publicerat
Har testat 1 år gamla Pieps här under helgen.. Och deras pipläten är nog inte alls som i Barrywox.. Måste säga att jag gillar bättre Barrywoxen, som ändrar läte varje 10cm... Lättare att lokalisera när man är nära :rolleyes:
dsp eller freeride???kompisen är också jätte nöjd sin mammut pulse.
Publicerat
dsp eller freeride???kompisen är också jätte nöjd sin mammut pulse.

Har ägt en freeride.. Men nu testade jag DSP igen, har nog testat den förr oxå..