Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

IBEP-kurs

Featured Replies

Publicerat
Tackar, ja det ligger ju en del träning bakom det...

Tror jag det!

Har skjutit lite långbåge, och kan säga att jag är imponerad av er bedrift med dom träffarna,

Stort grattis till det! :D

Publicerat
ThomasMamre... MossboRobbin och Roggman tänker åka ner!.. :D

så vi kan ta en tripp till Åland i höst!... B)

Mvh Mamre!.

Och jag är med i bilen ner till Sollebrunn också nu! :D

Publicerat

härligt!

  • 4 weeks later...
Publicerat

Då så!.. då var man godtjänd att jaga internationelt!.. :wub: .. hadde hen helt sjukt trevlig och rolig helg!.. tänk vad några killar med pilbågar kan ha kul!.. ;)

ett JÄTTE TACK till Svenska Bågjägar Förbundet för en väll anordnad kurs! ordning och reda samt mycket intresanta diskutioner och föredragshållare. vi hadde väldigt bra möjligheter att skjuta,

ett litet extra tack till Stefan Skarp (S) och Kenth Hansson som stog ut med oss i tre nätter å två dagar!.. :D

på lördag kväll tog kent med oss till Koberg för att titta på allt deras vilt!.. å jag säjer bara en sak!.. fy fan va vilt!.. :lol: dovhjort i tusental kronhjort å gris i Massor!..

på söndagen fick vi även äran att träffa Anders Friberg han som var självaste viltvårdaren på Koberg!.. å inte nog med de!.. de var han vi skulle skjuta upp för!.. :ph34r: han e en av swe duktigaste jägare å fäller flera tusen vilt om året, och han e oxå bågjägare!..

Mvh Mamre

Publicerat
Då så!.. då var man godtjänd att jaga internationelt!.. :wub: .. hadde hen helt sjukt trevlig och rolig helg!.. tänk vad några killar med pilbågar kan ha kul!.. :D

ett JÄTTE TACK till Svenska Bågjägar Förbundet för en väll anordnad kurs! ordning och reda samt mycket intresanta diskutioner och föredragshållare. vi hadde väldigt bra möjligheter att skjuta,

ett litet extra tack till Stefan Skarp (S) och Kenth Hansson som stog ut med oss i tre nätter å två dagar!.. :D

på lördag kväll tog kent med oss till Koberg för att titta på allt deras vilt!.. å jag säjer bara en sak!.. fy fan va vilt!.. ;) dovhjort i tusental kronhjort å gris i Massor!..

på söndagen fick vi även äran att träffa Anders Friberg han som var självaste viltvårdaren på Koberg!.. å inte nog med de!.. de var han vi skulle skjuta upp för!.. :lol: han e en av swe duktigaste jägare å fäller flera tusen vilt om året, och han e oxå bågjägare!..

Mvh Mamre

Stort Grattis till IBEP, Thomas och alla ni andra.

Låter som om ni har haft en toppen helg, är bara liite avis, men vissa av oss har ju inte tid med att springa på utbildningar utan måste jobba istället :ph34r:

Publicerat

Ja det var värkligen en trevlig och intresant helg och riktigt gött att man klarade det !! :blink:

Publicerat

Ja jag kan bara skriva under på att det var en synnerligen välordnad och intressant kurs som SBJF anordnat. Proffsigt!

Tyvärr räckte inte mitt skytte hela vägen för att klara kursen, men det var centimetrar som det handlade om, så lite mer träning så sitter den där. :D

Jäkligt roligt hade vi också som sagt, Stort tack till alla ni som gjorde detta till en minnesvärd helg!

Publicerat
Ja jag kan bara skriva under på att det var en synnerligen välordnad och intressant kurs som SBJF anordnat. Proffsigt!

Tyvärr räckte inte mitt skytte hela vägen för att klara kursen, men det var centimetrar som det handlade om, så lite mer träning så sitter den där. :)

Jäkligt roligt hade vi också som sagt, Stort tack till alla ni som gjorde detta till en minnesvärd helg!

jepps!.. men hur lätt e de å träffa exakt där man ska med en båge som man köper på lördag kväll!.. för att sedan göra en uppskjutning dagen efter!.. :D .... så jag e övertygad om att du kommer klara de bara du får bekanta dej lite mer med beerbågen...

Publicerat
jepps!.. men hur lätt e de å träffa exakt där man ska med en båge som man köper på lördag kväll!.. för att sedan göra en uppskjutning dagen efter!.. :blink: .... så jag e övertygad om att du kommer klara de bara du får bekanta dej lite mer med beerbågen...

Ja, det vart ju lite extremt det där, minst sagt... :blush::wub:

Men ser redan idag att det kommer att fixa sig nästa sväng. :ph34r:

Publicerat

Jag tycker det var helt värdelöst :wub: Fan jag hade trott det skulle va internationellt med mål som giraff, elefant och flodhäst :ph34r: Va fasen man måste ju i alla fall ha en CHANS att träffa :blush::P:blink::lol:

//Roggman66

(Fast det var en förbannat kul och givande kurs)

Publicerat
Jag tycker det var helt värdelöst :wub: Fan jag hade trott det skulle va internationellt med mål som giraff, elefant och flodhäst :ph34r: Va fasen man måste ju i alla fall ha en CHANS att träffa :blush::P:blink::lol:

//Roggman66

(Fast det var en förbannat kul och givande kurs)

:lol::lol: .. din båge går bara på storvilt... :lol::lol:

Publicerat

Indianer :blink:

Publicerat
Indianer :ph34r:

UGH.... men kul har vi!.. :blink::blush::wub:

MVh

Publicerat
Indianer :blush:

Jepp! Nästa kurs blir ITEP... International Tomahawk Education Program! :blink:

Publicerat
Jag tycker det var helt värdelöst :ph34r: Fan jag hade trott det skulle va internationellt med mål som giraff, elefant och flodhäst :P Va fasen man måste ju i alla fall ha en CHANS att träffa :wub::lol::blush::lol:

//Roggman66

(Fast det var en förbannat kul och givande kurs)

ja man saknade den 3d aligator figuren helt klart :blink::lol:

Publicerat
Jepp! Nästa kurs blir ITEP... International Tomahawk Education Program! :blink:

***ASG***

Publicerat

Ha ha, med tomahawk...........då skaru se att jag skär av mig handleden..........faaan jag träffar ju inte en lada.........inneifrån ;)

inte ens med målsökande :mad:

Publicerat
Ha ha, med tomahawk...........då skaru se att jag skär av mig handleden..........faaan jag träffar ju inte en lada.........inneifrån :P

inte ens med målsökande :mad:

B) .. men vi älskar dej än då Roggman!.. ;)

Publicerat

Tax för det :mad:

Publicerat
Ha ha, med tomahawk...........då skaru se att jag skär av mig handleden..........faaan jag träffar ju inte en lada.........inneifrån ;)

inte ens med målsökande :mad:

:PB):D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.