Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Argentina here i come

Featured Replies

Publicerat
En fråga, möjligt att det framgick senare på filmen men finns det några apportörer? Jag menar det sköts ju på 50 fåglar i minuten så dom måste ju ha 25 jyckar för att det skall kvala in som etiskt i mitt tycke, speciellt i den miljön med majs och bush :mellow:

På tok för varmt för att ha apportörer med sig,man plockar för hand(Iaf när jag sköt)

Självklart får man inte tag på alla, de man inte får tag på tar rovfåglarna.

Jag hade som mest sju örnar runt mig och en massa vilda(?)hundar passade också på att få sig ett skrovmål.

Publicerat
Inte då, harvat kortdrivare kontra kortbenta rådjurs hundar, stövare vs trampjakt, "godsjakt" kontra sämre jakt till leda kan jag säga... vore väl fan om man inte snappat ett och annat :D

Var dock på vippen att klämma till KungCocos med något mindre begåvat trots detta så fan vet om man lärt sig.. :mellow:

E ju rätt sugen på en sån där Argentina grej!

Mvh!

Kikade på filmen. .Onekligen rätt skoj!

Och Hippen, såg du att denne kille faktiskt träffade emellanåt då han blev filmad! :D

Publicerat

Såg det :mellow:

Sicken tur att jag inte fått kläm på hur man lägger ut film här för då hade jag kunnat hala ut MaxW "live" då han skjuter...många skott.. i luften runt skallen på div ringduvor :D

Men seriöst, vi fick inte riktigt till bulvanerna kontra vinden och skyddet där så lägena var avgjort knepiga!

Men shit va plugg det gick på de..134 (?)duvorna :D:D

Och vi hade givetvis hund B)

Gorm.. Det måste finnas ett skäl till att du harvar runt mina brallor o min tofs, kliv nu ur den smetiga mainstreamfåran som du lever i och skaffa dej ett liv med rätt brallor och rätt frisyr!

Mvh!

Publicerat
Såg det :D

Sicken tur att jag inte fått kläm på hur man lägger ut film här för då hade jag kunnat hala ut MaxW "live" då han skjuter...många skott.. i luften runt skallen på div ringduvor :D

Men seriöst, vi fick inte riktigt till bulvanerna kontra vinden och skyddet där så lägena var avgjort knepiga!

Men shit va plugg det gick på de..134 (?)duvorna :DB)

Och vi hade givetvis hund :lol:

Gorm.. Det måste finnas ett skäl till att du harvar runt mina brallor o min tofs, kliv nu ur den smetiga mainstreamfåran som du lever i och skaffa dej ett liv med rätt brallor och rätt frisyr!

Mvh!

134, var det nog.. Och vi hade ju en hel hoper hundar till och med. Men skoj som fn var det iaf.. :angry:

Publicerat

Japp! Tänkte på det igår faktiskt, måste ju ha dragit hemmifrån vid 02 eller något.. Du tog ju en bild av din hastighetsmätare och mmsade mej, jag gjorde det samma och skickade tillbaka till dej. Den bild jag tog av hastighetsmätaren i hustruns bil fick dock hustrn se något senare.. aj aj aj :angry:

Undrar hur mycket plugg det gick den där dagen? Då vi stod i skogen så gick det ju bra men vid bulvanerna..nja..

Mvh!

Publicerat

Tror nog inte det finns ngn duvjakt som går upp mot den i Argentina. Den är i särklass. Kan dock i mina ögon vara / bli lite för dyr för en "normalsvensson". Finns mkt god fågeljakt i bla. Sydafrika eller Egypten. Apportörer är inga problem. Finns jättemånga svarta labbar. Enda kruxet är att dom har bara 2 ben. Dock osvikliga markörer. :unsure:

Publicerat

Förra året i December var vi på en bågjakt i Argentina och passade på att skjuta lite duvor en dag efter lunch med hagelbössor.

Två timmars jakt resulterade för min del 525 skott och som kuriosa kan nämnas att efter första halvleken sköt jag bara högersving eftersom det funkade bättre för mig. Duvorna hämtades till en svart plastsäck av medföljande medhjälpare för oss(vi var tre skyttar). Plastsäcken med duvorna gavs sedan till fattiga människor som höll på med någon slags markröjning i bushen.

Jag fick min hand blodig utav framstocken p.g.a rekylen och som en naturlig förklaring fick jag veta att i Argentina kan man inte jaga fåglar utan skjuthandskar,så då vet man det.

Inte kostade det multum heller. Vi betalade 100 Eur/dag för jakt inkl mat och logi och 4 kr per skott under duvjakten.

Att använda ordet "jakt" för detta är väl att ta i men klart intressant upplevelse ändå, men att göra detta t.ex 5 dagar i sträck, morgon och kväll....

nog föredrar jag bågjaktens tysthet och naturupplevelsen som man får på köpet.

Som en totalupplevelse tycker jag att Argentina är häftigare än Afrika, så åk dit medans deras valuta fortvarande är i bottenläge.

Glad sommar till er alla önskar jaktfogden i Nordic Bowhunting Team

Publicerat

Ja handskar är ett måste,jag fick skavsår på mitt avtryckarfinger tom :D

Om jag inte missminner mig så sköt jag i två halvdar och tre heldagar. Skulle man vara lite smartare så skulle man ju inte ha tackat ja till en och en halvdags extrajakt som de erbjöd på plats. Men man man vet ju inte väder och vind så varför chansa när man rest så långt?

Startade med ett eftermiddagspass 1 och gick ut hårt nästa dag 2. Vaknade dag 3 med en ganska stelhand.Nåväl efter några skott så hade man värmt upp den så det gick som vanligt. dag fyra var ett litet helvete,trodde inte jag skulle klara trycka av ö h t. Min hand värkte otroligt och jag klarade verkligen inte trycka av ibland. Som tur var blåste det kraftigt så jag sköt inte såå många plugg..

Dag 5 som blev en kortis sköt typ500plugg och avslöt sedan.Hade ont i min hand flera månader efter.

Man vad farao, det var en otroligt häftig upplevelse. Lite samma känsla som att sprungit ett marathon,,eller två.

Det spelar egentligen ingen roll vilka man åker med. Problemet är om man vill skjuta ett större antal då är H&H outfitters bäst,de har tillgång till mest mark och har alltid ställen där de verkligen har problem,hörde jag av en konkurrent till dem.

Och som sagts, 3-4kr skottet ,det kan dra iväg rätt bra bara i skott..

Jag var iväg dryga 20 dar totalt,underbart land med massor av mäktiga upplevelser

Mvh

Publicerat
  • Författare
Inte då, harvat kortdrivare kontra kortbenta rådjurs hundar, stövare vs trampjakt, "godsjakt" kontra sämre jakt till leda kan jag säga... vore väl fan om man inte snappat ett och annat :angry:

Var dock på vippen att klämma till KungCocos med något mindre begåvat trots detta så fan vet om man lärt sig.. :D

E ju rätt sugen på en sån där Argentina grej!

Mvh!

Visst vore et så gött o bara dra iväg ner dit,,, skulle nog sitta med värkande pekfinger efter några dagar,,, :D

Publicerat

Förutsatt att man åtminstonde lyckats plocka ned några duvor så skulle jag nog vara rätt nöjd med ett svullet avtryckarfinger :)

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Förutsatt att man åtminstonde lyckats plocka ned några duvor så skulle jag nog vara rätt nöjd med ett svullet avtryckarfinger :o

Mvh!

Men Hipshot , vi delar på besväret du betalar jakt o resa o jag tar med plåster o lite kylspray:lol: :P:P

Publicerat

Bullshit! Du är ju chef och har makt, alltså säljer du ngn fetingdyr lastbil svart och så ska jag coacha dej lite då du står och bommar :lol:

By the way, din dryge fan till bror hade mobilen avstängd.. pratade in ngt jävligt bright på hans telefonsvare *NOT*

Mvh!