Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många vapen?

Featured Replies

Publicerat

Nja Håkan nu har du lite fel-. en beggad Sauer kostar inte under 10' den kostar cirka 10-15.

Men med alla utgifter jag har haft på den med smeder ny pipa, nytt montage, ny kikare så är värdet betydligt högre.

Så jag har ingen lust att ramla igen för försäkringen täcker inte det tyvärr-.

Lågt räknat är värdet idag på den bössan 30' plus.

Den bågen jag tittat på kostar cirka 40' och en helförsäkring helår kostar cirka 2 tusen så det är inte så dyrt.

Publicerat

Hej,,,

Har man bytt pipa på en jaktbössa pga slitage så har den nog dragit in 30.000:-  i värde  ??? ;D

Ngn form av försäkring måste det finnas som täcker en del vid olycksfall med bössan ??

Den dag jag har för "fin" jaktbössa som inte kan vara med på jakt.... :o :o

Publicerat

hejsan....

jag tycker det borde vara upp till var och en hur många vapen man vill ha...6,8 eller 12 spelar väl ingen roll?

jag har en baikal hagelbock för rådjur, hare och flygande väsen

en remington 870 pump med Aimpoint, kul med slugg och tre skott

en ruger 30-06 med leupold 3-9*40, min pyrschbössa

en remington 22:a, bra att bekämpa kråkor på åker & åtel med

en 22:a grytrevolver, fast den räknas ju inte in bland jaktvapenlicenserna.

hade  tills aldeles nyligen en ruger 243:a, men den byttes in mot aimpointen till pumpen.

skulle gärna ha nåt ännu grövre, en 338:a har jag ju tittat lite på, samt en kombi, fast kombibocken blir nog inhandlad i höst!

Publicerat
Hej,,,

Har man bytt pipa på en jaktbössa pga slitage så har den nog dragit in 30.000:-  i värde  ??? ;D

Ngn form av försäkring måste det finnas som täcker en del vid olycksfall med bössan ??

Den dag jag har för "fin" jaktbössa som inte kan vara med på jakt.... :o :o

PW.

Till o börja med är det ingen jaktbössa i verklig mening utan det är en tävlingsbössa från början, En vanlig hemförsäkring täcker enligt mitt bolag upp till 25'000 sen är det stop.

Jag har bössan på jakt naturligtvis men jag är jävligt rädd för att snubbla igen med den bössan förra gången tog det över 3 månader innan den blev lagad pga vapentekniker som inte klarar av konstruktionen.

Men det är ju mitt val och jag anser mej veta bäst om mina grejer.

Publicerat

Räkte inte 25000kr för att reparera bössan?

MVH Håkan

Publicerat

Den kostar 16700 ny , och tittar man på sportskytteförbundets hemsida så är där två till salu en för 9000 och en för 11000kr

Så guld är det inte, och begagnatvärdet är inte skyhögt.

MVH Håkan

Publicerat

Nej guld är det inte, har inte påstått det heller. Men det som är "unikt" med den är trycket till att börja med och att den faktiskt skjuter ruggigt bra.

För att svara på din andra fråga nej 25000 räckte inte för att reparera den, ny kikare, apel vridmontage plus alla timmar hos smeder och frakter gjorde att det blev dyrare.

Men nu funkar den som den ska

Publicerat

Apelvridmontage kan du väl knappast räkna in i reparationen.............

alltså 4000-5000kr från repkostnaden.......

MVH håkan

Publicerat

jag vet inte hur jag ska räkna annars när inga andra fästen gick att få ihop med S&B nya kikare som inte går att justera i nån större omfattning.

Kostnaden är ju den det är. Vapnet är ju inte lagat innan det är i samma funktion som innan.