Publicerat Juni 9, 200818 yr Dååå sååå inget är som väntans tider!.. i dag kom den nya kärleken med posten och den gammla skickades med stort vemod i väg till Åland!... "snyfft" hur var den nya då!... monterade på alla saker sikte, pilhylla mm mm..... första skottet på 5m.. missade mitten med ca 30 cm.... upp till vänster!... justerade sikte å testade igen på 10m... fortfarande högt... efter ca 7-8 pil var ja nera på fin liret..... .... efter yttligare några pilar sitter dom där de ska!... inom en snusdosa på 20m.... cirkeln ja siktar imot är 5cm i diameter.... sedan blev de lite leka av!.. å säger bara en sak!.. fy f-n vilken snabb båge!.. ... när man släpper relisern så smäller de i tavlan!.. :D jätte skön å skjuta med, sitter som en hanske i min hand.. svårt att tro att den är ställd på 65pund..... de blir ett lite ljud från den när man släpper pilen? tror de beror på att jag inte har någon strängstoppare!.. så de är något jag måste fixa!... borde gå att få den tystare!... hur som helst är jag skit nöjd med de jag han med att testa i kväller!...
Publicerat Juni 9, 200818 yr He he nu har du vart i leksakslådan o handlat i gen grattis te fin fina bågen Mvh.
Publicerat Juni 10, 200818 yr Författare i dag fortsatte träningen med nya bågen!.. är fortfarande lika nöjd som i går... testade skjuta jaktspets i dag!... höjden var ok.. men den drar ca 15cm till vänster jämfört med fälltspetsen!.. måste justera pilhyllan! men väntar dock på ett tumminsex som jag inte får förns på torsdag!.. testade även å skjuta på lite längre håll!... upp till 50m är den fortfarande underbar att skjuta med!... dock blir de lite mer spridning då!.. rent jaktmässigt så håller man sej inom lungorådet på ett rå.. men eftersom man inte ska skjuta på dom hållen så är de bra som de är!.. men komme självklart öva så man blir mer pricksäker på dom hållen oxå.... så man kan bräcka JS, Pelle å S. .... ... bilden då är de skjutet på 25m..... Mvh Mamre!...
Publicerat Juni 11, 200818 yr i dag fortsatte träningen med nya bågen!.. är fortfarande lika nöjd som i går... testade skjuta jaktspets i dag!... höjden var ok.. men den drar ca 15cm till vänster jämfört med fälltspetsen!.. måste justera pilhyllan! men väntar dock på ett tumminsex som jag inte får förns på torsdag!.. testade även å skjuta på lite längre håll!... upp till 50m är den fortfarande underbar att skjuta med!... dock blir de lite mer spridning då!.. rent jaktmässigt så håller man sej inom lungorådet på ett rå.. men eftersom man inte ska skjuta på dom hållen så är de bra som de är!.. men komme självklart öva så man blir mer pricksäker på dom hållen oxå.... så man kan bräcka JS, Pelle å S. .... ... bilden då är de skjutet på 25m..... Mvh Mamre!... Ser ju skit bra ut du måste legat i med träningen när jag var uppe hos dig träffa du ju knappt halmbalen :D Mvh.
Publicerat Juni 11, 200818 yr Ser ju skit bra ut du måste legat i med träningen när jag var uppe hos dig träffa du ju knappt halmbalen Mvh. HAHAHAHAHA!!!!!!!
Publicerat Juni 11, 200818 yr Författare Hur går det med nya racern Thomas?Skrotat några pilar än? e verkligen TOK nöjd me den nya bågen Pelle!!! en toppen rekomendation av dej. passar mej perfekt å jag skjuter bra me den!... skrotat pilar!.. nopp för bra träff bild!.. .... men fjädrarna har lite svårt att sitta kvar.. på två pilar har dom redan lostnat på!.. men får väll hoppas de är jag som limmat dåligt!. Mvh Mamre!..
Publicerat Juni 11, 200818 yr Författare Ser ju skit bra ut du måste legat i med träningen när jag var uppe hos dig träffa du ju knappt halmbalen Mvh. Älskar dej oxå!... Puss
Publicerat Juni 11, 200818 yr hej mamre Ser ut och vara en jävligt fin båge. kör du med en visker bisquit på bågen? Du får bättre precision med ett drop away rest som är justerbart.
Publicerat Juni 11, 200818 yr Jag har för mig att Nils Johan tillverkade sådana konservöppnare en gång i tiden Grattis till burköppnaren
Publicerat Juni 11, 200818 yr Författare hej mamreSer ut och vara en jävligt fin båge. kör du med en visker bisquit på bågen? Du får bättre precision med ett drop away rest som är justerbart. hej hej!.... Tack ja e verkligen skit nöjd med bågen..... de är säkert möjligt att de blir bätte med en fallhylla!.. men bisquiten är känns bättre jaktmässigt.. å me den presition som de är nu!.. räcker gott!.. .. fast blir de inte bågjakt i Swe så får man gå över å jaga småvilt så som flugor å mygg!.. då kan de bli akuellt!.. Mvh Mamre!..
Publicerat Juni 11, 200818 yr Författare Jag har för mig att Nils Johan tillverkade sådana konservöppnare en gång i tiden Grattis till burköppnaren tackar!.. tackar.... de är inte utan att man längtar lite extra till Afrika nu!... Mvh Mamre!..
Publicerat Juni 11, 200818 yr Välj ett torn i centrum på farmen så täcker du in hela området med den bågen
Publicerat Juni 11, 200818 yr Författare Välj ett torn i centrum på farmen så täcker du in hela området med den bågen *ASG*...
Publicerat Juni 12, 200818 yr Författare i går kväll blidde det mer skytte me den nya bågen!.. MossboRobbin kom över för lite övning han oxå!.. plockade fram 2D vildsvinet å övade lite praktiskt jakt skytte i olika stälningar!... .. å för att göra det lite mer jaktmässigt började vi smyga bland buskarna i från olika viklar å avstånd ... tur ingen såg oss när vi lekte .. då skulle nog dom där killarna i vita bilen med tröjan med långa armar som knyts bakom ryggen komma!.. ... tur man har barnasinnet kvar!.. nästa gång får man väll dra på sej lövcamot.... men får väll vänta tills frun jobbar nästa gång!.. Mvh Mamre!..