Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

2008 års Björnjakt

Featured Replies

• Svar 89
  • Visningar 12,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Gävleborg: 2 st fällda björnar enligt Länstyrelsen telesvarare kl 0925. :lol:

Publicerat

skön kille där från aitik !

en vild gissning är att jokkmokk (flygplats) även i år är det ställe som bjuder på mest nallar!

Publicerat

Nu ska man gå och nana snart, för i morgon blir det björn-race. B)

Publicerat
Finns det någon på sidan som någonsin fått ihjäl en svensk brunbjörn?

Inte jag men en av mina bästa vänner har en jämte som de skjutit två björnar för(varav en i år) Norra Jämtland

Publicerat
Det var på lågfjället Ultevis, nordväst om Jokkmokk, som jakten ägde rum.

nästan nära var jag tror kommer bidra med norrbottens bidrag till mindre björn :lol:

• 2 weeks later...
Publicerat

Alltså.

När bocktråden startades upp, så ställde bockjägarna upp mangrant med bilder, små berättelser och det var grattis och dunk i ryggen.

Vad pysslar ni björnjägare med?

Vi vill se färska bilder och höra spännande berättelser från folk vi känner här på Jaktsnack.

...ska det vara så himla svårt...?

;);)

Publicerat

Alla är uppätna :blink:

Publicerat
Alltså.

När bocktråden startades upp, så ställde bockjägarna upp mangrant med bilder, små berättelser och det var grattis och dunk i ryggen.

Vi vill se färska bilder och höra spännande berättelser från folk vi känner här på Jaktsnack.

;):D

kanske för att alla som jagar björn lägger all tid och energi på att jaga istället för att skriva på ett forum....

Publicerat
Alltså.

:D:huh:

Det finns inte lika många björnar /kvkm som det finns rådjur. En björnhanne har ju ett revir på flera kvadratmil att bevaka. :wub:

Hur stort är råbockens??? ;);)

Publicerat
jodå en liten björnhona på 55 kilo men tror det räknas ändå;)

Räknas helt klart! ;)

Publicerat
kanske för att alla som jagar björn lägger all tid och energi på att jaga istället för att skriva på ett forum....
Det finns inte lika många björnar /kvkm som det finns rådjur. En björnhanne har ju ett revir på flera kvadratmil att bevaka. :P

Hur stort är råbockens??? ;):D

Pfft...idel bortförklaringar. B)

Allvarligt, jag hoppas någon här på jaktsnack får klippt till en nalle. Det vore hur kul som helst!

Publicerat
Pfft...idel bortförklaringar. :lol:

Allvarligt, jag hoppas någon här på jaktsnack får klippt till en nalle. Det vore hur kul som helst!

Det skulle vara hu kul som helst om man skulle lyckas men det är ett förbaskat listigt djur det där. :rolleyes: F*n vet hur man ska överlista den så att ,man kommer till skott på den och sedan kan man ju inte knalla över rågången in på annat VVO:s marker utan ha jaktkort där. :lol:

Publicerat
Räknas helt klart! :rolleyes:

Ja visst gör den det! :lol:

Publicerat

Klart han lyckades skjuta grabben.

Far hans och sonen de jagar ju med Rävas Rose en gråhund de skjutit flera björnar .

Men gå in på www.jaktojagare.se och läs lite om ett dramatiskt eftersök...

Publicerat

Fick lite bilder som tydlien var från grannlaget dit jag ska i morgon.. en rejäl pjäs som enligt de uppgifter jag har fått skulle vägt run 275kg...

Lite synd den redan är skjuten.. :/

Publicerat

I går hade Vi björnkontakt när nalle paserade en av passgrannarna i slyn i trav. Det fanns ingen skottmöjlighet på den och inte nog med det så skrämde nalle slag på en älg som upphöll sig i omr. innan björnen var synlig, för helt plötsligt la älgen benen på ryggen och skenade ett par km ifrån nalle. Det hördes lång väg när älgen kom för det bara small i grenar, trädstammar och slyn. Älgen passerade ett par passare som gav upp tanken direkt på att förska skjuta den. ;)