Publicerat Juni 29, 200817 yr Här på södertörn är dock möjligheterna till skytte över 300m mycket begränsade, dock kommer jag åka och hälsa på Fredde i höst samt en annan god vän i Jämtland som har möjlkgheter till skytte uppemot 800m Låter som ni har roligt när ni är ute o skjuter.. Har en liten fråga bara,,, vad har ni för skjutstöd när ni skjuter på 300 meter? Jag fick hem min sauer 7X64 för någon vecka sedan, skulle prova skjuta in den, har inget bra skjutstöd så jag stod med en skjutkude på biltaken skjöt på ca 90 m Spred som en hagelspruta ca 100mm spridning på skotten. Tog min .222 som jag övertog efter min far, har bara skjutit ca 20 skott med den på prov och nu spred jag med den med. Funderar på att jag ska sätta mig i ett jakttorn o prova hur stadigt det blir, biltaket är inget att rekomendera.. Tar tacksamt emot bra tips.
Publicerat Juni 29, 200817 yr Låter som ni har roligt när ni är ute o skjuter..Har en liten fråga bara,,, vad har ni för skjutstöd när ni skjuter på 300 meter? Jag fick hem min sauer 7X64 för någon vecka sedan, skulle prova skjuta in den, har inget bra skjutstöd så jag stod med en skjutkude på biltaken skjöt på ca 90 m Spred som en hagelspruta ca 100mm spridning på skotten. Tog min .222 som jag övertog efter min far, har bara skjutit ca 20 skott med den på prov och nu spred jag med den med. Funderar på att jag ska sätta mig i ett jakttorn o prova hur stadigt det blir, biltaket är inget att rekomendera.. Tar tacksamt emot bra tips. För egen del så skjuter jag alltid med ett par Harris låga benstöd monterat på alla mina vapen,såväl på bana som på jakt. Under kolven har jag en rejäl lädersandsäck vid inskjutning. Vid skytte på 200-300m så tränar jag endast för jakt och har då inget annat stöd än benstöden,knyter vänster hand och har den som stöd under kolven vid skytte med 308. Min 300 H&H måste jag hålla i med bägge händerna,då den annars hoppar för mycket. En Sauer i 7x64 kan jag tänka mig sparkar en del och då är det inte särskilt lyckar att inte hålla i med bägge händerna,misstänker att du har antingen Mc-kolv eller svinrygg dessutom vilket ökar på rekyleffekten. Två rejäla sandsäckar under framstock och kolv är nog bästa medicinen för dig. /Micke
Publicerat Juni 29, 200817 yr Skjutbanor över 300m är inte många i våra trakter, jag har dock en som går upp till 550m ett par mil härifrån. Har inte varit där på ett tag men när man läser om långhållskytte och träning inför säsongen så blir man sugen på att åka iväg någon dag. sålde varmint bössan och den var en fröjd där.
Publicerat Juni 29, 200817 yr En Sauer i 7x64 kan jag tänka mig sparkar en del och då är det inte särskilt lyckar att inte hålla i med bägge händerna,misstänker att du har antingen Mc-kolv eller svinrygg dessutom vilket ökar på rekyleffekten.Två rejäla sandsäckar under framstock och kolv är nog bästa medicinen för dig. /Micke Ska prova detta,,, Tack tack
Publicerat Juni 29, 200817 yr När man har varit så duktig som jag varit denna helg så får man äta och dricka så här gott Mummmms! /Micke
Publicerat Juni 29, 200817 yr När man har varit så duktig som jag varit denna helg så får man äta och dricka så här gott Mummmms! /Micke Ser mycket gott ut Mvh.
Publicerat Juni 30, 200817 yr Ser mycket gott ut Mvh. Det var det också är slut nu! Killen på grillen var för övrigt skjuten med en 11,6grams Nosler Partition om nu någon mer än mig funderar över dessa saker /Micke