Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

(Slutfört)Mitt jakt eldorado tar form

Featured Replies

Publicerat

Äntligen börjar det ta fart med bygget av min jaktstuga :huh:

Har väntat länge på grävaren som skall bryta vägen jag fick kontakt med honom när jag dömde hans hund på ett jaktprov i fjol. Den lite långa väntetiden kanske beror på att det bara blev en 3a :) Nej allvarligt så ligger det rätt avsides och han gjorde ett kannon jobb.

Här börjar vägen ta form

Bild002-1.jpg

På en dag var det klart och här skall stugan stå med utsikt över några kvadrat mil väglösa tjäderskogar ;)

Bild003-1.jpg

Premiär turen på vägen gjordes med en kraftigt överlastad 750kg. släp med bastun som väger +1000 kolla skärmarna som slickar däcken :shock:

20080704080.jpg

Sedan började det mindre roliga jobbet att gräva och gjuta plintar observera spettet och den lilla trädgårdsspaden som jag använde för att gräva 6st. hål på ca: 70cm. :evil:

20080705083.jpg

Sedan börjar det roliga att montera bastun då jag inte hade tid att vänta på att plintarna skulle brinna så fixade jag några enkla plintar att montera stugan på och det gick så fort att jag inte hann ta något kort innan den blivit så här hög.

20080706090.jpg

Här spikas det tak och attans vad smala bräder dem skickat med så många spikar blir det.

20080706093.jpg

På med papp och fotplåtar

20080707098-1.jpg

Sedan på med plåten så börjar det likna något ;)

20080708099-1.jpg

Här kapas golvet till och oljas

20080708101.jpg

Ett fönster monteras snabbt med hjälp av motorsågen 8-)

20080709113.jpg

• Svar 82
  • Visningar 25,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Lite måla dörrar och foder på plats

20080709120.jpg

Vy från sjö sidan

20080709119.jpg

Till denna utsikt kommer det nog att slinka ned några pilsner i bastun :)

20080709116.jpg

Inne i bastun blev det riktigt mysigt

20080709117.jpg

Såhär lämnade jag det för nu väntar 4 veckors idiot schema på jobbet sedan skall jag upp och ställa dit stugan.

20080709120.jpg

Publicerat

Ser fantastiskt vacker ut Lars. Sämmre utsikter har jag sett från en bastu :P.

Mvh

Publicerat

Fy fan vilket häligt läge... så skönt utan grannar... fatta att kunna gå ut på farstukvisten naken i fullt morgonstånd och skjuta en förbipasserande kråka... :P

Publicerat
Fy fan vilket häligt läge... så skönt utan grannar... fatta att kunna gå ut på farstukvisten naken i fullt morgonstånd och skjuta en förbipasserande kråka... :P

Kan bara instämma! :D

Publicerat

Så avundsjuk,,,,

Kunde ju inte ligga mycket bättre till..

Publicerat

Japp det är klockrent :D

Mvh.

Publicerat

Vissa har det bra, eller snarare: gör det bra för sig :P

Publicerat
Fy fan vilket häligt läge... så skönt utan grannar... fatta att kunna gå ut på farstukvisten naken i fullt morgonstånd och skjuta en förbipasserande kråka... :D

Hmmmm....skjuta en kråka med morgonståndet....det är virilt om något :P mycket manligt på min ära :D

Publicerat

Fantastiskt vackert, var befinner vi oss ungefär i riket?

Bygger du stugan i lösvike också eller är det något modulbygge?

Suveränt blir det iaf. :P

Publicerat

Det var ju förbaskat snyggt! :lol: Var har Du bastun när Du har byggt den så nära vatten? <_<<_<

Publicerat
  • Författare
Fy fan vilket häligt läge... så skönt utan grannar... fatta att kunna gå ut på farstukvisten naken i fullt morgonstånd och skjuta en förbipasserande kråka... <_<

Trevligt att ni gillar läget, jag bor till vardags redan avsides med vatten på 3sidor och skjutglugg i sovrumsfönstret så kråkan kan jag fixa hemma om bara veken håller vill säga :P

Fantastiskt vackert, var befinner vi oss ungefär i riket?

Bygger du stugan i lösvike också eller är det något modulbygge?

Suveränt blir det iaf. :lol:

Det är bara dasset som byggs av lösvirke sedan är bastun från Sorselestugan och stugan kommer från Jörnträ. Vi befinner oss i Västerbottens fjällnära skogar

Det var ju förbaskat snyggt! :D Var har Du bastun när Du har byggt den så nära vatten? :D<_<

Jag tillhör dem som inte frågar så mycket utan lever efter ordspråket själv är bäste dräng :D

Publicerat

Ser ju riktigt underbart ut, vilket härligt läge du har på stugen <_<

Publicerat

Vilken otroligt vacker plats du har hittat, den bastun skulle man gärna ta en back pilsner i <_<

Nog är det ett jakteldorado alltid, måste nästan vara svårt att åka därifrån även om din ordinarie bostad inte heller går av för hackor på din beskrivning.

Publicerat
Trevligt att ni gillar läget, jag bor till vardags redan avsides med vatten på 3sidor och skjutglugg i sovrumsfönstret så kråkan kan jag fixa hemma om bara veken håller vill säga :)

Det är bara dasset som byggs av lösvirke sedan är bastun från Sorselestugan och stugan kommer från Jörnträ. Vi befinner oss i Västerbottens fjällnära skogar

Jag tillhör dem som inte frågar så mycket utan lever efter ordspråket själv är bäste dräng :lol:

Det ser ju fint ut där iaf! Kanonläge! :P:D

Publicerat

ser bra ut Lars :D så där skulle man bo förjämnan :D

man är ju inte så lite avensjuk heller B)

Publicerat

Mycket tjusigt. :D

Har du egen mark där eller hur har du lyckats få tillstånd bygga stuga på jaktmarken ? (Nyfiken)

Har själv funderat på en liten stuga på några kvadratmeter men finner man en bra plats så hur kollar man om man kan

få tillstånd att bygga just där?

Publicerat

Ah, där var bastun! Snyggt! :D:D

Publicerat

jag är mållös lars, det ser helt jävla perfekt ut.

finns det någon stuga i närheten till salu.

Publicerat

Ser grymt härligt ut!!

:rolleyes:

Publicerat
  • Författare
jag är mållös lars, det ser helt jävla perfekt ut.

finns det någon stuga i närheten till salu.

Jo platsen är vald med stor omsorg och nej känner inte till någon stuga till salu min kommer aldrig att bli det så länge jag lever iallafall :D

Publicerat
  • Författare

En liten uppdatering!

Jobb eländet tar all tid nu ska jobba en 12timmars natt nu sedan är denna 64timmars vecka äntligen slut. Tröstar mig med att kunna fixa lite privata grejor på jobbet för bastu kaminen börjar ta form :mellow:

post-857-1216563174_thumb.jpg

Publicerat

Den stugan skulle jag kunna bo i någon vecka och bara ladda och skjuta på såväl tänkbara som otänkbara avstånd :lol:

Nice!

/Micke

Publicerat

Ser verkligen skitsnyggt ut!

Skulle tveklöst vara skoj att skicka ut nån form av boj på vattnet med valfri skjuttavla samtidigt som man har all tid i världen att trycka av. Snipra gädda på 150 m skulle vara ngt ;)

Publicerat

Vaddå boj? Är det bara jag som ser tavelställen uppe i fjällsluttningen??

;):D

Mvh!