Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

(Slutfört)Mitt jakt eldorado tar form

Featured Replies

Publicerat

Fina bilder! Vilket paradis du har på g där <_<

• Svar 82
  • Visningar 25,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Fina bilder där Lars :blink: förstår dej om du vill flytt dit sen ^_^B)

Publicerat

Man blir ju sotis när man ser stället! :blink:

Publicerat

Finfint bygge, läge å paradis!

Jahapp, blir det kamin-eldad vattenburen golvvärme i stugan också?

Såg en fjällstuga som hade det, ett egethändigt byggt system, och det funkade jäkligt bra. Strålningsvärmen värmde snabbt och det vattenburna höll under nattens kalla timmar.

Nåja, ville mest skriva av mig och meddela att jag nog är lite avis jag också som många andra som skrivit i denna tråd! :lol:

/Henke

Publicerat
Nu är jag hemma igen har byggt 4dagar och nu är allt under tak vilket känns väldigt skönt :D

Vet inte när det blir att åka upp nästa gång kanske blir det någon kombinerad jakt och jobb sväng så jag kan lura med jaktkompisen och sätta han i arbete. Är invändigt kvar och att montera kamin, plåttak samt lite målning borde kunna få det beboeligt på 3-4dagas jobb.

Så här ser det ut nu

post-857-1220869311_thumb.jpg

Vy från sjön

post-857-1220869369_thumb.jpg

Vy från altanen

post-857-1220869399_thumb.jpg

Har bara ett ord för detta,,,,,,,,,,,FANTASTISKT :lol:B)

Publicerat
  • Författare
Finfint bygge, läge å paradis!

Jahapp, blir det kamin-eldad vattenburen golvvärme i stugan också?

Såg en fjällstuga som hade det, ett egethändigt byggt system, och det funkade jäkligt bra. Strålningsvärmen värmde snabbt och det vattenburna höll under nattens kalla timmar.

Nåja, ville mest skriva av mig och meddela att jag nog är lite avis jag också som många andra som skrivit i denna tråd! :D

/Henke

Jag har faktiskt funderat på att göra en vattenackumulator med själv cirkulation. Fast inte golvvärme men det var ingen dålig idee

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Nu är jag åter här för att göra stugan klar invändigt. Åkte hit idag och det började allt annat än bra så vi får se hur det slutar :angry: på vägen hit så passade farbro-blå på att sno mig på 2K. när dem var ute och lekte med sin laser :angry: Sedan backade jag sönder ena lyset på släpen då jag kom fram så hoppas nu jag slipper fler missöden denna resa. Hoppas även hinna med att jaga lite då hund och bössa följer med som vanligt :angry:

Publicerat

habahaba :angry: ser man på.

visste du jag har en ogift syster i sina bästa år ? :angry:

Publicerat
  • Författare

Tyvärr är jag upptagen hälsa systern det B)

Har spikat golvåsarna och isolerat idag ska lägga in golvet imorgon som kommer att få ligga löst till våren/försommaren för att torka. Hann även ut i skogen släppte hunden 16.30 och insåg att det är mörkt runt 18. Dum som man är gick jag ändå en timme rakt bort från bilen ^_^ hittade 3-4 tjädrar men lyckades inte skjuta någon insåg att det kommer att vara mörkt innan jag hinner tillbaka. Står och väntar på hunden då börjar hon givetvis skälla 700-800 meter bort i "fel" riktning skyndar mig fram och får se en tupp som sitter i topp på knappa 200. Bannar mig att jag bara har 22an så det blir att smyga närmare kommer in runt 100, men kan då inte hitta tuppen och i stressen blir det en snabb sidleds manöver som får tuppen att flyga. Är tillbaka till bilen runt 19 sista timmen jagades i månskenet men blev utan tjäder ändå :D

Usch jag önskar att stugan var klar så man fick jaga hela dagen istället för att stress jaga lite varje kväll :blink:

Publicerat
habahaba :D ser man på.

visste du jag har en ogift syster i sina bästa år ? ^_^

Det där får du ta i en egen tråd och glöm inte bilden B)

Lars: jakt och bygge blir svårt at kombinera på ett bra sätt, har en förmåga att bli varken hackat eller malet, men en härlig plats för jakt har du, har själv slaggat i torpet på marken i veckan och det är underbart att vakna på fast jord så att säga, de tuvorna har jag snubblat på första gångerna när jag var under året.

Publicerat
Det där får du ta i en egen tråd och glöm inte bilden B)

Det där får ni tusan göra upp via PM... Skitjakt på dig Pertan! ^_^

Publicerat
  • Författare
Lars: jakt och bygge blir svårt at kombinera på ett bra sätt, har en förmåga att bli varken hackat eller malet, men en härlig plats för jakt har du, har själv slaggat i torpet på marken i veckan och det är underbart att vakna på fast jord så att säga, de tuvorna har jag snubblat på första gångerna när jag var under året.

Visst är det svårt men jag är en obotlig tidsoptimist :lol: Jobbade till middagstid och nu är golvet på plats samt reglat för innertaket. Sedan sedan skippade jag middag och hann ut och jaga en dryg timme istället B) Åter hade jag två tuppar som toppade och hade hamnat i säcken om jag haft 7br:en istället för ärtbössan. Det är fryset i skogen så man väsnas som en elefant och tupparna släpper inte in mig på 22a håll, men fick mig en höna åtminstone den sköt jag när det redan var rätt mörkt det syns väl på bilden måste nog skaffa mörkesikte och kamera för att förlänga dagarna ;)

post-857-1224360003_thumb.jpg

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Jag anser detta projekt som slutfört fast det är massor av små jobb kvar och klar blir man väl aldrig <_< Det var som vanligt mer jobb än vad man tänkt men det känns toppen att man nu har ett eget ställe där jag verkligen storm trivs ;)

Pengarna för detta kommer från Poker spelande där jag lagt undan 200K för detta projekt och det räckte då även till en skoter, men jag måste väl höja ett varningens finger här för Poker är ett fruktansvärt gift och det kräver massor av tid och disciplin om man ska lyckas samt att den bästa tiden nu är förbi.

Publicerat
Jag anser detta projekt som slutfört fast det är massor av små jobb kvar och klar blir man väl aldrig <_< Det var som vanligt mer jobb än vad man tänkt men det känns toppen att man nu har ett eget ställe där jag verkligen storm trivs ;)

Pengarna för detta kommer från Poker spelande där jag lagt undan 200K för detta projekt och det räckte då även till en skoter, men jag måste väl höja ett varningens finger här för Poker är ett fruktansvärt gift och det kräver massor av tid och disciplin om man ska lyckas samt att den bästa tiden nu är förbi.

Påminn mig att jag ej ska spela poker mot dig... =) Hur mycket hade du som startkapitak för pokern?

Publicerat
  • Författare
Påminn mig att jag ej ska spela poker mot dig... =) Hur mycket hade du som startkapitak för pokern?

Du behöver inte vara orolig för jag har slutat spela <_< Jag började med 1000sek på betsson och klarade mig på det sedan spelade jag sista året på SS började även där på 1000sek.

Jag spelade endast mörkpoker under nicket Birdhunter och fågeljägarn om du mött mig ;)

Publicerat
Du behöver inte vara orolig för jag har slutat spela <_< Jag började med 1000sek på betsson och klarade mig på det sedan spelade jag sista året på SS började även där på 1000sek.

Jag spelade endast mörkpoker under nicket Birdhunter och fågeljägarn om du mött mig ;)

Det har jag nog inte =) Men att börja med en tusenlapp och spela upp sig till mer än 200k är ju sjukt bra gjort. Jag hade nog behövt börja med 10000kr för att lyckas med det, om jag ens hade lyckats.

Publicerat
  • Författare
Det har jag nog inte =) Men att börja med en tusenlapp och spela upp sig till mer än 200k är ju sjukt bra gjort. Jag hade nog behövt börja med 10000kr för att lyckas med det, om jag ens hade lyckats.

Start rullen är rätt oviktig om man spelar mörkpoker på lägre nivå visst är 1000 spänn lågt och börjar det med några tunga dagar räcker det kanske inte, men jag brukade stämma av kontot varje månad och lämnade då alltid 5000 så var det lugnt. Ska man köra texas som jag förövrigt tycker är helt galet gäller det att man har en rejäl rulle även på lägre nivåer. Jag spelade mest 1/2$ och 5/10sek

Lirar du själv Kapten?

Publicerat
Start rullen är rätt oviktig om man spelar mörkpoker på lägre nivå visst är 1000 spänn lågt och börjar det med några tunga dagar räcker det kanske inte, men jag brukade stämma av kontot varje månad och lämnade då alltid 5000 så var det lugnt. Ska man köra texas som jag förövrigt tycker är helt galet gäller det att man har en rejäl rulle även på lägre nivåer. Jag spelade mest 1/2$ och 5/10sek

Lirar du själv Kapten?

Jag lirar holdem.. i väldigt låg skala =) För nöjes skull mer. Finns det någonstans man kan testa mörkpoker utan att bli helskinnad? Har inte försökt greppa det, men det ser kul ut.

Publicerat
  • Författare
Jag lirar holdem.. i väldigt låg skala =) För nöjes skull mer. Finns det någonstans man kan testa mörkpoker utan att bli helskinnad? Har inte försökt greppa det, men det ser kul ut.

Det finns på dem flesta sidor heter 5draw på utländska väldigt få spelar på vissa men SS är väl lämplig om man bara ska testa finns det rätt mycket mörpokerspelare dock är väl inte svenskar mina favorit motståndare men trevligt att chatta på svenska ^_^ Finns i alla nivåer så ingen risk att man måste satsa massa pengar om man inte vill däremot blir väl spelet tråkigare desto lägre man spelar.

Nä nu slutar vi skriva sönder mitt projekt med Poker och vill någon diskutera vidare så är det bara att skapa en tråd någon annanstans jag gillar att diskutera Poker.

PS:Kapten vi kan väl ta en vänskaplig match på SS om du känner för det?

Publicerat

Man blir ju riktigt knäsvag inför en dylik vy. Själv så har jag tillgång till jaktmark i Fredrika och det är verkligen en helt annan naturupplevelse än ut mot kusten till. Jag leker med tanken på att köpa mig ett litet skogshemman i inlandet då ekonomin så tillåter..

Publicerat
Själv så har jag tillgång till jaktmark i Fredrika

Hade en jaktgäst med mig på sista älgjaktsdan från Fredrika, fast nu bor hon i Lule.

• 5 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Verkar svårt att få denna tråd till slutförda projekt kanske för att jag lovat Fredde denna bild först :lol:

post-857-1231439007_thumb.jpg

Publicerat

Jäkligt fint ställe du fixat dig! Sämst är att jag nu blev väldigt sugen på en tur till min motsvarighet. :P Vart ligger denna plats? Du kan svara via PM om du hellre vill det.

• 5 months later...
Publicerat
  • Författare

Nu är alla måste arbeten för våren klart som målning och ved så nu kan jag börja slappa lite när man är i stugan och börja snygga till tomten, men snart kommer snön och allt blir vitt och fint :o

Såhär ser det ut nu:

post-857-1244804170_thumb.jpg

Publicerat

Grymt snyggt!

Ger mig inspiration! Letar lite smått efter ett skifte jag med, där något liknande skall byggas upp. Blir dock i norra jämtland!

/Jonas